ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WZORCE PROJEKTOWE ELEMENTY OPROGRAMOWANIA OBIEKTOWEGO ...


HELM R. JOHNSON R. GAMMA E.

wydawnictwo: HELION , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 50.00 Twoja cena  47,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wzorce projektowe

Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku


  • Jak wykorzystać projekty, które już wcześniej okazały się dobre?

  • Jak stworzyć elastyczny projekt obiektowy?

  • Jak sprawnie rozwiązywać typowe problemy projektowe?

Projektowanie oprogramowania obiektowego nie jest łatwe, a przy założeniu, że powinno ono nadawać się do wielokrotnego użytku, staje się naprawdę skomplikowane. Aby stworzyć dobry projekt, najlepiej skorzystać ze sprawdzonych i efektywnych rozwiązań, które wcześniej były już stosowane. W tej książce znajdziesz właśnie najlepsze doświadczenia z obszaru programowania obiektowego, zapisane w formie wzorców projektowych gotowych do natychmiastowego użycia!

W książce "Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku" opisano, czym są wzorce projektowe, a także w jaki sposób pomagają one projektować oprogramowanie obiektowe. Podręcznik zawiera studia przypadków, pozwalające poznać metody stosowania wzorców w praktyce. Zamieszczono tu również katalog wzorców projektowych, podzielony na trzy kategorie: wzorce konstrukcyjne, strukturalne i operacyjne. Dzięki temu przewodnikowi nauczysz się skutecznie korzystać z wzorców projektowych, ulepszać dokumentację i usprawniać konserwację istniejących systemów. Krótko mówiąc, poznasz najlepsze sposoby sprawnego opracowywania niezawodnego projektu.

  • Wzorce projektowe w architekturze MVC

  • Katalog wzorców projektowych

  • Projektowanie edytora dokumentów

  • Wzorce konstrukcyjne, strukturalne i operacyjne

  • Dziedziczenie klas i interfejsów

  • Określanie implementacji obiektów

  • Obsługa wielu standardów wyglądu i działania

  • Zastosowanie mechanizmów powtórnego wykorzystania rozwiązania


Przedmowa (9)
Wstęp (11)
Przewodnik dla Czytelników (13)

Rozdział 1. Wprowadzenie (15)

  • 1.1. Czym jest wzorzec projektowy? (16)
  • 1.2. Wzorce projektowe w architekturze MVC w języku Smalltalk (18)
  • 1.3. Opisywanie wzorców projektowych (20)
  • 1.4. Katalog wzorców projektowych (22)
  • 1.5. Struktura katalogu (24)
  • 1.6. Jak wzorce pomagają rozwiązać problemy projektowe? (26)
  • 1.7. Jak wybrać wzorzec projektowy? (42)
  • 1.8. Jak stosować wzorce projektowe? (43)

 

Rozdział 2. Studium przypadku - projektowanie edytora dokumentów (45)

  • 2.1. Problemy projektowe (45)
  • 2.2. Struktura dokumentu (47)
  • 2.3. Formatowanie (52)
  • 2.4. Ozdabianie interfejsu użytkownika (55)
  • 2.5. Obsługa wielu standardów wyglądu i działania (59)
  • 2.6. Obsługa wielu systemów okienkowych (63)
  • 2.7. Działania użytkowników (69)
  • 2.8. Sprawdzanie pisowni i podział słów (74)
  • 2.9. Podsumowanie (86)

 

Rozdział 3. Wzorce konstrukcyjne (87)

  • BUDOWNICZY (BUILDER) (92)
  • FABRYKA ABSTRAKCYJNA (ABSTRACT FACTORY) (101)
  • METODA WYTWÓRCZA (110)
  • PROTOTYP (PROTOTYPE) (120)
  • SINGLETON (SINGLETON) (130)
  • Omówienie wzorców konstrukcyjnych (137)

 

Rozdział 4. Wzorce strukturalne (139)

  • ADAPTER (ADAPTER) (141)
  • DEKORATOR (DECORATOR) (152)
  • FASADA (FACADE) (161)
  • KOMPOZYT (COMPOSITE) (170)
  • MOST (BRIDGE) (181)
  • PEŁNOMOCNIK (PROXY) (191)
  • PYŁEK (FLYWEIGHT) (201)
  • Omówienie wzorców strukturalnych (213)

 

Rozdział 5. Wzorce operacyjne (215)

  • INTERPRETER (INTERPRETER) (217)
  • ITERATOR (ITERATOR) (230)
  • ŁAŃCUCH ZOBOWIĄZAŃ (CHAIN OF RESPONSIBILITY) (244)
  • MEDIATOR (MEDIATOR) (254)
  • METODA SZABLONOWA (TEMPLATE METHOD) (264)
  • OBSERWATOR (OBSERVER) (269)
  • ODWIEDZAJĄCY (VISITOR) (280)
  • PAMIĄTKA (MEMENTO) (294)
  • POLECENIE (COMMAND) (302)
  • STAN (STATE) (312)
  • STRATEGIA (STRATEGY) (321)
  • Omówienie wzorców operacyjnych (330)

 

Rozdział 6. Podsumowanie (335)

  • 6.1. Czego można oczekiwać od wzorców projektowych? (335)
  • 6.2. Krótka historia (339)
  • 6.3. Społeczność związana ze wzorcami (340)
  • 6.4. Zaproszenie (342)
  • 6.5. Słowo na zakończenie (342)

 

Dodatek A: Słowniczek (343)
Dodatek B: Przewodnik po notacji (347)

  • B.1. Diagram klas (347)
  • B.2. Diagram obiektów (349)
  • B.3. Diagram interakcji (350)

 

Dodatek C: Klasy podstawowe (351)

  • C.1. List (351)
  • C.2. Iterator (354)
  • C.3. ListIterator (354)
  • C.4. Point (355)
  • C.5. Rect (355)

 

Bibliografia (357)
Skorowidz (363)


376 stron, Format: 18x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022