|
BYĆ NAUCZYCIELEM OPIEKUNEM WYCHOWAWCĄ MIĘDZY TEORIĄ A PRAKTYKĄ
DURKA G. MURAWSKA E. wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2012, wydanie I cena netto: 57.40 Twoja cena 54,53 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Być nauczycielem-opiekunem-wychowawcą
Między teorią a praktyką
Jednym z ważniejszych priorytetów w dziedzinie edukacji w zmieniającej się Europie
jest wypracowanie nowego modelu nauczyciela–wychowawcy–opiekuna na miarę potrzeb XXI
wieku i rosnących oczekiwań społecznych. Poszukiwanie sensu bycia dziś pedagogiem,
swoiste snucie opowieści o wyjątkowości, szczególności pracy nauczyciela, wychowawcy,
opiekuna i jednocześnie trudach tej profesji to główna przesłanka prezentowanej pracy
zbiorowej.
Tom zawiera teksty różnorodne metodologicznie, językowo i strukturalnie, które
jednak są spójne i użyteczne dla realizacji idei przewodniej podjętego
przedsięwzięcia – dociekliwego, wieloaspektowego poszukiwania nowego spojrzenia na
sztukę bycia nauczycielem–wychowacą–opiekunem we współczesnym świecie.
Ze Słowa wstępnego
DANUTA APANEL
Słowo wstępne - krótka refleksja historyczna
Rozdział I
Od nauczyciela szkoły parafialnej do nauczyciela opiekuna okresu II wojny
światowej - egzemplifikacje ról i zadań
JOANNA SZADY
Rector scholae seu minister ecclesiae - refleksje o nauczycielu szkoły parafialnej w
XVI-XVIII wieku
MARCELINA KNOP
Współczesne spadkobierczynie myśli bł. Marceliny Darowskiej - nauczycielki dobrych
nauczycielek
TOMASZ FETZKI
Na linii frontu - pedagog specjalny wobec trudności, od Edouarda Seguina po czasy
współczesne
HENRYK POROŻYŃSKI
Polscy nauczyciele języka polskiego w Gimnazjum Chojnickim w dobie zaboru pruskiego
KRYSTYNA WRÓBEL-LIPOWA
Nauczyciel opiekun polskich "dzieci tułaczy" w czasie II wojny światowej
Rozdział II
Nauczycielskie role i zadania w zmienności uwarunkowań społeczno-politycznych i
ekonomicznych
JOANNA BUGAJSKA-WIĘCŁAWSKA
Kondycja zawodu nauczyciela w dziesięcioleciu 1945-1955 na podstawie województwa
lubelskiego
DANUTA APANEL
Nauczyciel ucznia niepełnosprawnego w Polsce na przestrzeni XX wieku - obszary badań i
powinności
JUSTYNA GULCZYŃSKA
Nauczyciele szkoły średniej ogólnokształcącej w Polsce w kontekście wydarzeń
politycznych lat 1980-1983
WALDEMAR SYPIAŃSKI
Rola nauczyciela języka obcego w szkole podstawowej - wczoraj i dziś .
Rozdział III
Rozważania wokół powinności i (nie)możności w aspekcie teoretycznym i
praktycznym
RENATA KACZMAREK
Obszary nauczycielskich powinności i niemożności - przegląd wybranej literatury
ANDRZEJ KUSZTELAK
Nauczyciel XXI wieku - czyli jaki?
WINCENTY WRZEŚNIEWSKI
Nauczyciel w roli biurokraty
Rozdział IV
Nauczyciel w perspektywie instytucji edukacyjnych
DOROTA WERBIŃSKA
Efektywne nauczanie języka obcego. Przegląd badań w ujęciu chronologicznym
TOMASZ SKONIECZNY
Rola Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie w inspirowaniu nauczycieli do
samokształcenia i samodoskonalenia (w latach 1994-2011)
ROMAN TOMASZEWSKI
Misja uniwersytetu - nauczyciel akademicki - administracyjne centrum (XX-XXI wiek)
Spis autorów
512 stron, Format: 16.0x22.5cm, oprawa twarda
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|