ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

FUNDACJE I STOWARZYSZENIA PRAWNY I PODATKOWY INSTRUKTAŻ FUNKCJONOWANIA


CYMAN D. / Z WZORCOWĄ DOKUMENTACJĄ

wydawnictwo: ODDK , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 219.10 Twoja cena  208,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Fundacje i stowarzyszenia – prawny i podatkowy instruktaż funkcjonowania z wzorcową dokumentacją


Znakomity pod względem praktycznym prawny i podatkowy instruktaż, przeznaczony zarówno dla podmiotów już istniejących, jak i tych, które właśnie powstają.

Instruktażowa wiedza dotycząca:

  • zasad i procedur ustanawiania/zakładania fundacji i stowarzyszeń,

  • funkcjonowania organów statutowych stowarzyszeń i fundacji– w tym regulaminy działania organów,

  • obowiązków związanych z bieżącym funkcjonowaniem – wzorcowa dokumentacja,

  • członkostwa,

  • majątku i nadzoru,

  • ustania oraz likwidacji,

  • uprawnień i obowiązków trzeciego sektora, w tym ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.


Praktyczna analiza obowiązków:

  • sprawozdawczych,
  • rejestracyjnych,
  • podatkowych (CIT, PIT, VAT, PCC),
  • związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.


Szczególnie wartościowym dodatkiem do książki jest wzorcowa dokumentacja do wykorzystania w działalności fundacji i stowarzyszeń (np. akty ustanawiające, statut, uchwały organów wewnętrznych, protokoły posiedzeń).

Pierwsza część instruktażowej publikacji poświęcona jest fundacjom, druga – stowarzyszeniom. Książka napisana jest klarownym językiem, zawiera pokaźną ilość przykładów i bogate orzecznictwo.

Integralną częścią publikacji jest SUPLEMENT ELEKTRONICZNY, który zawiera niezbędne dokumenty przygotowane w formacie MS Word. Suplement umożliwia łatwą edycję, zapis i wydruk dokumentów:

  • formularze związane z zakładaniem i działalnością stowarzyszeń i fundacji (wzory druków składanych do KRS wraz z komentarzem dotyczącym zasad wypełnienia, rejestracja, statut, wybór władz, ubieganie się o status organizacji pożytku publicznego, podjęcie działalności gospodarczej),
  • dokumentacja związana ze zmianami i bieżącą działalnością,
  • inne dokumenty związane z funkcjonowaniem organizacji pożytku publicznego (wniosek o pozwolenie na zbiórkę publiczną , akt organizacyjny komitetu organizacyjnego zbiórki publicznej, sprawozdanie ze zbiórki publicznej, umowa sponsoringu, umowa wolontariatu).

Wykaz skrótów

Część I Fundacje i stowarzyszenia - prawne i podatkowe aspekty funkcjonowania

Rozdział I. Prawne aspekty funkcjonowania fundacji
1. Ogólna definicja, cele i tryb powoływania fundacji
2. Ustanowienie fundacji
3. Statut fundacji
3.1. Obligatoryjne elementy statutu fundacji
3.1.1. Nazwa fundacji
3.1.2. Cele, zasady, formy i zakres działalności
3.1.3. Organy fundacji, sposób ich powoływania, obowiązki i uprawnienia tych organów
3.2. Fakultatywne elementy statutu fundacji
3.2.1. Postanowienia dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej
3.2.2. Postanowienia dotyczące innych organów fundacji
3.2.3. Postanowienia dotyczące zmiany celu lub statutu
3.2.4. Postanowienia dotyczące dopuszczalności i warunków połączenia z inną fundacją
3.2.5. Postanowienia dotyczące wskazania właściwego ministra
3.2.6. Postanowienia dotyczące sposobu likwidacji fundacji i przeznaczenia jej majątku
4. Rejestracja fundacji (KRS i REGON)
5. Prowadzenie działalności gospodarczej przez fundację
6. Nadzór nad działalnością i obowiązki sprawozdawcze fundacji
7. Ustanie (likwidacja) fundacji
8. Połączenie z inną fundacją

