ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI DLA BYSTRZAKÓW


PORTNY ST.

wydawnictwo: SEPTEM , rok wydania 2013, wydanie III

cena netto: 40.00 Twoja cena  38,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie projektami dla bystrzaków


Napięte terminy, ograniczone budżety, obniżanie kosztów przy zachowaniu doskonałej jakości oraz wysokie oczekiwania klientów - oto chleb powszedni współczesnych project managerów. Jak w tych warunkach doprowadzić każdy projekt do szczęśliwego finału i nie postarzeć się przy tym o dziesięć lat? Ten praktyczny przewodnik stanie się Twoją tarczą, Twoim orężem w codziennej walce o przetrwanie, jaką jest zarządzanie projektami. Dostarczy Ci nie tylko wiedzy teoretycznej, ale i mnóstwa praktycznych wskazówek. A jeśli przygotowujesz się do egzaminu Project Management Professional ® (przeprowadzanego przez organizację Project Management Institute), książka ta okaże się dla Ciebie wprost bezcenna, gdyż jej treść jest zgodna z PMBOK w wersji 4. Zapanuj nad otaczającym Cię chaosem i uzyskaj znakomite rezultaty, a przy tym osobistą i zawodową satysfakcję.

  • ABC zarządzania projektami — poznaj najważniejsze czynniki udanej realizacji przedsięwzięcia.

  • Trzymanie ręki na pulsie — buduj efektywny harmonogram oraz budżet projektu, dzięki którym poszczególne etapy będą realizowane na czas.

  • Skuteczny zespół projektowy — dowiedz się, jak wybierać do projektu najlepszych współpracowników.

  • Realizacja projektu — poznaj najlepsze techniki śledzenia postępów, analizowania oraz komunikowania statusu projektu od początku do końca.

  • Rozwój umiejętności – naucz się umiejętnie korzystać z technologii i stosować podejście Earned Value Management.

Dowiedz się, jak:

  • definiować cele projektu i określać związane z nimi oczekiwania

  • identyfikować różne grupy odbiorców projektu

  • dzielić zakres pracy na fragmenty łatwe do kontrolowania

  • nowocześnie szacować zasoby i nimi zarządzać

  • zarządzać ryzykiem i radzić sobie z niepewnością

  • być skutecznym liderem projektu i zespołu

 


Stan Portny jest konsultantem w dziedzinie zarządzania projektami. Posiada certyfikat PMP®. Prowadził szkolenia i doradzał pracownikom ponad 150 organizacji w sektorze publicznym i prywatnym. Opracował i przeprowadził programy szkoleniowe dla ponad 50 000 pracowników szeregowych oraz przedstawicieli kadry menedżerskiej. W swojej książce łączy analityczne podejście z wewnętrznym poczuciem ładu i równowagi oraz głębokim szacunkiem dla osobistego potencjału jednostki.


O autorze (13)

Podziękowania od autora (15)

Wstęp (17)

  • O książce (18)
  • Konwencje zastosowane w książce (18)
  • Czego nie czytać (19)
  • Naiwne założenia (19)
  • Jak podzielona jest książka (19)
    • Część I: Oczekiwania związane z projektem (kto, co i dlaczego) (20)
    • Część II: Planowanie, czyli jak określić, ile potrwa i ile będzie kosztował projekt (20)
    • Część III: Praca w grupie, czyli organizowanie zespołu (20)
    • Część IV: Sterowanie statkiem, czyli skuteczne zarządzanie projektem (20)
    • Część V: Zarządzanie projektami na wyższym poziomie zaawansowania (20)
    • Część VI: Dekalogi (21)
  • Oznaczenia stosowane w książce (21)
  • Od czego zacząć? (21)

CZĘŚĆ I: OCZEKIWANIA ZWIĄZANE Z PROJEKTEM (KTO, CO I DLACZEGO) (23)

Rozdział 1: Zarządzanie projektami - klucz do osiągnięcia wyników (25)

