Strategia reklamy marki, produktów i usług
Marketing to bardzo szerokie pojęcie, kryjące w sobie wiele zagadnień i opisane w
nieskończonej ilości książek, z których większość omawia jedynie wycinek
promocyjnej rzeczywistości. Są pozycje poświęcone identyfikacji wizualnej, książki o
psychologii reklamy, skutecznych formach promocji online i reklamie tradycyjnej. Wiele z
nich warto przeczytać i dokładnie zanalizować. Czytelnik musi jednak mieć na to czas i
podstawową choć orientację w temacie. A co zrobić, gdy czasu brak, a informacyjna baza
dotycząca reklamy jest Ci niezbędna do pracy? Koniecznie sięgnij po książkę
Agnieszki Dejnaki!
Znajdziesz tu czystą esencję wiedzy z zakresu reklamy, która pozwoli Ci poznać
podstawy tej dziedziny w ujęciu marketingowym.
Informacje przekazywane przez autorkę będziesz w stanie wykorzystać praktycznie -
przy zarządzaniu komunikacją w małym przedsiębiorstwie, projektowaniu księgi
identyfikacji wizualnej czy wymyślaniu (skutecznego) sloganu reklamowego. Poznasz sposoby
promowania się w różnych mediach, nauczysz skutecznej komunikacji za pomocą słowa i
obrazu. Potraktuj tę książkę jak osobisty elementarz w pierwszej klasie reklamy i
marketingu. Podpisz swój egzemplarz i pilnuj go jak oka w głowie, ponieważ będziesz
zakreślać ważne treści markerem, robić notatki na marginesach, zaginać rogi i
wracać do niego wielokrotnie w każdym momencie pracy zawodowej, w której podstawy
reklamy będą Ci potrzebne.
Agnieszka Dejnaka - pracownik naukowy ze specjalizacją z marketingu
internetowego. Praktyk i teoretyk w zakresie budowania strategii e-commerce oraz
komunikacyjnych. Pasjonatka konwergencji świata realnego i wirtualnego oraz zastosowań
zaawansowanych technologii w marketingu.
1. Miejsce reklamy w działaniach marketingowych firmy (7)
- 1.1. Dlaczego reklama? (7)
- 1.1.1. Reklama jako narzędzie działań marketingowych firmy (8)
- 1.1.2. Cele, funkcje i modele reklamy (25)
- 1.2. Klasyfikacje reklam (36)
- 1.2.1. Siatka FCB (36)
- 1.2.2. Grupa docelowa działań reklamowych (52)
- 1.2.3. Reklama a proces zakupu produktów (58)
2. Kreatywna i efektywna reklama (67)
- 2.1. Komunikacja słowem (67)
- 2.1.1. Slogan i co dalej? (67)
- 2.1.2. Warsztat twórczy (72)
- 2.2. Tworzenie reklam obrazem (80)
- 2.2.1. Kolorystyka w reklamie (80)
- 2.2.2. Zdjęcia reklamowe (84)
- 2.3. Identyfikacja wizualna firmy i jej rola w reklamie (88)
- 2.3.1. Elementy identyfikacji wizualnej (89)
- 2.3.2. System identyfikacji wizualnej w Internecie (97)
3. Warsztat reklamy, czyli co i jak zrobić (99)
- 3.1. Jak wykonać identyfikację wizualną firmy? (99)
- 3.1.1. Logotyp i logo (99)
- 3.1.2. Druki firmowe (101)
- 3.1.3. Materiały reklamowe (105)
- 3.2. Reklama prasowa, której nie przeoczysz (109)
- 3.2.1. Etapy projektowania reklamy prasowej (109)
- 3.2.2. Warsztat praktyczny (114)
- 3.2.3. Analiza reklam (118)
- 3.3. Reklama radiowa i telewizyjna (120)
- 3.3.1. Reklama telewizyjna (120)
- 3.3.2. Reklama radiowa (123)
- 3.3.3. Analiza reklam (125)
- 3.4. Reklama zewnętrzna (128)
- 3.4.1. Formy reklamy zewnętrznej (128)
- 3.4.2. Warsztat praktyczny (131)
4. Wybrane formy współczesnej reklamy (135)
- 4.1. Reklama społeczna (135)
- 4.1.1. Klasyfikacje reklam społecznych (137)
- 4.1.2. Reklama społeczna a zmiana postaw odbiorców (140)
- 4.1.3. Reklama społeczna a oddziaływanie przekazem na emocje (144)
- 4.2. Reklama zaangażowana społecznie (151)
- 4.2.1. Świadomość konsumenta a decyzje (151)
- 4.2.2. Reklama w marketingu zaangażowanym społecznie (154)
- 4.3. Współczesne reklamy - wybrane formy (159)
- 4.3.1. Reklama w Internecie (159)
5. Planowanie działań reklamowych (169)
- 5.1. Kampania reklamowa firmy (169)
A. Zalety i wady różnych form reklam (183)
B. Identyfikacja wizualna firmy Seven Heaven (187)
- Logo, kolorystyka oraz typografia (187)
- Druki firmowe (190)
- Reklama zewnętrzna (196)
- Reklama prasowa i billboardy (199)
C. Bibliografia (203)
- Opracowania zwarte (203)
- Strony internetowe (206)
- Inne (208)
208 stron, oprawa miękka