|
LOKALIZACJA PRZEDSIĘBIORSTWA W GOSPODARCE GLOBALNEJ
GODLEWSKA-MAJKOWSKA H. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2013, wydanie I cena netto: 49.30 Twoja cena 46,84 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Lokalizacja przedsiębiorstwa w gospodarce globalnej
Autorka przedstawia w książce procesy dotyczące lokalizacji przedsiębiorstw, jej
postrzegania w globalnej gospodarce, jak i relacji pomiędzy funkcjonowaniem w złożonej
globalnej przestrzeni a ich lokalnym osadzeniem.
Książka jest przeznaczona zarówno dla studentów, jak i nauczycieli akademickich, a
także praktyków zajmujących się zarządzaniem przedsiębiorstwem, zwłaszcza w
zakresie planowania rozwoju, a także dla pracowników instytucji zajmujących się
obsługą bezpośrednich inwestycji zagranicznych.
Wstęp
Rozdział 1. Lokalizacja przedsiębiorstwa jako kategoria ekonomiczna
1.1. O roli i sposobie postrzegania lokalizacji
1.2. Lokalizacja szczegółowa
1.3. Lokalizacja ogólna
1.4. Uwarunkowania wyboru lokalizacji
1.5. Delokalizacja i regulacja lokalizacji
Rozdział 2. Lokalizacja przedsiębiorstwa – ujęcie teoretyczne
2.1. Klasyczne i neoklasyczne teorie lokalizacji
2.2. Współczesne nurty teorii lokalizacji
2.3. Czynniki lokalizacji – od przeszłości do współczesnej roli
Rozdział 3. Globalizacja jako podstawa nowego paradygmatu lokalizacji
przedsiębiorstwa
3.1. Megatrendy jako wyznaczniki procesów lokalizacji przedsiębiorstwa
3.2. Globalizacja jako nowe wyzwanie
3.3. Globalizacja a strategie lokalizacji przedsiębiorstw
Rozdział 4. Rola środowiska wewnętrznego i behawioralnego w lokalizacji
przedsiębiorstw
4.1. Cykl życia przedsiębiorstwa a lokalizacja
4.2. Lokalizacja w łańcuchu wartości przedsiębiorstwa
4.3. Przedsiębiorstwo jako kreator i uczestnik struktur przestrzennych
4.4. Rola instytucji państwowych i samorządowych w kształtowaniu środowiska
behawioralnego firm
Rozdział 5. Metody zarządzania lokalizacją w przedsiębiorstwie
5.1. Modele projektowania lokalizacji
5.2. Wykorzystanie wskaźników atrakcyjności inwestycyjnej PAI w procedurze wyboru
lokalizacji
5.2.1. Wprowadzenie metodyczne
5.2.2. Interpretacja wyników pomiaru atrakcyjności inwestycyjnej
5.3. Formularz lokalizacyjny jako narzędzie wyboru lokalizacji
Zakończenie
Spis rysunków
Bibliografia
Aneks
166 stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|