|
MIKROEKONOMICZNE METODY BADANIA PREFERENCJI KONSUMENTÓW
BĄK A. / Z WYKORZYSTANIEM PROGRAMU R wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2013, wydanie I cena netto: 55.00 Twoja cena 52,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Mikroekonometryczne metody badania preferencji konsumentów z wykorzystaniem programu
R
Książka jest monografią poświęconą prezentacji wybranych metod i modeli
mikroekonometrycznych, które mogą być wykorzystane do pomiaru, analizy i prognozowania
(symulacji) preferencji konsumentów z wykorzystaniem niekomercyjnego programu
komputerowego CRAN R.
Osiągnięciu tego celu służy m.in. przedstawienie podstaw teoretycznych i kontekstu
ekonomicznego badań preferencji, szczegółowe omówienie procedur badawczych,
systematyka stosowanych metod i modeli oraz wskazanie obszarów zastosowań i możliwości
wykorzystania wyników badań prowadzonych za pomocą metod mikroekonometrycznych w tym
obszarze.
Tematyka (…) pracy wpisuje się w nurt rozważań
dotyczących ważnego problemu metodologicznego w badaniach rynku, a mianowicie
modelowania i prognozowania preferencji konsumentów. W pracy skupiono uwagę na metodach
mikroekonometrycznych, takich jak: metody conjoint analysis, metody wyborów dyskretnych i
modele klas ukrytych (…), które znajdują zastosowanie w badaniach preferencji.
Wskazano na możliwość przeprowadzenia rozważanych analiz z wykorzystaniem
niekomercyjnego programu CRAN R.
Dr hab. Barbara Pawełek, prof. UEK
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Układ książki pozwala na zachowanie właściwej proporcji treści poznawczych i
treści aplikacyjnych. (…) Książka stanowi wartościową pozycję dla studentów i
pracowników akademickich interesujących się badaniem preferencji konsumentów. (…)
Prezentowane w książce metody badawcze oraz ich zastosowania stanowić mogą istotny
element treści przedmiotów mieszczących się w programach kształcenia na wszystkich
kierunkach związanych z badaniami marketingowymi oraz szeroko rozumianymi badaniami
rynku.
Dr hab. Jacek Batóg, prof. US
Uniwersytet Szczeciński
Wstep
Rozdział 1. Kategoria preferencji w ekonomii
1.1. Ekonomia neoklasyczna i behawioralna
1.2. Użyteczność
1.3. Preferencje
1.4. Pomiar preferencji
1.5. Metody badania preferencji
Rozdział 2. Mikroekonometria
2.1. Dane i mikrodane
2.2. Zmienne ilościowe i jakościowe
2.3. Modele mikroekonometryczne
2.4. Metody estymacji
Rozdział 3. Metody conjoint analysis
3.1. Wprowadzenie
3.2. Specyfikacja zadania badawczego
3.3. Określenie postaci modelu
3.4. Gromadzenie danych
3.5. Prezentacja profilów
3.6. Skala pomiaru preferencji
3.7. Estymacja modelu
3.8. Analiza i interpretacja wyników
3.9. Badanie preferencji z wykorzystaniem pakietu conjoint
Rozdział 4. Metody wyborów dyskretnych
4.1. Wprowadzenie
4.2. Modele dwumianowe
4.3. Modele wielomianowe
4.4. Wielomianowy model logitowy
4.5. Warunkowy model logitowy
4.6. Mieszany model logitowy
4.7. Model proporcjonalnego hazardu
4.8. Prognozowanie preferencji
4.9. Badanie preferencji z wykorzystaniem pakietu dcMNM
Rozdział 5. Modele klas ukrytych
5.1. Wprowadzenie
5.2. Mieszanki rozkładów
5.3. Analiza symulacyjna
5.4. Badanie preferencji z wykorzystaniem pakietu poLCA
Zakończenie
Dodatek A. Oprogramowanie komputerowe
Bibliografia
Spis rysunków
Spis skryptów
Spis tabel
Indeks rzeczowy
210 stron, Format: 16.5x23.8cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|