ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

BYĆ NAUCZYCIELEM OPIEKUNEM WYCHOWAWCĄ MIĘDZY TEORIĄ A PRAKTYKĄ


DURKA G. MURAWSKA E.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 57.40 Twoja cena  54,53 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Być nauczycielem-opiekunem-wychowawcą

Między teorią a praktyką


Jednym z ważniejszych priorytetów w dziedzinie edukacji w zmieniającej się Europie jest wypracowanie nowego modelu nauczyciela–wychowawcy–opiekuna na miarę potrzeb XXI wieku i rosnących oczekiwań społecznych. Poszukiwanie sensu bycia dziś pedagogiem, swoiste snucie opowieści o wyjątkowości, szczególności pracy nauczyciela, wychowawcy, opiekuna i jednocześnie trudach tej profesji to główna przesłanka prezentowanej pracy zbiorowej.

Tom zawiera teksty różnorodne metodologicznie, językowo i strukturalnie, które jednak są spójne i użyteczne dla realizacji idei przewodniej podjętego przedsięwzięcia – dociekliwego, wieloaspektowego poszukiwania nowego spojrzenia na sztukę bycia nauczycielem–wychowacą–opiekunem we współczesnym świecie.

Ze Słowa wstępnego


DANUTA APANEL
Słowo wstępne - krótka refleksja historyczna

Rozdział I
Od nauczyciela szkoły parafialnej do nauczyciela opiekuna okresu II wojny światowej - egzemplifikacje ról i zadań

JOANNA SZADY
Rector scholae seu minister ecclesiae - refleksje o nauczycielu szkoły parafialnej w XVI-XVIII wieku
MARCELINA KNOP
Współczesne spadkobierczynie myśli bł. Marceliny Darowskiej - nauczycielki dobrych nauczycielek
TOMASZ FETZKI
Na linii frontu - pedagog specjalny wobec trudności, od Edouarda Seguina po czasy współczesne
HENRYK POROŻYŃSKI
Polscy nauczyciele języka polskiego w Gimnazjum Chojnickim w dobie zaboru pruskiego
KRYSTYNA WRÓBEL-LIPOWA
Nauczyciel opiekun polskich "dzieci tułaczy" w czasie II wojny światowej

Rozdział II
Nauczycielskie role i zadania w zmienności uwarunkowań społeczno-politycznych i ekonomicznych

JOANNA BUGAJSKA-WIĘCŁAWSKA
Kondycja zawodu nauczyciela w dziesięcioleciu 1945-1955 na podstawie województwa lubelskiego
DANUTA APANEL
Nauczyciel ucznia niepełnosprawnego w Polsce na przestrzeni XX wieku - obszary badań i powinności
JUSTYNA GULCZYŃSKA
Nauczyciele szkoły średniej ogólnokształcącej w Polsce w kontekście wydarzeń politycznych lat 1980-1983
WALDEMAR SYPIAŃSKI
Rola nauczyciela języka obcego w szkole podstawowej - wczoraj i dziś .

Rozdział III
Rozważania wokół powinności i (nie)możności w aspekcie teoretycznym i praktycznym

RENATA KACZMAREK
Obszary nauczycielskich powinności i niemożności - przegląd wybranej literatury
ANDRZEJ KUSZTELAK
Nauczyciel XXI wieku - czyli jaki?
WINCENTY WRZEŚNIEWSKI
Nauczyciel w roli biurokraty

Rozdział IV
Nauczyciel w perspektywie instytucji edukacyjnych

DOROTA WERBIŃSKA
Efektywne nauczanie języka obcego. Przegląd badań w ujęciu chronologicznym
TOMASZ SKONIECZNY
Rola Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie w inspirowaniu nauczycieli do samokształcenia i samodoskonalenia (w latach 1994-2011)
ROMAN TOMASZEWSKI
Misja uniwersytetu - nauczyciel akademicki - administracyjne centrum (XX-XXI wiek)

Spis autorów


512 stron, Format: 16.0x22.5cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022