  • Co sprawia, że projekt to projekt? (25)
    • Trzy główne elementy składające się na projekt (26)
    • Różnorodność projektów (27)
    • Cztery etapy każdego projektu (28)
  • Jak zdefiniować zarządzanie projektem? (29)
    • Przyjrzyjmy się procesom rozpoczęcia (31)
    • Przegląd procesów planowania (33)
    • Rzut oka na proces realizacji (34)
    • Przegląd procesów nadzoru i kontroli (35)
    • Słowo na temat procesów związanych z zakończeniem projektu (36)
  • Na czym polega rola kierownika projektu? (36)
    • Przegląd zadań kierownika projektu (36)
    • Jak radzić sobie z potencjalnymi próbami odejścia od ustrukturyzowanej metody zarządzania projektem (37)
    • Unikanie dróg na skróty (38)
    • Uświadomienie sobie potencjalnych problemów (39)
  • Czy posiadasz niezbędne cechy skutecznego kierownika projektu? (39)
    • Pytania (40)
    • Odpowiedzi (40)

Rozdział 2: Definiowanie celu i sensu projektu (43)

  • Jak zdefiniować projekt przy użyciu dokumentacji opisującej jego zakres (43)
  • Patrząc z szerszej perspektywy: jak Twój projekt wpisuje się w działalność organizacji (45)
    • Dlaczego właściwie realizujesz projekt? (45)
    • Wyznaczanie granic: gdzie zaczyna się i kończy Twój projekt (53)
    • Przedstawienie celów projektu (54)
  • Określanie limitów: ograniczenia projektu (58)
    • Dostosowywanie się do ograniczeń (58)
    • Opisywanie potrzeb (60)
  • Radzenie sobie z niewiadomymi na etapie planowania (61)

Rozdział 3: Kim są odbiorcy Twojego projektu? Angażowanie odpowiednich osób (63)

  • Charakterystyka odbiorców projektu (64)
  • Tworzenie listy odbiorców (64)
    • Zakładanie listy odbiorców (64)
    • Dbanie o kompletność i aktualność listy odbiorców (68)
    • Korzystanie z szablonu listy odbiorców (69)
  • Identyfikowanie projektodawców, wspierających i obserwatorów projektu (71)
    • Ustalanie momentu zaangażowania odbiorców (72)
    • Wykorzystanie różnych metod angażowania odbiorców (75)
    • Maksymalizacja korzyści z zaangażowania odbiorców (75)
  • Ustalanie zakresu uprawnień decyzyjnych odbiorców projektu (76)
  • Ocena zakresu władzy i stopnia zainteresowania odbiorców (77)

Rozdział 4: Tworzenie planu działania: jak osiągnąć cel (79)

  • Dziel i rządź: podział prac na mniejsze fragmenty (79)
    • Koncentrowanie się na szczegółach (80)
    • Hierarchiczny podział projektu przy użyciu struktury podziału pracy (81)
    • Szczególne sytuacje (87)
  • Tworzenie i prezentacja struktury podziału pracy (89)
    • Różne metody organizacji WBS (89)
    • Wykorzystanie różnych metod tworzenia WBS (90)
    • Różne metody podziału zakresu prac (92)
    • Oznaczanie poszczególnych pozycji WBS (93)
    • Różne formaty prezentacji WBS (94)
    • Poprawa jakości WBS (95)
    • Wykorzystanie szablonów (96)
  • Identyfikacja obszarów ryzyka w trakcie planowania prac (98)
  • Dokumentowanie niezbędnych informacji na temat planowanych zadań (99)

CZĘŚĆ II: PLANOWANIE, CZYLI JAK OKREŚLIĆ, ILE POTRWA I ILE BĘDZIE KOSZTOWAŁ PROJEKT (101)

Rozdział 5: To na kiedy ten projekt? (103)

  • Zilustrujmy to sobie: prezentacja planu prac przy użyciu diagramu sieciowego (104)
    • Elementy diagramu sieciowego (104)
    • Rysowanie diagramu sieciowego (105)
  • Analiza diagramu sieciowego (106)
    • Jak czytać diagram sieciowy (107)
    • Interpretowanie diagramu sieciowego (108)
  • Wykorzystanie diagramu sieciowego w praktyce (113)
    • Określanie kolejności realizacji (113)
    • Prosty przykład zastosowania diagramu sieciowego (116)
  • Opracowywanie harmonogramu projektu (120)
    • Pierwsze kroki (120)
    • Zagrożenia związane z przygotowywaniem harmonogramu "od końca" (121)
    • Wywiązywanie się z ustalonych ograniczeń czasowych (121)
    • Różne strategie umożliwiające szybsze dotarcie na piknik (122)
  • Szacowanie czasu trwania działań (127)
    • Czynniki decydujące o czasie trwania działań (127)
    • Analiza cech danego zasobu (128)
    • Wyszukiwanie źródeł informacji pomocniczych (128)
    • Poprawa wiarygodności szacunków (129)
  • Prezentacja harmonogramu projektu (130)

