ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 91.50 86,93   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

OPRACOWANIE PRODUKTÓW SPOŻYWCZYCH. PODEJŚCIE MARKETINGOWE


EARLE M. EARLE R. ANDERSON A.

wydawnictwo: WNT , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 91.50 Twoja cena  86,93 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Opracowanie produktów spożywczych, począwszy od niewielkiej zmiany istniejącego asortymentu, a skończywszy na wprowadzaniu na rynek nowości, jest siłą napędową przemysłu spożywczego. Jest to jednak proces obciążony dużym ryzykiem, często kończący się niepowodzeniem. Jakie są klucze do sukcesu tego procesu?

Książka "Opracowanie produktów spożywczych. Podejście marketingowe" daje odpowiedź na to pytanie. Napisali ją wybitni specjaliści w dziedzinie badań nad rozwojem rynku żywnościowego, dysponujący doświadczeniem zdobywanym przez ponad 40 lat. W pierwszej i drugiej części książki autorzy omówili zasadnicze elementy procesu opracowania produktu, a mianowicie: ogólną strategię biznesową firmy, poszczególne etapy procesu opracowania produktu, wiedzę niezbędną do realizacji tego procesu, ukierunkowanie opracowania produktu na potrzeby i wymagania klienta/konsumenta. Zwrócili też uwagę na czynniki decydujące o sukcesie rynkowym i finansowym nowego produktu oraz podkreślili rolę badań rynkowych i konsumenckich przy jego opracowywaniu. W trzeciej części książki opisali cztery przykłady wprowadzenia na rynek nowych produktów spożywczych, które osiągnęły sukces rynkowy i finansowy.

Pozycja ta będzie także cennym przewodnikiem dla technologów żywności oraz pracowników działów badawczo-rozwojowego i marketingu firm branży spożywczej.


Spis treści

Przedmowa

Część I. Wprowadzenie

1.             Kluczowe czynniki sukcesu lub niepowodzenia nowych produktów
1.1.          Produkty spożywcze - baza dla innowacji
1.1.1.       Produkty spożywcze a system żywnościowy
1.1.2.       Produkty spożywcze a rynki
1.1.3.       Produkty spożywcze a technologia produkcji
1.1.4.       Odżywianie a zdrowie
1.1.5.       Platformy produktów
1.1.6.       Stopień innowacyjności
1.2.          Wskaźniki powodzenia i niepowodzenia produktów
1.2.1.       Sukces pojedynczego produktu
1.2.2.       Sukces projektu opracowywania produktów
1.2.3.       Sukces programu opracowywania produktu
1.2.4.       Wybór wskaźników sukcesu opracowywania produktu
1.3.          Kluczowe czynniki sukcesu produktu
1.4.          Proces opracowywania produktu: podstawa sukcesu
1.4.1.       Etapy procesu opracowywania nowego produktu
1.4.2.       Proces opracowywania produktu w odniesieniu do różnych artykułów
1.5.          Zarządzanie gwarantujące sukces
1.5.1.       Kierownictwo firmy a opracowywanie produktu
1.5.2.       Zarządzanie programem opracowywania produktu
1.5.3.       Zarządzanie przedsięwzięciem opracowywania produktu
1.6.          Odniesienie do potrzeb konsumentów i rynków: klucz do sukcesu produktu
1.7.          Znajomość społeczeństwa, przemysłu i technologii
1.7.1.       Znajomość społeczeństw i zmian w nich zachodzących
1.7.2.       Znajomość przemysłu i technologii
1.7.3.       Kreowanie wiedzy potrzebnej do opracowywania produktu
1.8.          Zarządzanie opracowywaniem produktu w przemyśle spożywczym
1.9.          Założenia i struktura tej książki
                Bibliografia

