MARKETING MIĘDZYNARODOWY STUDIA PRZYPADKÓW
Celem prezentowanej publikacji jest ukazanie problemów, przed jakimi stanęły
polskie i zagraniczne przedsiębiorstwa wchodzące na nowe rynki.
Poprzez prezentację przykładów przedsiębiorstw krajowych i zagranicznych
działających na arenie międzynarodowej - stosowanych przez nich strategii i
zdiagnozowanych problemów - publikacja ma umożliwić uzupełnienie wiedzy teoretycznej z
zakresu marketingu międzynarodowego oraz procesu internacjonalizacji. Dzięki analizie
studiów przypadków możliwe będzie zapoznanie się z wyzwaniami, przed jakimi stanęły
firmy dokonujące ekspansji zagranicznej.
Prezentowana publikacja stanowi uzupełnienie akademickich podręczników z dziedziny
marketingu, a w szczególności jego międzynarodowych aspektów. Kierowana jest do osób,
które posiadają wiedzę na temat podstawowych zagadnień marketingowych i chcą
poszerzyć ją o aspekty międzynarodowe.
Przygotowana przez pracowników Katedry Marketingu Międzynarodowego publikacja zawiera
sześć studiów przypadków (case studies) ilustrujących strategię wchodzenia
przedsiębiorstwa na rynek zagraniczny. W ramach opisu sytuacji przedstawione zostały
wyzwania, jakie firmy napotkały na swojej drodze, oraz innowacyjne podejście
przedsiębiorstw do procesu internacjonalizacji.
Opisy przypadków każdorazowo zakończono pytaniami i zadaniami, które
powinny nie tylko przyczynić się do utrwalenia wiedzy z danego tematu, ale i ułatwić
dogłębną i systematyczną analizę problemu. Równocześnie pytania stają się
przyczynkiem do dyskusji nad dalszą strategią firmy w aspekcie strategii marketingowej
na rynku zagranicznym.
Praca przeznaczona jest dla studentów uczęszczających na zajęcia z marketingu
międzynarodowego oraz osób czynnie zajmujących się marketingiem międzynarodowym, jako
uzupełnienie wiedzy z tego zakresu o rzeczywiste problemy firm.
Wstęp
EURODISNEYLAND (Aleksandra Hauke)
IKEA (Milena Ratajczak)
NOWY STYL (Milena Ratajczak)
ALPEN GOLD (Aleksandra Hauke)
MASPEX (Aleksandra Hauke)
PERONI NASTRO AZZURRO (Aleksandra Hauke)
64 strony, B5, miękka oprawa