|
RZECZYWISTOŚĆ (NIE)EDUKACYJNA OSOBY Z GŁĘBOKĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INT.
KOPEĆ D. wydawnictwo: AUM , rok wydania 2013, wydanie I cena netto: 54.90 Twoja cena 52,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Rzeczywistość (nie)edukacyjna osoby z głęboką niepełnosprawnością
intelektualną
Zbiorowe instrumentalne studium przypadku
Przedmiotem tej pracy są problemy badawcze dotyczące rzeczywistości edukacyjnej
osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną, której podstawy prawne dało
powyższe rozporządzenie.
Autorka do aparatu pojęciowego swojego projektu badawczego celowo wprowadziła
pojęcie rzeczywistości (nie)edukacyjnej świadoma kontrowersji, które może
implikować.
Oddaje ono jednak w całej swojej pełni niejednoznaczność rozumienia statusu osoby
z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w polskim systemie edukacji
warunkowaną rozporządzeniem ministerialnym (Dz. U.1997, nr 14, poz. 76), która znajduje
swoje odzwierciedlenie w indywidualnych biografiach osób z głęboką
niepełnosprawnością intelektualną.
I tak, w myśl ministerialnego rozporządzenia, osoba z głęboką niepełnosprawnością
intelektualną jest objęta obowiązkiem szkolnym, o którym można powiedzieć, że jest
warunkiem sine qua non rzeczywistości edukacyjnej, ale na podstawie powyższego dokumentu
nie jest uczniem, tylko uczestnikiem zajęć rewalidacyjno--wychowawczych, w rezultacie
czego nie przysługują jej prawa ucznia – o jej rzeczywistości można zatem
powiedzieć, że jest nieedukacyjna (por. Dz. U. 1997, nr 14, poz. 76; apel nauczycieli o
równe prawa dla osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną, 2011)3. Należy
jednocześnie pamiętać, że między rzeczywistością edukacyjną a nieedukacyjną
zachodzi proces wzajemnego przenikania i nakładania się na siebie, zatem czasami trudno
zobaczyć je oddzielnie. W swoje pracy autorska stara się przedstawić obie
rzeczywistości.
366 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|