Część II. Główne czynniki zapewniające sukces w opracowywaniu produktu


2.             Opracowywanie strategii innowacji
2.1.          Możliwości innowacji
2.1.1.       Dostrzeżenie możliwości wprowadzenia innowacji
2.1.2.       Określenie możliwości innowacji związanych z przedsiębiorstwem
2.2.          Włączanie innowacji do strategii biznesu
2.2.1.       Łączenie strategii produkcji i strategii innowacji
2.2.2.       Łączenie strategii technologii i strategii innowacji
2.2.3.       Łączenie strategii rynku i strategii innowacji
2.2.4.       Unifikacja - połączona strategia innowacji
2.3.          Tworzenie strategii innowacji
2.3.1.       Miejsce firmy w systemie żywnościowym
2.3.2.       Sposoby osiągania celów innowacyjnych
2.3.3.       Organizacja firmy i środki na innowacje
2.4.          Doskonalenie strategii innowacji
2.4.1.       Analiza oferty projektów innowacji
2.4.2.       Możliwości firmy i jej organizacja
2.4.3.       Analiza strategiczna i operacyjna
2.4.4.       Analiza ilościowa najbardziej odpowiednich strategii
2.4.5.       Decyzje
2.4.6.       Ogólne zarządzanie innowacjami
2.5.          Ukierunkowanie programu opracowywania produktu
2.5.1.       Związek z poziomem kompetencji
2.5.2.       Związek z portfelem produktów
2.5.3.       Analiza portfela produktów
2.5.4.       Planowanie nowego portfela produktów
2.5.5.       Podział portfela produktów na kategorie
2.6.          Przygotowanie strategii opracowywania produktu
2.6.1.       Określanie procesu opracowywania produktu, wyników i działań
2.6.2.       Przewidywanie sukcesu produktów
2.6.3.       Typy strategii opracowywania nowego produktu
2.6.4.       Ogólna strategia opracowywania produktu
2.7.          Planowanie programu opracowywania produktu
                Bibliografia

3.             Proces opracowywania produktu
3.1.          Strategia produktu
3.1.1.       Definiowanie projektu
3.1.2.       Rozwijanie koncepcji produktu
3.1.3.       Specyfikacja projektu produktu
3.1.4.       Wykonalność produktu i plan przedsięwzięcia
3.2.          Projektowanie produktu i opracowywanie procesu
3.2.1.       Etapy projektowania produktu i opracowywania procesu produkcji
3.2.2.       Ważne elementy procesu projektowania produktu i opracowywania procesu
                produkcji
3.2.3.       Wnioski dla projektowania produktu i opracowywania procesu
                produkcji
3.3.          Komercjalizacja produktu
3.3.1.       Rozpoczęcie komercjalizacji
3.3.2.       Projektowanie komercjalizacji produktu
3.3.3.       Testowanie
3.3.4.       Końcowa integracja
3.4.          Wprowadzenie produktu na rynek i ocena
3.4.1.       Oczekiwane wyniki wprowadzenia produktu na rynek
3.4.2.       Strategie wprowadzania produktu na rynek
3.4.3.       Działania związane z wprowadzaniem na rynek nowych produktów
3.4.4.       Ocena i kontrola wprowadzania produktu na rynek
3.5.          Usługi w opracowywaniu produktu
3.5.1.       Usługi
3.5.2.       Opracowywanie nowej usługi
3.5.3.       Przemysłowe produkty spożywcze i usługi
3.5.4.       Opracowywanie usług gastronomicznych
3.6.          Dokąd zmierza proces opracowywania produktów spożywczych?
                Bibliografia

4.             Podstawowa wiedza niezbędna do opracowywania produktów
4.1.          Technologia, wiedza a system żywnościowy
4.1.1.       Wiedza w systemie żywnościowym
4.1.2.       Tworzenie i wymiana wiedzy w systemie żywnościowym
4.2.          Zarządzanie wiedzą czy sterowanie wiedzą?
4.2.1.       Strategiczne kierunki zdobywania wiedzy
4.2.2.       Systemy wiedzy
4.3.          Wiedza potrzebna do opracowywania produktów
4.3.1.       Wiedza technologiczna
4.3.2.       Wiedza o środowisku
4.3.3.       Zasoby wiedzy
4.3.4.       Źródła informacji
4.4.          Wiedza utajona w procesie opracowywania produktów
4.4.1.       Wiedza indywidualna w procesie opracowywania produktów
4.4.2.       Wykorzystanie wiedzy utajonej i jawnej w procesie
                opracowywania produktów
4.4.3.       Przekształcenie wiedzy utajonej w jawną
4.5.          Tworzenie wiedzy w procesie opracowywania produktu
4.5.1.       Tworzenie wiedzy w przedsiębiorstwie
4.5.2.       Kierowanie tworzeniem wiedzy
                Bibliografia

