ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PERFUMY UWARUNKOWANIA KULTUROWO-SPOŁECZNE


HOFFMAN B.

wydawnictwo: IMPULS , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 39.50 Twoja cena  37,53 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Perfumy

Uwarunkowania kulturowo-społeczne


Zapach jest elementem doświadczenia prawie wszystkich ludzi. Proces uspołecznienia, któremu człowiek podlega jest również procesem socjalizacji zapachowej.

Coraz więcej badań naukowych przemawia za faktem, że zapachy wpływają na ludzkie myślenie i zachowanie. Wiele jest też przykładów ukazujących jak ważnym nośnikiem społecznych informacji jest zapach. Można śmiało powiedzieć, że woń wpisana jest we współczesne zjawiska społeczne, jak i, co oczywiste, w życie poszczególnych jednostek.

Mimo, że współczesna socjologia jest w coraz większym stopniu dyscypliną wielowymiarową, niewiele jest w niej badań nad zmysłowymi aspektami życia społecznego. Lukę tę stara się wypełnić ta książka. Składają się na nią dwie podstawowe części: pierwsza poświęcona jest zapachowi i jego społecznym aspektom, druga – perfumom.


Wstęp  


Część I
Zapach


1. Zapach – próba definicji 
2. Zmysł węchu i percepcja wrażeń węchowych  
Zmysły    
Zmysł wzroku  
Zmysł słuchu    
Zmysł równowagi    
Odczuwanie skórne   
Zmysł smaku 
Zmysł powonienia 
3. Zapach a fizjologiczne i psychologiczne aspekty funkcjonowania człowieka     
4. Przestrzeń społeczna a zapach
5. Zapach jako źródło i nośnik informacji społecznych 
Woń człowieka    
Informacje społeczne a zapach    
6. Kultura i nauka a zapach    
Zmysłowość w poglądach filozofów    
Przemiany poglądów na zapach i zmysł powonienia    
Węch deprecjonowany 
Węch uznany 
Węch w naukach społecznych   
7. Świat zapachu w języku, czyli (nie)autonomiczny opis woni 


Część II
Pachnidła


1. Perfumy i wody zapachowe 
Skład pachnideł
Otrzymywanie wonnych składników
Architektura perfum
Podstawowe rodziny zapachowe  
2. Bohaterowie kreowanego zapachu   
Krótka historia perfumiarzy  
Inspiracje   
3. Prawne aspekty stosowania substancji zapachowych w perfumach, wodach perfumowanych, wodach toaletowych, wodach odświeżających i wodach kolońskich   
4. Pachnidła w świecie otaczającym 
W muzyce   
W literaturze   
W historii i mitologii  
W filmie  
W sztukach plastycznych 
W przestrzeni miejskiej  
W polityce    
W religii 
W sztuce kulinarnej  
5. Człowiek w świecie perfum, czyli znaczenie „zapachu indywidualnego wyboru”   
6. Promocja   
7. Perfumeryjne flakony  
8. Nazwy pachnideł   
9. Społeczno-kulturowa historia pachnideł  
Starożytność  
Cywilizacja babilońska  
Egipt    
Indie  
Chiny  
Japonia 
Persja    
Żydzi    
Grecja    
Rzym    
Średniowiecze  
Arabowie    
Pachnidła w Europie późnego średniowiecza  
Okres nowożytny 
Renesans 
Barok, rokoko, klasycyzm  
Wiek XIX  
Koniec XIX i początek XX wieku  
Czasy najnowsze    
Lata dwudzieste XX wieku   
Lata trzydzieste XX wieku   
Lata czterdzieste XX wieku  
Lata pięćdziesiąte XX wieku   
Lata sześćdziesiąte XX wieku  
Lata siedemdziesiąte XX wieku   
Lata osiemdziesiąte XX wieku   
Lata dziewięćdziesiąte XX wieku    
Początek XXI wieku  
Ostatnie lata    
10. Ekskluzywne kompozycje niszowe jako przykład próby indywidualizacji wonnej kompozycji 
Marka niszowa na tle innych  
Specyfika marek niszowych  
Krótka historia marek niszowych    
Przykłady marek niszowych  
11. Atlas upodobań, czyli społeczno-kulturowe uwarunkowania wyborów perfumeryjnych w świecie (kultury Zachodu)  

Zakończenie 

Literatura cytowana i przywoływana w książce  

Podstawowe informacje o wymienionych w książce
projektantach mody i kompozycji perfumeryjnych oraz właścicielach marek sygnowanych zazwyczaj własnym nazwiskiem   

Indeks nazwisk


300 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- CHEMIA KOSMETYCZNA ĆWICZENIA LABORATORYJNE
GAWROŃSKA K. KACPRZAK K.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022