Mniej znaczy więcej
Nowa koncepcja bogactwa
„Droga do bogactwa wiedzie przez oszczędność i przedsiębiorczość”, zwykł
mawiać Benjamin Franklin. Dziś, po ostatnich skandalach biznesowych i przekrętach
finansowych wielu wpływowych ludzi i mnóstwo potężnych organizacji (od rządów do
międzynarodowych korporacji) zadaje sobie pytanie o to, jak osiągnąć więcej za mniej.
Szukają nowych wartości i powrotu do równowagi. Niestety, wiele z tego, czego
nauczyliśmy się w biznesie o logice rozwoju rynków, w chwili obecnej jest po prostu
przestarzałe. Poszukujemy więc nowych dróg, jednocześnie wracając do korzeni. Ta
książka jest zarówno niezwykłą lekcją historii, jak i futurystycznym manifestem.
Porusza niewygodne tematy, które większość z nas wolałaby zamieść pod dywan. Jest
intelektualnym wyzwaniem i pełną humoru przygodą. Przypatruje się bogactwu złożonych
powiązań, łączących oszczędność i konkurencyjność oraz innowacyjność i
dyplomację z bogactwem. W czasie tej podróży zobaczysz i zrozumiesz, jak można lepiej
wykorzystywać osobiste i korporacyjne zasoby, by Twoja przyszłość na powrót stała
się świetlista.
Oto książka, która w sposób inteligentny i rzeczowy wnosi wkład w
literaturę na temat globalizacji, rozwoju produktu, zarządzania zmianą i ogólnego
zarządzania, jak również dzieli się oryginalnymi przemyśleniami na temat rosnącej
roli, jaką zagadnienia zrównoważonego rozwoju i energii odgrywają w konkurencyjności.
Autor dzieli się z nami swoimi genialnymi w swojej prostocie pomysłami dotyczącymi
sposobów zrównoważenia znaczenia pieniędzy, ludzi i zasad, a jego uwagi można
zastosować zarówno na poziomie globalnym, jak i jednostkowym.
Spójrz na zasady konkurencyjnej oszczędności poprzez pryzmat:
dynamiki społeczeństwa i biznesu w najbliższej przyszłości,
osobistej zapobiegliwości,
autentyzmu kierownictwa,
trwałości (a nie jednorazowości) produktu,
stabilności rynku w czasach globalizacji,
czynników sprzyjających bezpieczeństwu kulturowemu,
ciągłości biznesowej,
reguł powstawania bogactwa.
Bruce Piasecki jest prezesem i założycielem AHC Group, firmy doradczej w
dziedzinie zarządzania. Wraz ze swoimi pracownikami doradza firmom, jak konkurować za
pomocą ceny, jakości oraz sposobów zaspokajania potrzeb społecznych. Niegdyś był
ekspertem w niszowych sprawach ochrony środowiska, współpracującym z
przedsiębiorstwami z listy „Fortune 500”; obecnie jest głównym rzecznikiem
powszechnej strategii zrównoważonego rozwoju. Wykładał na uniwersytetach Cornell i
Clarkson oraz w Rensselaer Polytechnic Institute, gdzie pracował na etacie i pełnił
funkcję dyrektora do spraw programu studiów magisterskich. Piasecki ma tytuł doktora
Uniwersytetu Cornell. Zdobył również nagrodę Cornell National Scholar.
Przedmowa (5)
Podziękowania (15)
Konkurencja a plątanina potrzeb społecznych. Wstęp (21)
CZĘŚĆ I. KONKURENCJA A PLĄTANINA POTRZEB SPOŁECZNYCH
Rozdział 1. W towarzystwie półgłówków (41)
Rozdział 2. Niedostatek a kreatywność (65)
CZĘŚĆ II. NIEPOWSTRZYMANA OSZCZĘDNOŚĆ
Rozdział 3. Sztuka konkurencyjnej oszczędności (89)
Rozdział 4. Mniej znaczy więcej (111)
CZĘŚĆ III. BLISKO PRZYSZŁOŚCI
Rozdział 5. Próżniak w mieście (149)
Rozdział 6. Czas pokaże (185)
O autorze (195)
Inne publikacje Bruce'a Piaseckiego (197)
200 stron, oprawa miękka