Rozdział 6: Zasoby ludzkie, czyli kogo i kiedy będziesz potrzebować (133)

  • Jakich informacji potrzebujesz, aby dopasować do zadań właściwych ludzi? (134)
    • Jak określić wymaganą wiedzę i umiejętności (134)
    • Prezentowanie wiedzy, umiejętności i stopnia zainteresowania przy użyciu macierzy kompetencji (136)
  • Określanie wymaganego poziomu zaangażowania (138)
    • Korzystanie z macierzy zasobów ludzkich (138)
    • Identyfikowanie potrzebnych pracowników na macierzy zasobów ludzkich (139)
    • Określanie wymaganych nakładów pracy (139)
    • Uwzględnianie produktywności, wydajności i dyspozycyjności pracowników przy szacowaniu nakładów pracy (140)
    • Uwzględnianie wydajności przy korzystaniu z danych historycznych (142)
    • Uwzględnianie wydajności pracowników przy tworzeniu własnych szacunków (143)
  • Jak się upewnić, że członkowie zespołu będą w stanie wywiązać się z przydzielonych obowiązków (145)
    • Wstępna alokacja czasu (145)
    • Jak zaradzić potencjalnemu nadmiarowi obowiązków (147)
    • Koordynowanie zadań w ramach kilku projektów (149)

Rozdział 7: Planowanie pozostałych zasobów i przygotowywanie budżetu (151)

  • Określanie wymaganej wielkości zasobów rzeczowych (151)
  • Ile nas to wyniesie: koszty i budżet projektu (153)
    • Różne rodzaje kosztów związanych z projektem (154)
    • Trzy etapy przygotowywania budżetu projektu (155)
    • Dopracowywanie budżetu w miarę realizacji kolejnych etapów projektu (156)
    • Określanie kosztów na etapie przygotowania szczegółowego projektu budżetu (157)

Rozdział 8: Wyprawa w nieznane: zarządzanie ryzykiem i niepewnością (161)

  • Definicja ryzyka i zarządzania ryzykiem (162)
  • Określanie rodzajów i czynników ryzyka (163)
    • Identyfikowanie czynników ryzyka (163)
    • Identyfikacja ryzyka (167)
  • Ocena stopnia i konsekwencji ryzyka (168)
    • Szacowanie prawdopodobieństwa zaistnienia ryzyka (168)
    • Szacowanie rozmiaru konsekwencji (170)
  • Jak uzyskać kontrolę: zarządzanie ryzykiem (173)
    • Wybór obszarów ryzyka, którymi będziesz aktywnie zarządzał (173)
    • Opracowywanie strategii zarządzania ryzykiem (174)
    • Komunikowanie ryzyka (175)
  • Tworzenie planu zarządzania ryzykiem (176)

CZĘŚĆ III: PRACA W GRUPIE, CZYLI ORGANIZOWANIE ZESPOŁU (179)

Rozdział 9: Współpraca z głównymi aktorami projektu (181)

  • Trzy rodzaje struktur organizacyjnych (181)
    • Struktura funkcyjna (182)
    • Struktura projektowa (183)
    • Struktura macierzowa (185)
  • Osoby odgrywające kluczową rolę w strukturze macierzowej (187)
    • Kierownik projektu (188)
    • Członkowie zespołu projektowego (189)
    • Kierownicy funkcyjni (189)
    • Wyższe kierownictwo (190)
  • Jak radzić sobie w organizacji macierzowej (190)
    • Budowa i nieustanne wzmacnianie tożsamości zespołu (190)
    • Jak pozyskać zaangażowanie członków zespołu (191)
    • Pozyskiwanie wsparcia innych osób (191)
    • Jak zażegnać najczęstsze problemy, zanim się jeszcze pojawią (192)

Rozdział 10: Określanie ról i zakresu odpowiedzialności poszczególnych członków zespołu (193)