5.             Rola konsumenta w procesie opracowywania produktu
5.1.          Rozumienie zachowań konsumenta
5.1.1.       Bodźce stymulujące zakup i konsumpcję
5.1.2.       Kryteria oceny produktu
5.1.3.       Związek między konsumentem i żywnością
5.2.          Rozumienie mechanizmu wyboru żywności
5.2.1.       Postrzeganie narodowości i przynależności społecznej
5.2.2.       Zaangażowanie
5.2.3.       Przyzwyczajenia
5.2.4.       Stereotypy dotyczące żywności
5.3.          Unikanie i akceptacja nowych produktów
5.4.          Uwzględnianie potrzeb i życzeń konsumenta przy opracowywaniu produktu
5.4.1.       Określanie potrzeb i życzeń konsumenta
5.4.2.       Kulturowe potrzeby i życzenia dotyczące żywności
5.4.3.       Estetyka i żywność a konsumenci
5.5.          Sensoryczne potrzeby i wymagania w opracowywaniu nowego produktu
5.5.1.       Cechy sensoryczne produktu
5.5.2.       Interakcje cech sensorycznych produktów
5.6.          Konsumenci w etapie l: opracowywania strategii produktu
5.6.1.       Tworzenie pomysłów na produkt i ich selekcja
5.6.2.       Testy konsumenckie w początkowych etapach opracowywania produktu
5.6.3.       Definicja i optymalizacja koncepcji produktu
5.6.4.       Opracowywanie specyfikacji projektu produktu na podstawie koncepcji produktu
5.7.          Konsumenci w etapie 2: projektowania produktu i opracowywania procesu
5.7.1.       Włączanie konsumenta w projektowanie produktu i opracowywanie procesu
5.7.2.       Ocena cech produktu
5.7.3.       Eksperymenty "bali park"
5.7.4.       Optymalizacja
5.7.5.       Powiększanie skali
5.8.          Konsumenci w etapie 3: komercjalizacji produktu
5.8.1.       Końcowa konsumencka koncepcja produktu
5.8.2.       Konsumenci w projektowaniu marketingu i produkcji
5.8.3.       Testowanie produktu rynkowego
5.9.          Konsumenci w etapie 4: wprowadzenia produktu na rynek i jego oceny
5.9.1.       Wprowadzanie produktu na rynek konsumencki
5.9.2.       Konsumencka ocena wprowadzenia produktu na rynek 
                Bibliografia

Część III. Zarządzanie opracowywaniem produktu i doskonalenie procesu

6.             Zarządzanie procesem opracowywania produktu
6.1.          Zasady zarządzania opracowywaniem produktu
6.1.1.       Główna filozofia i rozumienie
6.1.2.       Umiejętności
6.1.3.       Organizacja
6.2.          Ludzie w zarządzaniu opracowywaniem produktu
6.2.1.       Dyrektorzy
6.2.2.       Dyrektorzy wykonawczy
6.2.3.       Kierownicy ds. opracowywania produktu
6.2.4.       Kierownicy projektu
6.2.5.       Istotne czynniki na poszczególnych szczeblach zarządzania
6.3.          Projektowanie procesu opracowywania produktu
6.3.1.       Wpływ wiedzy i umiejętności na proces opracowywania produktu
6.3.2.       Poziom innowacyjności a proces opracowywania produktu
6.3.3.       Inne czynniki w projektowaniu procesu opracowywania produktu
6.3.4.       Wykorzystanie procesu opracowywania produktu i wprowadzanie do niego zmian
6.4.          Ustalenie kluczowych punktów decyzyjnych i decydentów
6.4.1.       Decyzje zwierzchniego kierownictwa
6.4.2.       Decyzje kierownika ds. opracowywania produktu
6.4.3.       Decyzje kierownika projektu
6.5.          Określenie wyników, budżetu i przeszkód
6.5.1.       Definiowanie wyników
6.5.2.       Ustalanie budżetu
6.5.3.       Określanie przeszkód
6.6.          Organizacja procesu opracowywania produktu
6.6.1.       Identyfikacja działań, wiedzy i umiejętności
6.6.2.       Odpowiedzialność, środki i harmonogram działań
6.6.3.       Personel wewnętrzny i podwykonawczy
6.7.          Zarządzanie procesem opracowywania produktu
6.7.1.       Wewnętrzne zarządzanie przedsięwzięciem
6.7.2.       Integracja i zarządzanie pracą zewnętrznych agencji
6.8.          System organizacyjny firmy przy opracowywaniu produktu
6.8.1.       Formy systemu organizacyjnego
6.8.2.       Dynamiczne, zmienne systemy organizacyjne firmy
                Bibliografia

