|
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W 3 KROKACH
SAJA-ŻWIRKOWSKA K. wydawnictwo: WIEDZA I PRAKTYKA , rok wydania 2013, wydanie II cena netto: 91.00 Twoja cena 86,45 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zamówienia publiczne w 3 krokach
Książka skupia się nie tylko na definicjach, ale przede wszystkim podaje praktyczne
przykłady, które ilustrują różne sposoby postępowania w ramach zamówień
publicznych.
Oparcie książki na studiach przypadku daje możliwość „poczucia” jak w
rzeczywistości może wyglądać praca specjalisty. Z jakimi problemami się spotka, jak
będzie je mógł rozwiązać w sposób zgodny z wytycznymi prawa zamówień publicznych.
Książkę podzieliliśmy na 3 logiczne części, prowadząc specjalistę krok po
kroku!
Krok 1 – Przygotowanie procedury
Czynności, które zamawiający musi wykonać przed wszczęciem postępowania, mają
bardzo istotny wpływ na cały przebieg procedury przetargowej. Błąd uczyniony w
pierwszym kroku do udzielenia zamówienia może mieć bardzo negatywne konsekwencje. Złe
oszacowanie wartości zamówienia, niedokładnie opisany przedmiot zamówienia,
niekompetentne osoby znajdujące się w komisji przetargowej, niewłaściwy wybór trybu
postępowania lub zbyt wygórowane warunki zazwyczaj prowadzą do zakończenia
postępowania wynikiem negatywnym bądź co gorsza sprawą przed KIO. Natomiast wykonawca,
aby wziąć udział w przetargu, musi najpierw znaleźć interesujące ogłoszenie,
sprawdzić, czy spełnia wymagania zamawiającego i czy ma szansę konkurować o zdobycie
zamówienia. Jeśli tak, czeka go przygotowanie oferty i wszystkich niezbędnych
dokumentów.
Krok 2 – Postępowanie o udzielenie zamówienia
Po tym, jak został poczyniony pierwszy krok, nie pozostaje nic innego, tylko wszczęcie
postępowania przez zamawiającego i udział w przetargu, a następnie wybór wykonawcy,
który będzie miał realizować postępowanie. Wybór ten musi być dokonany bardzo
dokładnie, dlatego to tak ważny krok. Zamawiający ma w nim czas na badanie i ocenę
ofert oraz rozwianie wszelkich wątpliwości, czy dany wykonawca jest w stanie
zrealizować zamówienie, natomiast dla wykonawcy to czas, kiedy musi udowodnić, że tak
jest.
Krok 3 – Realizacja umowy
Aby doszło do ostatniego kroku w całym procesie związanym z przetargami publicznymi,
zamawiający z wykonawcą muszą podpisać umowę. Ten krok w zamówieniach publicznych,
mimo że ostatni, jest bardzo problematycznym etapem. Decyduje bowiem o tym, czy
zamówienie zostanie zrealizowane oraz jak będzie przebiegać jego realizacja w razie
problemów i zmian.