  • Przegląd kluczowych ról (194)
    • Zakres władzy, obowiązków i odpowiedzialności (194)
    • Porównanie zakresu uprawnień z zakresem obowiązków (195)
  • Przydzielanie zadań członkom zespołu (195)
    • Delegowanie zadań (195)
    • Współdzielenie odpowiedzialności (199)
    • Pociąganie do odpowiedzialności osób, które Ci nie podlegają (200)
  • Prezentowanie ról za pomocą macierzy RAM (202)
    • Elementy macierzy RAM (204)
    • Jak czytać macierz RAM (205)
    • Przygotowywanie macierzy RAM (206)
    • Weryfikacja poprawności macierzy RAM (207)
  • Jak poradzić sobie z nadmiernym ingerowaniem w poszczególne zadania (209)
    • Przyczyny nadmiernego ingerowania (209)
    • Jak zdobyć sobie zaufanie osoby nadmiernie ingerującej (210)
    • Jak efektywnie współpracować z osobą nadmiernie ingerującą (210)

Rozdział 11: Jak rozpocząć prace bez niepotrzebnych zgrzytów (213)

  • Finalizowanie listy uczestników projektu (214)
    • Wchodzisz w to? Potwierdzanie udziału w projekcie (214)
    • Potwierdzanie udziału pozostałych osób (216)
    • Uzupełnianie luk (216)
  • Budowanie zespołu (218)
    • Przejrzenie zatwierdzonego planu projektu (218)
    • Określanie celów indywidualnych i zespołowych (219)
    • Określanie ról członków zespołu (219)
    • Ustalanie procedur działania (220)
    • Wspieranie rozwoju wzajemnych relacji pomiędzy członkami zespołu (221)
    • Jak zrobić z zespołu dobrze naoliwioną maszynę (221)
  • Fundamenty procesu sprawowania kontroli nad projektem (223)
    • Wybór i przygotowanie systemów monitorowania (223)
    • Ustalanie harmonogramu spotkań i składania raportów (224)
    • Wybór planu bazowego projektu (225)
  • Uwaga! Zaczynamy projekt! (225)
  • Przygotowanie gruntu pod ocenę poprojektową (225)

CZĘŚĆ IV: STEROWANIE STATKIEM, CZYLI SKUTECZNE ZARZĄDZANIE PROJEKTEM (227)

Rozdział 12: Monitorowanie postępów i kontrolowanie projektu (229)

  • Ręka na pulsie: kontrola nad projektem (229)
  • Systemy zarządzania informacją (231)
    • Czas ucieka: monitorowanie wykonania harmonogramu (232)
    • Codzienna rutyna: monitorowanie nakładów pracy (237)
    • Tropem pieniędzy: monitorowanie wydatków (241)
  • Wykorzystanie systemu kontroli w praktyce (245)
    • Przewiduj problemy i zapobiegaj im (245)
    • Formalizowanie procesu kontroli (245)
    • Ustalanie możliwych przyczyn rozbieżności i odchyleń (247)
    • Określanie możliwych działań korygujących (247)
    • Powrót na właściwe tory: rebaselining (248)
  • Jak postępować w razie prośby o wprowadzenie zmian (249)
    • Postępowanie w przypadku, gdy wnioskowane są zmiany (249)
    • Kontrola niekontrolowanego rozrostu projektu (250)

Rozdział 13: Przekazywanie informacji (251)

  • Powiedziałem dokładnie to, co miałem na myśli, a na myśli miałem dokładnie to, co powiedziałem: podstawy skutecznej komunikacji (252)
    • Co składa się na proces komunikacji (252)
    • Komunikacja jednokierunkowa i dwukierunkowa (253)
    • Słyszysz mnie? Aktywne słuchanie (253)
  • Wybór odpowiedniego środka komunikacji (255)
    • Fakty i tylko fakty: raporty na piśmie (255)
    • Przejdźmy do rzeczy: spotkania, które nie są stratą czasu (257)
  • Przygotowywanie pisemnych raportów o postępach prac nad projektem (259)
    • Kto powinien otrzymać raport? (260)
    • Co powinno się znaleźć w raporcie (a co nie) (260)
    • Jak dostać Pulitzera, a przynajmniej napisać ciekawy raport (261)
  • Organizowanie kluczowych spotkań dotyczących projektu (263)
    • Planowe zebrania zespołu (263)
    • Spotkania organizowane ad hoc (264)
    • Ocena postępów przeprowadzana przez wyższe kierownictwo (265)
  • Przygotowywanie planu komunikacji (265)

Rozdział 14: Jak sprawić, aby pracownicy dali z siebie wszystko: skuteczne przywództwo (267)

