ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

UCZEŃ O SPECJALNYCH POTRZEBACH WYCHOWAWCZYCH W KLASIE SZKOLNEJ


PASZKIEWICZ A. ŁOBACZ M.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 55.00 Twoja cena  52,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej


Współczesna szkoła nastawiona jest w przeważającej mierze na przekazywanie wiedzy. Jej funkcja wychowawcza częstokroć realizowana jest niejako na marginesie, często przypadkowo. Szkoła stanowi dla dziecka bardzo ważne środowisko wychowawcze. Biorąc pod uwagę fakt, iż w Polsce istnieje usankcjonowany prawnie obowiązek szkolny, każdy przedstawiciel młodego pokolenia musi z tym środowiskiem mieć styczność. Co więcej, dużą część swojego młodego życia uczniowie spędzają właśnie w szkole. Dlatego też tak istotne jest właściwe funkcjonowanie tego środowiska, prowadzenie działalności wychowawczej i wywieranie pozytywnych ze społecznego punktu widzenia wpływów, zwłaszcza na tych uczniów, których środowisko wychowawcze, jakim jest rodzina, zawiodło bądź w niewystarczającym stopniu spełnia swoją wychowawczą i socjalizacyjną rolę.

W przypadku dzieci w wieku szkolnym istotny wpływ odgrywa również grupa rówieśnicza szczególnie z tego względu, że w tym okresie pojawia się potrzeba izolacji od osób dorosłych a na jej miejsce przychodzi zapotrzebowanie na przebywanie wśród osób w zbliżonym wieku i o podobnych zainteresowaniach czy upodobaniach. Grupy rówieśnicze rządzą się określonymi prawami – dzielą dzieci na popularne i niepopularne, wyodrębniają przywódców i ich zwolenników.

W przypadku dzieci odrzucanych, możemy mieć do czynienia z pewnymi negatywnymi konsekwencjami, jak społeczna izolacja, poczucie niekompetencji społecznej, a nawet nerwice czy zachowania przestępcze. Sytuacje takie można z całą pewnością zaobserwować w klasie szkolnej. Pamiętać należy, że z nieszczęśliwych dzieci wyrosną nieszczęśliwi dorośli dlatego też jak najwcześniej należy podjąć działania, aby udzielić im pomocy i wsparcia.


Wstęp

Rozdział 1. Osobowe wychowanie ucznia

Rozdział 2. Relacja wychowawcy i wychowanka

Rozdział 3. Współczesny problem edukacji i kształcenia przed wychowaniem

Rozdział 4. Odrzucenie rówieśnicze

Rozdział 5. Uczeń wpisywany w odgrywanie określonej roli w zespole klasowym

Rozdział 6. Uczeń w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej

Rozdział 7. Uczniowie – ofiary przemocy domowej

Rozdział 8. Uczeń doświadczający zaniedbań ze strony środowiska domowego

Rozdział 9. Uczeń, którego rodzice pracują za granicą/migrują zarobkowo

Rozdział 10. Uczniowie – ofiary i sprawcy mobbingu

Rozdział 11. Niepowodzenia szkolne uczniów

Rozdział 12. Drugoroczność i wieloroczność uczniów

Rozdział 13. Odmowa chodzenia do szkoły

Rozdział 14. Nieśmiały uczeń w klasie szkolnej

Rozdział 15. Uczeń z ADHD

Rozdział 16. Uczeń z niepełnosprawnością

Rozdział 17. Uczeń niedostosowany społecznie

Rozdział 18. Uczeń zdolny

Zakończenie

Summary


248 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022