Konsument musi dzisiaj dokonywać wyboru między licznymi produktami. Duża ich
część zaspokaja te same potrzeby w podobny sposób. Firmy, posługując się różnymi
technikami, zachęcają nabywców do zakupu swoich towarów. Wyobrażenia sprzedawane wraz
z rzeczywistymi towarami to marki produktów wszechobecne na dzisiejszym rynku.
Szczególnie ciekawym problemem w tej dziedzinie są psychologiczne wyznaczniki
przywiązania do marki.
Mogą nimi być:
- skrystalizowane przekonania na temat marki produktu;
- zgodność obrazu marki z wizerunkiem własnej osoby;
- więź emocjonalna, jaką tworzy nabywca z daną marką;
- satysfakcja z marki;
- świadomość marki.
Badaniem tych właśnie zagadnień zajmuje się w swej książce Anna Maria Zawadzka,
która poszukuje odpowiedzi na pytanie: dlaczego przywiązujemy się do marki?
Spis treści:
Wprowadzenie
Cz. I. Wartość i siła marki. Kształtowanie się preferencji nabywczych
1. Obraz marki w umyśle nabywcy. Skojarzenia składające się na wartość marki.
2. Wyznaczniki wartości marki. Konstrukcja metod pomiarowych.
3. Procesy poznawcze stanowiące o sile marki.
Cz. II. Przywiązanie do marki produktu i wyznaczniki przywiązania
4. Pojęcie przywiązania do marki produktu.
5. Psychologiczne wyznaczniki przywiązania do marki produktu. Przegląd badań
6. Wyznaczniki przywiązania do marki i typ kategorii produktu. Teoretyczne podstawy
modelu.
Cz. III. Wyznaczniki przywiązania, typ kategorii i przywiązanie nabywcy do marki.
Analizy empiryczne
7. Poszukiwanie wartości i przywiązanie do marki - badanie 6.
8. Typ kategorii, poszukiwanie wartości i przywiązanie do marki - badanie 7.
9. Wartości symboliczne produktu i przywiązanie do marki - badanie 8.
10. Wartości społeczne produktu i przywiązanie do marki - badanie 9.
Podsumowanie
Bibliografia, indeksy
160 stron, B5, twarda oprawa