  • Przywództwo a zarządzanie (267)
  • Budowanie autorytetu i wpływ na innych (268)
    • Dlaczego inni robią to, o co ich prosisz? (268)
    • Tworzenie fundamentów wpływu wywieranego na innych (270)
  • Uda Ci się! Motywowanie członków zespołu (271)
    • Uzyskiwanie większego zaangażowania poprzez pokazanie korzyści z realizacji projektu (272)
    • Zachęcanie do wytrwałości poprzez demonstrowanie wykonalności projektu (273)
    • Informowanie pracowników, jak im idzie (274)
    • Wynagradzanie za osiągnięte rezultaty (274)

Rozdział 15: Zamknięcie projektu (277)

  • Jak utrzymać kurs aż do pomyślnego zakończenia (277)
    • Wczesne przygotowanie się do zamknięcia projektu (278)
    • Aktualizowanie początkowych planów na etapie zamykania projektu (279)
    • Dopingowanie zespołu tuż przed metą (279)
  • Kwestie administracyjne (280)
  • Przechodzenie członków zespołu do nowych zadań (280)
  • Analizowanie rezultatów: ocena poprojektowa (281)
    • Przygotowanie do przeprowadzenia oceny poprojektowej w trakcie realizacji projektu (283)
    • Przygotowanie do przeprowadzenia spotkania ewaluacyjnego (284)
    • Przeprowadzenie spotkania ewaluacyjnego (285)
    • A po spotkaniu? (286)

CZĘŚĆ V: ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI NA WYŻSZYM POZIOMIE ZAAWANSOWANIA (287)

Rozdział 16: Wykorzystanie nowoczesnych technologii (289)

  • Jak skutecznie wykorzystywać oprogramowanie komputerowe (289)
    • Jakie oprogramowanie masz do wyboru? (290)
    • Jak optymalnie wykorzystać oprogramowanie (294)
    • Wdrażanie oprogramowania do użytku (296)
  • Wykorzystanie poczty elektronicznej (296)
    • Wady i zalety poczty elektronicznej (296)
    • Do czego wykorzystywać pocztę elektroniczną, a do czego nie (298)
    • Jak wykorzystać pocztę elektroniczną w sposób optymalny (299)
  • Wykorzystanie technologii komunikacyjnych do pracy w wirtualnych zespołach (299)

Rozdział 17: Monitorowanie realizacji przy użyciu metody EVM (303)

  • Na czym polega metoda EVM (303)
    • Pojęcia i wzory stosowane w metodzie EVM (303)
    • Prosty przykład (307)
    • Ustalanie przyczyn zaobserwowanych odchyleń (309)
  • Jak zastosować metodę EVM w zarządzaniu projektem (310)
  • Określanie wartości wypracowanej zadania (313)

CZĘŚĆ VI: DEKALOGI (317)

Rozdział 18: Dziesięć pytań, które powinieneś sobie zadać, planując projekt (319)

  • Jak jest cel projektu? (319)
  • Kogo musisz zaangażować w realizację? (320)
  • Jakie rezultaty zamierzasz uzyskać? (320)
  • Z jakimi ograniczeniami musisz się liczyć? (320)
  • Na jakich założeniach się opierasz? (321)
  • Jaki jest zakres koniecznych prac? (321)
  • Kiedy powinny się rozpocząć i zakończyć poszczególne działania? (321)
  • Kto będzie realizował projekt? (322)
  • Jakie inne zasoby będą Ci potrzebne? (322)
  • Co może pójść nie tak? (322)

Rozdział 19: Dziesięć wskazówek, które pozwolą Ci stać się lepszym menedżerem projektów (323)

  • Bądź dociekliwy (323)
  • Wyznawaj zasadę "da się" (323)
  • Myśl w szerszej perspektywie (324)
  • Koncentruj się na szczegółach (324)
  • Nie czyń pochopnych założeń (324)
  • Traktuj innych jak sojuszników, nie jak wrogów (324)
  • Komunikuj się w sposób jasny i zrozumiały (324)
  • Szanuj innych (325)
  • Doceniaj dobrze wykonaną pracę (325)
  • Bądź zarówno menedżerem, jak i liderem (325)

Dodatek: Jak połączyć zaprezentowane techniki w jeden sprawny proces (327)

  • Przygotowanie planu projektu (327)
  • Kontrola przebiegu realizacji projektu (329)

336 stron, Format: 17.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022