Wstęp
Wykaz skrótów
Rozdział I. Zamówienia publiczne - Najważniejsze zagadnienia
I. Geneza zamówień publicznych
1. Początek zamówień publicznych w Europie
2. Początek zamówień publicznych w Polsce
II. System zamówień publicznych w Polsce
1. Zamówienia publiczne - regulacja prawna
1.1. Prawo UE
1.2. Prawo zamówień publicznych w Polsce
2. Czym są zamówienia publiczne - definicja
2.1. Odpłatność umowy
2.2. Przedmiot umowy
2.3. Strony umowy
3. Zamawiający i wykonawcy
3.1. Zamawiający
3.2. Wykonawca
4. Wartość zamówienia a obowiązek stosowania ustawy Pzp
5. Zasady udzielania zamówień publicznych
5.1. Zasada równego traktowania wykonawców
5.2. Zasada uczciwej konkurencji
5.3. Zasada jawności postępowania
5.4. Zasada pisemności prowadzonego postępowania
5.5. Zasada prymatu trybów przetargowych
Rozdział II. Krok 1 - Przygotowanie procedury
I. Przygotowanie postępowania przez zamawiającego
1. Opis przedmiotu zamówienia
1.1. Pojęcie i funkcja opisu przedmiotu zamówienia
1.2. Wyczerpujący i jednoznaczny opis przedmiotu zamówienia.
1.3. Konkurencja a opis przedmiotu zamówienia
1.4. Rozwiązania równoważne w opisie przedmiotu zamówienia
1.5. Opis przedmiotu zamówienia poprzez normy, wymagania funkcjonalne i kody CPV
2. Szacowanie wartości zamówienia
2.1. Zasady szacowania wartości zamówienia
2.2. Ważność dokonanego szacowania
2.3. Ustalenie wartości zamówienia na usługi lub dostawy
2.4. Szacowanie wartości zamówienia na roboty budowlane
2.5. Zamówienie w częściach - jak oszacować jego wartość
2.6. Prawo opcji a szacowanie wartości zamówienia
2.7. Szacowanie zamówień uzupełniających
2.8. Szacowanie wartości nieprzewidzianego zamówienia
3. Wybór trybu udzielenia zamówienia
3.1. Procedury konkurencyjne
3.2. Procedury niekonkurencyjne
4. Warunki udziału w postępowaniu
4.1. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków udziału
w postępowaniu
4.2. Warunki udziału w postępowaniu - podział
4.3. Pozytywne warunki udziału w postępowaniu
4.4. Negatywne warunki udziału w postępowaniu - wykazanie braku podstaw do wykluczenia z
postępowania
4.5. Warunki udziału w postępowaniu wobec konsorcjum
4.6. Poleganie na zasobach podmiotu trzeciego
4.7. Dokumenty, których może żądać zamawiający od wykonawców w celu potwierdzenia
spełnienia warunków udziału w postępowaniu
5. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia
5.1. Obowiązek sporządzenia siwz
5.2. Treść siwz
6. Komisja przetargowa
6.1. Powołanie komisji przetargowej
6.2. Skład komisji przetargowej
6.3. Regulamin komisji przetargowej
6.4. Obowiązki komisji przetargowej
II. Przygotowanie się wykonawcy do wzięcia udziału w przetargu
1. Znalezienie interesującego przetargu
2. Analiza ogłoszenia i siwz
3. Wyjaśnienie treści siwz
4. Spełnienie warunków udziału w postępowaniu
5. Dokumenty formalne
6. Wadium
7. Dokumenty finansowe
8. Brak dokumentu na czas - co zrobić
9. Wypełnianie formularzy i druków zamawiającego
10. Tajemnica przedsiębiorstwa
11. Forma składanych dokumentów
12. Złożenie oferty
Rozdział III. Krok 2 - Postępowanie o zamówienie
I. Wszczęcie postępowania
1. Ogłoszenie o zamówieniu
1.1. Publikacja ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych
1.2. Publikacja ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej
1.3. Nieobowiązkowa publikacja ogłoszeń
1.4. Dowód publikacji ogłoszenia
1.5. Udostępnienie siwz
1.6. Modyfikacja siwz w trakcie postępowania a konieczność zmiany ogłoszenia
II. Złożenie oferty
1. Forma oferty
2. Termin i miejsce
3. Dokumenty składane razem z ofertą
3.1. Forma dokumentów
4. Wadium
5. Zastrzeżenie tajemnicy w treści oferty
III. Wybór wykonawcy
1. Związanie ofertą
1.1. Przedłużenie terminu związania ofertą
1.2. Początek biegu terminu związania ofertą
2. Otwarcie ofert
3. Ocena spełniania warunków udziału oraz badanie ofert
3.1. Wyjaśnienia
3.2. Omyłki w ofertach
3.3. Wezwanie do uzupełnienia dokumentów
3.4. Rażąco niska cena
4. Wykluczenie wykonawcy z postępowania
5. Odrzucenie oferty
6. Unieważnienie
7. Wybór najkorzystniejszej oferty
7.1. Kryteria oceny ofert
7.2. Cena jako jedyne kryterium oceny ofert
7.3. Inne kryteria
7.4. Ocena ofert pod kątem spełnienia kryteriów
8. Obowiązek poinformowania wykonawców o przeprowadzonej ocenie ofert
9. Postępowanie odwoławcze
10. Zakończenie postępowania
Rozdział IV. Krok 3 - Realizacja umowy
I. Podpisanie umowy o zamówienie publiczne
1. Siedem zasad dotyczących umów o zamówienia publiczne
2. Termin zawarcia umowy
3. Strony umowy
4. Czas trwania umowy
5. Rozliczenia
5.1. Wynagrodzenie ryczałtowe
5.2. Wynagrodzenie kosztorysowe
5.3. Klauzule waloryzacyjne
6. Przedmiot umowy
7. Niezgodności umowy z siwz w odniesieniu do przedmiotu zamówienia
8. Odstąpienie od umowy
9. Nieważność umowy
10. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy
11. Kary umowne
II. Zmiana umowy
1. Zmiany umowy
1.1. Zmiana nieistotna
1.2. Istotna zmiana umowy
SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
228 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|