Jak zaistnieć w umysłach klientów? Kto powiedział, że o sile marki świadczy
wielkość budżetu marketingowego? Dobra marka to taka, która ma znaczenie dla klientów
i spełnia ich oczekiwania. To efekt dobrego pomysłu, umiejętnie wprowadzonego w życie.
Dlatego wielu polskich przedsiębiorców wygrywa z dużo większymi konkurentami z
zagranicy. Jeśli wierzysz - albo chcesz uwierzyć - że "Polak potrafi", to ta
książka jest dla Ciebie.
Jak uczynić polską markę marką europejską?
Jak walczyć z markami sieci handlowych?
Silne marki w Polsce i na świecie
Marka rodzi się, gdy zaczyna istnieć w umysłach kupujących. Aby do tego doszło,
markę trzeba stworzyć: nadać jej tożsamość, zasygnalizować jej odmienność,
pokazać kupującym korzyści, powiększać jej siłę rozsądnie dobranym marketingiem i
ciągle komunikować się z jej odbiorcami. Silne marki z polskim rodowodem - jak Atlas,
Tyskie, Łaciate, Reserved, TVN czy RMF FM - pokazują, że rynek nagradza tych, którzy
uprawiają solidny marketing. Autor, dzieląc się doświadczeniem swoim, a także
menedżerów i właścicieli wielu polskich firm, omawia na prawdziwych przykładach
budowanie silnej marki:
- polskie firmy tworzące prawdziwie europejskie marki;
- korzyści dla kupującego: korzyści emocjonalne i funkcjonalne;
- marka a etykieta marketingowa;
- strategie wspierania marki;
- konkurowanie z markami sieci handlowych;
- metody komunikacji z odbiorcami marki;
- cykl życia marki.
Jacek Kall jest cenionym specjalistą w dziedzinie reklamy i
zarządzania marką. Jest doktorem Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Wykłada w Wyższej
Szkole Bankowej w Poznaniu i na Uniwersytecie Jagiellońskim. Jest autorem kilku
książek, a także ponad 60 artykułów publikowanych m.in. w Businessman Magazine, AIDA
Media, Marketing w praktyce, Marketing Serwis, Reklama Plus. Dwukrotnie był członkiem
jury na Festiwalu Reklamy w Krakowie. Jest współwłaścicielem Agencji Badań
Marketingowych PRESTO w Poznaniu.
Spis treści
Wstęp
1. Marka istnieje wyłącznie w umysłach klientów
2. Budowanie marki to nie "etykietowanie" - silne marki czymś się
wyróżniają
3. Tożsamość definiuje, "czym" i "jaka" jest marka
4. Identyfikatory marki odróżniają ją od konkurencji
5. Elementy wsparcia marki - na czym i jak się oprzeć?
6. Cykl życia marki inny niż cykl życia produktu
7. Komunikacja marketingowa marki informuje i zachęca
8. Rozciągać markę, by zwiększyć jej siłę
9. Jak walczyć z markami handlowymi?
10. Czy polska firma może stworzyć prawdziwie europejską markę?
11. Zamiast zakończenia - tematy potraktowane "po macoszemu"
Literatura polecana
Skorowidz
95 stron, twarda oprawa