ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MIKROEKONOMICZNE METODY BADANIA PREFERENCJI KONSUMENTÓW


BĄK A. / Z WYKORZYSTANIEM PROGRAMU R

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 55.00 Twoja cena  52,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Mikroekonometryczne metody badania preferencji konsumentów z wykorzystaniem programu R


Książka jest monografią poświęconą prezentacji wybranych metod i modeli mikroekonometrycznych, które mogą być wykorzystane do pomiaru, analizy i prognozowania (symulacji) preferencji konsumentów z wykorzystaniem niekomercyjnego programu komputerowego CRAN R.

Osiągnięciu tego celu służy m.in. przedstawienie podstaw teoretycznych i kontekstu ekonomicznego badań preferencji, szczegółowe omówienie procedur badawczych, systematyka stosowanych metod i modeli oraz wskazanie obszarów zastosowań i możliwości wykorzystania wyników badań prowadzonych za pomocą metod mikroekonometrycznych w tym obszarze.

Tematyka (…) pracy wpisuje się w nurt rozważań dotyczących ważnego problemu metodologicznego w badaniach rynku, a mianowicie modelowania i prognozowania preferencji konsumentów. W pracy skupiono uwagę na metodach mikroekonometrycznych, takich jak: metody conjoint analysis, metody wyborów dyskretnych i modele klas ukrytych (…), które znajdują zastosowanie w badaniach preferencji. Wskazano na możliwość przeprowadzenia rozważanych analiz z wykorzystaniem niekomercyjnego programu CRAN R.

Dr hab. Barbara Pawełek, prof. UEK

Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Układ książki pozwala na zachowanie właściwej proporcji treści poznawczych i treści aplikacyjnych. (…) Książka stanowi wartościową pozycję dla studentów i pracowników akademickich interesujących się badaniem preferencji konsumentów. (…) Prezentowane w książce metody badawcze oraz ich zastosowania stanowić mogą istotny element treści przedmiotów mieszczących się w programach kształcenia na wszystkich kierunkach związanych z badaniami marketingowymi oraz szeroko rozumianymi badaniami rynku.

Dr hab. Jacek Batóg, prof. US

Uniwersytet Szczeciński


Wstep

Rozdział 1. Kategoria preferencji w ekonomii
1.1. Ekonomia neoklasyczna i behawioralna
1.2. Użyteczność
1.3. Preferencje
1.4. Pomiar preferencji
1.5. Metody badania preferencji

Rozdział 2. Mikroekonometria
2.1. Dane i mikrodane
2.2. Zmienne ilościowe i jakościowe
2.3. Modele mikroekonometryczne
2.4. Metody estymacji

Rozdział 3. Metody conjoint analysis
3.1. Wprowadzenie
3.2. Specyfikacja zadania badawczego
3.3. Określenie postaci modelu
3.4. Gromadzenie danych
3.5. Prezentacja profilów
3.6. Skala pomiaru preferencji
3.7. Estymacja modelu
3.8. Analiza i interpretacja wyników
3.9. Badanie preferencji z wykorzystaniem pakietu conjoint

Rozdział 4. Metody wyborów dyskretnych
4.1. Wprowadzenie
4.2. Modele dwumianowe
4.3. Modele wielomianowe
4.4. Wielomianowy model logitowy
4.5. Warunkowy model logitowy
4.6. Mieszany model logitowy
4.7. Model proporcjonalnego hazardu
4.8. Prognozowanie preferencji
4.9. Badanie preferencji z wykorzystaniem pakietu dcMNM

Rozdział 5. Modele klas ukrytych
5.1. Wprowadzenie
5.2. Mieszanki rozkładów
5.3. Analiza symulacyjna
5.4. Badanie preferencji z wykorzystaniem pakietu poLCA

Zakończenie

Dodatek A. Oprogramowanie komputerowe

Bibliografia

Spis rysunków

Spis skryptów

Spis tabel

Indeks rzeczowy


210 stron, Format: 16.5x23.8cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022