ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 66.00 62,70   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MIEJSCE INNEGO WE WSPÓŁCZESNYCH NAUKACH O WYCHOWANIU


CHRZANOWSKA I. JACHIMCZAK B. PAWELCZAK K. / W POSZUKIWANIU POZYTYWÓW

wydawnictwo: AUM , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 66.00 Twoja cena  62,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Miejsce innego we współczesnych naukach o wychowaniu

W poszukiwaniu pozytywów


Publikacja odnosi się do problematyki wykluczenia, marginalizacji, ale również akceptacji i tolerancji w stosunku do szeroko pojmowanej inności.

Inność rozumiana najczęściej jako odmienność potrzeb, możliwości, wzorców funkcjonowania w przestrzeni społecznej stała się płaszczyzną interdyscyplinarnego dyskursu. Zainteresował on reprezentantów nauk humanistycznych, społecznych, medycznych, technicznych. Ukazał różnorodność i wielopłaszczyznowość możliwego rozumienia i odczytywania tytułowej inności. Czy inność/odmienność jest przeszkodą w osiągnięciu życiowo istotnych celów? Czy może jest szansę budowania porozumienia i wspólnej przestrzeni?

Autorzy przekonują do swoich racji, czasem wręcz prowokują. Czy przekonają – Czytelnik sam zdecyduje. Autorami tekstów są autorytety, ale również młodzi, rozpoczynający pracę naukową badacze. Z refleksji jednych i drugich można czerpać nie tylko rzetelną wiedzę, ale i „gotowe” pomysły badawcze. Autorami są również praktycy, którzy wiedzę akademicką konfrontują na co dzień z rzeczywistością, stają przed problemami, które muszą rozwiązywać jako pedagodzy, psychologowie, terapeuci, architekci dosłownie i w przenośni projektujący naszą wspólną przyszłość.


Zamiast wstępu

Część I  INNY W ODSŁONIE INTERDYSCYPLINARNEJ

Hanna Żuraw
Inność, obcość w perspektywie pozytywnej. Wielokontekstowość studiów nad innością i obcością
Bogusław Milerski
Innowierca jako wyzwanie pedagogiczne
Maria Szyszkowska
Nacisk przeciętności i stereotyp o wości jako zagrożenie dla kształtowania własnego ja w świecie mediokracji z punktu widzenia filozofii - nauki stosowanej
Olga Chrzanowska, Piotr Adamski
Inny w mieście. Wspólna przestrzeń - wspólne potrzeby
Bernadeta Szczupał
Zmiany w systemie opieki zdrowotnej w Polsce a prawa pacjenta
Krzysztof Rosa
Rezygnujący z życia. Mity a fakty na temat zachowań samobójczych

Część II  W KIERUNKU ROZUMIENIA I ODCZYTYWANIA INNOŚCI

Franciszek Wojciechowski, Sylwia Opozda-Suder
Społeczne konsekwencje i praktyczne aplikacje paradygmatu niepełnosprawności. Perspektywa pedagogiki specjalnej
Alina Wróbel
Inny jako pojęcie wyprane z mocnych znaczeń. Perspektywa pedagogiki antropologicznej
Agnieszka Woynarowska
Inny "uwięziony" w charakterystykach - o językowych uwikłaniach profesjonalistów i ich konsekwencjach dla egzystowania człowieka z niepełnosprawnością intelektualną
Teresa Wejner-Jaworska
Inność-wyjątkowość czy problemy z identyfikacją?
Joanna Belzyt
Niewerbalne aspekty relacji z Innym w ujęciu psychologicznym
Aniela Korzon
Prawo osób głuchych do szczęścia
Marzenna Zaorska
Czy niewidomi "widzą" siebie jako "Innych" w obszarze funkcjonowania intelektualnego i społecznego?
Anna Steinhagen
Czy to naprawdę działa? Problemy skuteczności terapii zaburzeń rozwoju

Część III  INNY W SPOŁECZNYCH I EDUKACYJNYCH UWIKŁANIACH

Joanna Doroszuk
Sytuacja rodziny dziecka niepełnosprawnego - izolacja, autonomia czy koegzystencja?
Jolanta Baran
Szansę na zrównoważony rozwój dziecka z niepełnosprawnością w opiece zastępczej i adopcyjnej w świetle nowych regulacji prawnych i danych empirycznych
Małgorzata Zaborniak-Sobczak
Wybrane uwarunkowania rodzinne poczucia odpowiedzialności młodzieży z dysfunkcją słuchu
Anna Józefowicz
Miejsce "Innego" w wybranych treściach dydaktyczno-wychowawczych na poziomie edukacji wczesnoszkolnej
Iwona Jagoszewska
Edukacja niesłyszących surdopedagogów - wykorzystane szansę
Izabella Kucharczyk
Kompetencje uczniów z uszkodzonym wzrokiem kończących szkołę podstawową
Zbigniew Ostrach
Personel domu opieki społecznej w obliczu potrzeb seksualnych jego mieszkańców
Aneta Lew-Koralewicz
Dziecko z zaburzeniami ekspresji słownej - efektywność metod stosowanej analizy zachowania w terapii
Barbara Olszewska
Przygotowania studentów do praktyki pedagogicznej w procesie kształcenia do zawodu nauczyciela
Renata Machalska
Aspiracje zawodowe a praca na stanowisku nauczyciela

Część IV INNY W WIRZE EDUKACYJNYCH ZMIAN

Monika Gołubiew-Konieczna
Plusy (i minusy) zmian w prawie oświatowym dla edukacji uczniów niepełnosprawnych w systemie ogólnodostępnym i integracyjnym
Katarzyna Ćwirynkało
Nauczyciele wobec zmian warunków kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE)
Jolanta Lipińska-Lokś
Wspólna edukacja dzieci pełnosprawnych i dzieci z niepełnosprawnością szansą na likwidowanie mitów i stereotypów dotyczących niepełnosprawności i osób nią dotkniętych
Matylda Pachowicz
Uczeń niepełnosprawny widziany oczami nauczycieli klas integracyjnych
Julia Kisielewska-Meller
Dziecko niesłyszące w szkole masowej - szansa czy zagrożenie rozwoju?
Anna Tomaszewska
Integracja społeczna sposobem na podnoszenie samooceny i osiąganie samodzielności uczniów niewidomych i słabowidzących, na podstawie doświadczeń Łódzkiej Szkoły dla Niewidomych i Słabo Widzących (SOSW nr 6) w Łodzi
Monika Dąbkowska
Nauczanie indywidualne - nauczanie integracyjne dziecka z ADHD: dylemat akceptacji Innego

Część V  INNY - PERSPEKTYWA MIĘDZYNARODOWA

Przemysław Eugeniusz Kaniok
Sytuacja dziecka z niepełnosprawnością w Republice Namibii
Jacek Bylica
Ewaluacja uczestnicząca Strategii działań Gminy Andrychów na rzecz społeczności romskiej. Komunikat z badań
Barbara Grabowska
Meandry poczucia tożsamości uczniów ze szkół z polskim językiem nauczania na Białorusi, Ukrainie i w Czechach
Hanna Stępniewska-Gębik
Emigrant jako Inny. Sposób funkcjonowania emigrantów wobec dominujących narracji


528 stron, Format: 24.0x17.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022