7.             Opracowywanie produktu w systemie żywnościowym - analiza przykładów
7.1.          Produkcja pierwotna: kreowanie nowej odmiany jabłek
7.1.1.       Opracowywanie produktu - nowej odmiany jabłek
7.1.2.       Etap 1: strategia produktu z
7.1.4.       Etap 3: komercjalizacja produktu
7.1.5.       Etap 4: wprowadzenie produktu na rynek i ocena
7.2.          Opracowywanie tajskich owoców mango i ich konkurencyjne zalety na
                rynkach eksportowych
7.2.1.       Projekt badań i ich rozwój
7.2.2.       Wdrażanie badań
7.2.3.       Aspekty komercyjne
7.2.4.       Wprowadzenie na rynek
7.3.          Produkty przemysłowe: proces opracowywania białek serwatkowych
                i zarządzanie ich produkcją
7.3.1.       Etap 1: strategia opracowywania produktu
7.3.2.       Etap 2: projektowanie produktu i opracowywanie procesu
7.3.3.       Etap 3: komercjalizacja produktu
7.3.4.       Etap 4: wprowadzanie produktu na rynek i ocena
7.4.          Produkty konsumpcyjne: nowe produkty i nowa platforma w gamie sosów
7.4.1.       Etap l: strategia opracowywania produktu
7.4.2.       Etap 2: projektowanie produktu i opracowywanie procesu
7.4.3.       Etap 3: komercjalizacja produktu
7.4.4.       Etap 4: wprowadzanie produktu na rynek i ocena
7.5.          Komentarz do analizy przykładów
7.6.          Podziękowania
                Bibliografia

8.             Doskonalenie procesu opracowywania nowych produktów
8.1.          Podstawowe wiadomości
8.1.1.       Powiązanie z ogólną strategia biznesu
8.1.2.       Zrównoważone portfolio nowych produktów
8.1.3.       Jasno zdefiniowana strategia opracowywania produktu
8.1.4.       Odpowiednie systemy i procesy zarządzania przedsięwzięciem
8.1.5.       Odpowiednie zasoby fizyczne i ludzkie
8.1.6.       Klimat zaangażowania i poparcia organizacyjnego
8.1.7.       Zrozumienie konsumenta, klienta, rynku i środowiska
8.2.          Ocena opracowywania produktów
8.2.1.       Co to jest benchmarking?
8.2.2.       Podstawowe kroki w analizie porównawczej
8.3.          Wskaźniki innowacji
8.3.1.       Harmonogram pozyskiwania informacji
8.3.2.       Wymiar holistyczny
8.3.3.       Kryteria doboru wskaźników
8.3.4.       Praktyczne wykorzystanie wskaźników innowacji
8.4.          Dążenie do ciągłego postępu
8.4.1.       Kroki w kierunku stałego postępu
8.4.2.       Projekt opracowywania produktu
8.4.3.       Program opracowywania produktu
8.4.4.       Strategie: biznesu i opracowywania produktu
                Bibliografia

381 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022