Niech klienci będą wyznawcami!
- Komunikacja z klientami na najwyższych szczeblach piramidy Maslowa
- Budowanie społeczności fanów promujących markę
- Ucieleśnianie emocji w produktach i symbolach
Wszyscy jesteśmy uzależnieni od marek. To one kształtują naszą tożsamość i są
naszymi punktami oparcia. Oceniamy ludzi według tego, czym jeżdżą i co mają na sobie.
Za markowe produkty często przepłacamy - i to słono. Czasami sądzimy, że jesteśmy
zbyt racjonalni i inteligentni, by dać się nabrać. Nic bardziej złudnego. Co ciekawe,
markami najsilniejszymi nie zawsze są te największe. To dlatego, że kultową markę
buduje się inaczej niż przez natarczywą reklamę... czyli jak? Odpowiedź na to pytanie
- popartą wieloletnimi badaniami autorów - znajdziesz właśnie w tej książce.
Autorzy udowadniają, że w naszych czasach marki zastępują ludziom wartości
utracone wskutek rozwoju cywilizacji. Przybliżają historie rozwoju wybranych firm i
produktów, a także omawiają metody, które doprowadziły do zbudowania dziewięciu
najsilniejszych marek świata. Oto one:
- Star Trek
- Harley-Davidson
- Klub Książki Oprah Winfrey
- World Wrestling Entertainment (wcześniej WWF)
- Apple Computer
- Volkswagen "Garbus"
- Jimmy Buffett
- Buty Vans
- Linux
Poznaj 7 niezawodnych zasad budowania kultowej marki!
"Od dawna nie natknąłem się na tak dużo odkrywczych myśli zebranych w jednym
miejscu. Ta lektura jest dla mnie wielką przygodą."
Jay Conrad Levinson, autor bestsellerowej serii "Marketing partyzancki"
Spis treści
Przedmowa
Podziękowania
Wprowadzenie
Nasze poszukiwania sekretów wierności klienta wobec marki
Różnica pomiędzy destrukcyjnymi i dobroczynnymi formami kultu
Kultowy branding nie działa na moich klientów
Poznajcie Abrahama Maslowa - ojca kultowego brandingu
Siedem zasad budowania świadomości kultowej marki
Jak wybraliśmy dziewięć kultowych marek?
Zasada 1. Klient chce należeć do grupy, która jest inna od wszystkich
Klient nie chce czuć się wyobcowany jak rozbitek na bezludnej wyspie
Kultowe marki są substytutem rodziny
Wygląd, przekaz i właściwości - trzej najlepsi przyjaciele każdej kultowej marki
Mała rzecz może mieć wielkie znaczenie
Zasada 2. Twórców kultowych marek cechuje odwaga i determinacja
Nie chodzi o to, by kwestionować powszechną świadomość, lecz by ją przełamywać
Zwykli ludzie podejmują niezwykłe ryzyko
Właściciele kultowych marek nigdy się nie poddają
Co nie zabija, to hartuje
Zasada 3. Kultowe marki sprzedają styl życia
Sekret "Króla rozrywki"
Zrozumieć, na czym polega spełnienie samego siebie
Stwórz "punkty styczne" z Twoją marką
Kultowe marki tworzą "żywe pomniki"
Zasada 4. Słuchaj chóru i stwórz ewangelistów kultowej marki
Przestań agitować "pogan" i zwróć się w stronę chóru
Ewangeliści pomogą naprawić stosunki z klientami
Znajdź drogę do serca swojego klienta
Potrzebujesz ewangelistów swojej marki tak samo, jak oni potrzebują Ciebie
Dla swoich ewangelistów warto zdziałać cuda
Nawet jeśli twórcom kultowej marki zdarzy się zgrzeszyć, chór powróci na łono
swojego kościoła
Zasada 5. Kultowe marki tworzą społeczności swoich klientów
Społeczność klientów "Star Treka"
Wykorzystaj marketing do stymulowania społeczności swoich klientów
Zasada 6. Kultowe marki są powszechne
Klienci kultowych marek mają od 8 do 80 lat
Kultowe marki są uniwersalne
Kultowe marki mają we krwi dzielenie się i współpracę
Kultowe marki przeciwstawiają się podejściu typu "nakazuj i kontroluj"
Użyj reklamy do przekazywania komunikatu o otwartości i powszechności Twojej marki
Kultowe marki sprzedają "gotowe niedokończone produkty"
Zasada 7. Kultowe marki promują wolność i czerpią siłę od swoich wrogów
Kultowe marki pozostawiają trwałe wspomnienia
Nie zapominaj, ile może zdziałać nostalgia
Duch współzawodnictwa
Podsumowanie
Jak wykorzystać siedem złotych zasad w praktyce?
Podsumowanie siedmiu złotych zasad budowania świadomości kultowej marki
Dodatek
Wywiad z ekspertami w sprawach kultu - Rickiem Rossem i Jerrym Whitfieldem
Skorowidz
209 stron, A5, miękka oprawa