Rozdział II. Prawne aspekty funkcjonowania stowarzyszenia
1. Ogólna definicja i cele stowarzyszenia
1.1. Ramy prawne tworzenia i działania stowarzyszeń
1.2. Definicja stowarzyszenia, cechy stowarzyszenia
2. Rodzaje stowarzyszeń
3. Powołanie stowarzyszenia
3.1. Osoby uprawnione do powołania stowarzyszenia
3.2. Powołanie stowarzyszenia rejestrowego
4. Statut stowarzyszenia
4.1. Obligatoryjne elementy statutu stowarzyszenia
4.1.1. Nazwa stowarzyszenia
4.1.2. Teren działania i siedziba stowarzyszenia
4.1.3. Cele i sposoby ich realizacji
4.1.4. Sposób nabywania i utraty członkostwa, przyczyny utraty członkostwa oraz prawa i obowiązki członków
4.1.5. Władze stowarzyszenia, tryb dokonywania ich wyboru, uzupełniania składu oraz ich kompetencje
4.1.6. Sposób reprezentowania stowarzyszenia oraz zaciągania zobowiązań majątkowych, a także warunki ważności jego uchwał
4.1.7. Sposób uzyskiwania środków finansowych oraz ustanawiania składek członkowskich
4.1.8. Zasady dokonywania zmian statutu
4.1.9. Sposób rozwiązania się stowarzyszenia
4.1.10. Struktura organizacyjna i zasady tworzenia jednostek terenowych
4.2. Fakultatywne postanowienia statutu stowarzyszenia
5. Rejestracja stowarzyszenia
6. Nadzór nad stowarzyszeniem
7. Majątek stowarzyszenia
7.1. Składka członkowska
7.2. Darowizna, zapis, testament
7.3. Dochody z działalności własnej
7.4. Dochody z majątku stowarzyszenia
7.5. Dochody z ofiarności publicznej
7.6. Dotacje publiczne, o ile stowarzyszenie może takie uzyskać na podstawie odrębnych przepisów
7.7. Dochód z działalności gospodarczej
7.8. Dochód z działalności pożytku publicznego
8. Likwidacja stowarzyszenia
9. Stowarzyszenie zwykłe
10. Rola stowarzyszenia w postępowaniu sądowym lub administracyjnym
11. Prawo do gromadzenia się

Rozdział III. Stowarzyszenie i fundacja jako organizacja pożytku publicznego
1. Warunki uzyskania statusu organizacji pożytku publicznego
2. Rejestracja organizacji pożytku publicznego
3. Przywileje i obowiązki organizacji pożytku publicznego
4. Nadzór nad działalnością organizacji pożytku publicznego
5. Wolontariat

Rozdział IV. Podatkowe aspekty funkcjonowania fundacji i stowarzyszeń
1. Obowiązki rejestracyjne
2. Podatek dochodowy od osób prawnych
3. Podatek dochodowy od osób fizycznych
4. Podatek od towarów i usług
5. Podatek od czynności cywilnoprawnych

Część II Wzory dokumentów i formularzy

Rozdział V. Dokumenty dotyczące fundacji
1. Tworzenie fundacji
1.1. Akt fundacyjny w formie aktu notarialnego
1.2. Powołanie fundacji w testamencie
1.3. Statut fundacji
1.4. Uchwała w sprawie przyjęcia statutu fundacji
1.5. Uchwała w sprawie wyboru członków zarządu fundacji
1.6. Uchwała w sprawie wyboru członków rady nadzorczej fundacji
1.7. Oświadczenie w sprawie wyboru ministra właściwego do nadzoru nad fundacją
1.8. Formularz KRS W-20 - wniosek o rejestrację fundacji w KRS
1.9. Formularz KRS-WK - wpis członków zarządu fundacji
1.10. Formularz KRS-WK - wpis członków rady nadzorczej fundacji
1.11. Formularz KRS-WM - zgłoszenie prowadzenia działalności gospodarczej przez fundację
1.12. Formularze RG-1 i RG-RD - wniosek o nadanie numeru REGON i określenie rodzaju prowadzonej działalności gospodarczej
1.13. Formularz NIP-2 - zgłoszenie do urzędu skarbowego
2. Funkcjonowanie fundacji
2.1. Regulaminy pracy organów fundacji
2.1.1. Regulamin pracy zarządu fundacji
2.1.2. Regulamin pracy rady nadzorczej fundacji
2.1.3. Regulamin pracy komisji rewizyjnej fundacji
2.1.4. Regulamin pracy rady fundatorów
2.1.5. Regulamin pracy rady programowej fundacji
2.2. Pełnomocnictwa
2.2.1. Pełnomocnictwo ogólne
2.2.2. Pełnomocnictwo szczegółowe
2.2.3. Pełnomocnictwo procesowe
2.3. Prokura
2.3.1. Uchwała o udzieleniu prokury
2.3.2. Odwołanie prokury
2.3.3. Formularz KRS-WL - wpis prokury do KRS
2.3.4. Formularz KRS-ZL - wykreślenie prokury z KRS
2.4. Protokół z posiedzenia organów fundacji
3. Zmiany w fundacji
3.1. Zmiana statutu fundacji
3.1.1. Uchwała o zmianie statutu fundacji
3.1.2. Formularz KRS-Z20 - zgłoszenie zmiany statutu fundacji
3.2. Zmiana członków zarządu lub rady nadzorczej
3.2.1. Uchwała w sprawie zmiany członków zarządu fundacji
3.2.2. Rezygnacja z funkcji członka zarządu fundacji
3.2.3. Formularz KRS-Z20 - zgłoszenie zmiany członków zarządu lub rady nadzorczej fundacji
3.2.4. Formularz KRS-ZK - zgłoszenie zmiany osób uprawnionych do reprezentowania fundacji
4. Zakończenie działalności fundacji
4.1. Likwidacja fundacji
4.1.1. Wniosek zarządu do rady nadzorczej o podjęcie uchwały w sprawie likwidacji fundacji
4.1.2. Protokół z posiedzenia rady nadzorczej w sprawie likwidacji fundacji
4.1.3. Formularz KRS-Z61 - wniosek o zmianę wpisu w KRS - zgłoszenie likwidacji fundacji
4.1.4. Formularz KRS-ZK - zgłoszenie zmiany organów podmiotu (wykreślenie zarządu)
4.1.5. Formularz KRS-ZK - zgłoszenie zmiany organów podmiotu (wykreślenie rady nadzorczej)
4.1.6. Formularz KRS-ZR - zgłoszenie zmiany osób uprawnionych do reprezentowania fundacji (likwidatora, zarządcy, przedstawiciela/reprezentanta upadłego)
4.1.7. Formularz KRS-X2 - wniosek o wykreślenie fundacji z KRS
4.2. Wniosek dłużnika o ogłoszenie upadłości fundacji

