|
KONCEPCJA EGZAMINU MATURALNEGO A KSZTAŁCENIE POLONISTYCZNE
KANIEWSKI J. wydawnictwo: AUM , rok wydania 2007, wydanie I cena netto: 57.10 Twoja cena 54,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Koncepcja egzaminu maturalnego a kształcenie polonistyczne
Książka koncentruje się wokół zagadnień związanych z wprowadzonym w 2002 roku
nowym egzaminem maturalnym z języka polskiego.
Autor omawia przede wszystkim pisemną część egzaminu. Interesuje go zwłaszcza
sposób reprezentowania wiedzy przedmiotowej w zadaniach maturalnych oraz wiarygodność
kryteriów oceny wypracowania.
ROZDZIAŁ I
MIEJSCE EGZAMINU MATURALNEGO W EDUKACJI SZKOLNEJ
1. Matura w systemie edukacyjnym
2. W poszukiwaniu formuł tematycznych
2.1. Egzamin pisemny - wymagania
2.2. Temat wobec kontekstów
3. Wymagania egzaminacyjne a wymagania edukacyjne
3.1. Wobec ideologii
3.2. Pytania o wiedzę i umiejętności
3.3. Kryteria oceniania
4. Tematy po 1991 roku
5. Kryteria raz jeszcze
6. Wnioski
ROZDZIAŁ II
NOWA MATURA - DIAGNOZY I PROGNOZY
1. Matura 2002 - koncepcja tematów, prezentacja wyników
1.1. Koncepcja tematów -poziom podstawowy
1.2. Wyniki arkusza I (wypracowanie na poziomie podstawowym}
1.2.1. Analiza wyników - temat l
1.2.2. Analiza wyników - temat 2
1.2.3. Wnioski
1.3. Wyniki arkusza III (wypracowanie na poziomie rozszerzonym)
1.3.1. Charakterystyka zadań
1.3.2. Analiza wyników arkusza
1.3.3. Wnioski: umiejętności maturzystów na poziomie rozszerzonym
1.4. Ocena wyników matury 2002
1.4.1. Sprawność językowa i umiejętności tekstotwórcze
1.4.2. Ocena matury 2002
1.5. Między rokiem 2002 a 2005
2. Matura 2005 - kontynuacja czy "nowe otwarcie"?
2.1.Prezentacja wyników ogólnych
2.2. Wyniki arkusza I (poziom podstawowy)
2.3. Wyniki arkusza II (poziom rozszerzony)
3. Wnioski z egzaminu przeprowadzonego w 2002 i 2005 roku
ROZDZIAŁ III
MATURALNE RE - WIZJE
1. Wokół instrumentarium pomiarowego
1.1. Nowomaturalne kontrowersje
1.1.1. Egzamin ustny
1.1.2. Egzamin pisemny
1.2. W poszukiwaniu kryteriów maturalnych
1.2.1. Prezentacja i ocena rozwiązań alternatywnych
1.2.2.Teoretyczne aspekty konstruowania kryteriów
1.2.3. Propozycja siatki oceniania wypowiedzi interpretacyjnej
2. Polonistyczne standardy wobec zasady reprezentatywności treści przedmiotowych na
maturze
3. Kanon a przestrzeń kulturowa ucznia
3.1. Spory o kanon
3.2. Kanon a tożsamość
3.3. Kanon a edukacja
3.3.1. Kanon w szkole
3.3.2. Jaki kanon?
Zakończenie
Aneks
Indeks nazwisk
Conception of the matura examination and education in the field of Polish Construction of
topics and assessment criteria of written papers of the so called new matura (Sumrnary)
352 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|