Rozdział VI. Dokumenty związane ze stowarzyszeniem
1. Założenie stowarzyszenia
1.1. Protokół zebrania założycielskiego
1.2. Statut stowarzyszenia
1.3. Formularz KRS-W20 - wniosek o rejestrację stowarzyszenia w KRS
1.4. Formularz KRS-WF - wniosek o rejestrację komitetu założycielskiego stowarzyszenia
1.5. Formularz KRS-WK - wpis członków zarządu stowarzyszenia
1.6. Formularz KRS-WK - wpis członków komisji rewizyjnej stowarzyszenia
1.7. Formularz KRS-WM - zgłoszenie przedmiotu działalności stowarzyszenia
1.8. Formularz NIP-2 - zgłoszenie stowarzyszenia do urzędu skarbowego
1.9. Formularz RG-1 - zgłoszenie stowarzyszenia do GUS
2. Organizacja stowarzyszenia
2.1. Deklaracja członkowska
2.2. Uchwała zarządu o przyjęciu do stowarzyszenia
2.3. Regulaminy pracy organów stowarzyszenia
2.3.1. Regulamin zebrania członków stowarzyszenia
2.3.2. Regulamin zarządu stowarzyszenia
2.3.3. Regulamin sądu koleżeńskiego stowarzyszenia
2.4. Zawiadomienie o zwołaniu zebrania członków stowarzyszenia
2.5. Protokół z zebrania członków stowarzyszenia w sprawie zmiany składki członkowskiej
2.6. Protokół z zebrania członków stowarzyszenia w sprawie sprawozdań finansowych stowarzyszenia
2.7. Formularze KRS-Z30 i KRS-ZN - zgłoszenie sprawozdań finansowych stowarzyszenia
2.8. Formularz KRS-Z20 - zgłoszenie zmiany danych stowarzyszenia
3. Regulamin stowarzyszenia zwykłego
4. Likwidacja stowarzyszenia
4.1. Rozpoczęcie likwidacji
4.1.1. Protokół zebrania w sprawie rozwiązania stowarzyszenia
4.1.2. Formularz KRS-Z61 - zgłoszenie otwarcia likwidacji stowarzyszenia
4.1.3. Formularz KRS-ZK - wykreślenie z KRS dotychczasowych organów stowarzyszenia
4.1.4. Formularz KRS-ZR - zgłoszenie do KRS wybranych likwidatorów
4.2. Zakończenie likwidacji
4.2.1. Protokół zebrania w sprawie zakończenia likwidacji
4.2.2. Formularz KRS-X2 - wniosek o wykreślenie stowarzyszenia z KRS
4.2.3. Oświadczenie likwidatorów w sprawie zakończenia likwidacji
4.2.4. Formularz NIP-2 - zgłoszenie zakończenia likwidacji do urzędu skarbowego
4.2.5. Formularz RG-2 - wniosek o wykreślenie stowarzyszenia z rejestru GUS
4.2.6. Formularz ZUS ZWPA - wniosek o wykreślenie stowarzyszenia jako płatnika składek
4.2.7. Zawiadomienie o likwidacji stowarzyszenia

Rozdział VII. Inne dokumenty
1. Dokumenty dotyczące organizacji pożytku publicznego
1.1. Wniosek o udzielenie pozwolenia na zbiórkę publiczną
1.2. Akt organizacyjny komitetu organizacyjnego zbiórki publicznej
1.3. Sprawozdanie ze zbiórki publicznej
1.4. Umowa sponsoringu
1.5. Umowa wolontariatu
2. Formularz CIT-D - informacja podatnika podatku CIT o przekazanych darowiznach

Bibliografia

Wykaz orzeczeń i interpretacji


362 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022