ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

METODA ANALIZY PROGOWEJ W ZARZĄDZANIU PRZEDSIĘBIORSTWEM


WDOWIAK W.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 63.00 Twoja cena  59,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Metoda analizy progowej w zarządzaniu przedsiębiorstwem


Książka poświęcona metodzie analizy progowej, polegającej na wyszukiwaniu progów (barier) ilościowych oraz jakościowych rozwoju i funkcjonowania przedsiębiorstw (w tym mikro, małych, średnich, rodzinnych), identyfikacji specyfiki tych progów i ich likwidowaniu w celu usprawnienia zarządzania przedsiębiorstwem.

Problematyka została osadzona w rozważaniach metodologicznych zarządzania i innych nauk szczegółowych, w kontekście metod rachunku kosztów oraz matematycznych, ekonometrycznych, statystycznych i finansowych metod ilościowych.

Książka adresowana jest zarówno do pracowników naukowo-dydaktycznych uczelni ekonomicznych i studentów studiujących na kierunku zarządzanie oraz ekonomika i organizacja przedsiębiorstw, jak i do menedżerów polskich firm.


Wstęp

Rozdział 1. Analiza progowa jako metoda zarządzania
1.1. Zarys analizy progowej
1.1.1. Geneza i rozwój
1.1.2. Podstawowe pojęcia i założenia
1.1.3. Istota analizy progowej w zarządzaniu
1.2. Założenia analizy progowej zarządzania
1.2.1. Zakres analizy progowej
1.2.2. Pojęcie i zasady metody analizy progowej
1.2.3. Miejsce analizy progowej w typologii metod zarządzania
1.2.4. Zarys procedury postępowania badawczego
1.3. Typologia obszarów badawczych w analizie progowej zarządzania
1.3.1. Założenia typologii
1.3.2. Kryteria typologiczne w aspekcie analizy progowej
1.3.3. Rejestracja obszarów badawczych oraz ich typologia

Rozdział 2. Metodyka analizy progowej w zarządzaniu
2.1. Organizowanie progowe
2.1.1. Uwarunkowania procesu organizowania w ujęciu progowym
2.1.2. Zarys metodyki organizowania w aspekcie progowym
2.1.3. Identyfikacja problemu badawczego
2.1.4. Analiza i diagnoza progowa
2.1.5. Projektowanie progowe organizacji
2.2. Zarządzanie progowe
2.2.1. Uwarunkowania procesu zarządzania progowego
2.2.2. Metody zarządzania a zarządzanie progowe
2.2.3. Zarys metodyki zarządzania w aspekcie progowym
2.2.4. Kontroling a zarządzanie progowe

Rozdział 3. Systemy rachunku kosztów i mierników jako podstawa analizy progowej
3.1. Strategiczne rachunki kosztów
3.1.1. Rachunki kosztów ekonomicznych cykli życia
3.1.2. Rachunek kosztów docelowych
3.1.3. Rachunek kosztów zadań
3.1.4. System rachunkowości trójwymiarowej
3.2. Klasyczne bazowe rachunki kosztów
3.2.1. Rachunek kosztów pełnych
3.2.2. Rachunek kosztów zmiennych
3.2.3. Rachunek kosztów procesów
3.3. Kosztowe narzędzia i miary oceny progowej
3.3.1. Produktywność progowa
3.3.2. Współczynnik efektywności kosztów obiektów
3.3.3. Optimum produkcji i inne narzędzia ekonomii matematycznej
3.3.4. Próg rentowności w ujęciu deterministycznym i probabilistycznym
3.3.5. Podstawowe równanie i relacje rachunku kosztów procesów
3.4. Niekosztowe miary oceny progowej
3.4.1. Miary ilościowe
3.4.2. Miary jakościowe

Rozdział 4. Aspekty kosztowe zastosowania analizy progowej w zarządzaniu przedsiębiorstwem
4.1. Koncepcja prowadzenia badań metodą studiów przypadków (Case Study)
4.2. Strategiczne wyznaczanie progów kosztowych wyrobów
4.2.1. Prognozowanie i dekompozycja krańcowego progu kosztowego
4.2.2. Identyfikacja kosztów stałych i zmiennych
4.2.3. Modelowanie progu rentowności
4.2.4. Szacowanie efektów kosztowych zastosowania analizy progowej
4.3. Analiza progowa kosztów produkcji w ujęciu operacyjnym
4.3.1. Specyfika progowego rozliczania kosztów pełnych i częściowych
4.3.2. Drzewo analizy progowej kosztów produkcji i kalkulator zysków
4.3.3. Zarządzanie produkcją przez kontroling
4.4. Analiza progowa w aspekcie zarządzania przez cele
4.4.1. Zakres i warunki zastosowania metody zarządzania przez cele
4.4.2. Efekty progowe rachunku kosztów docelowych
4.4.3. Propozycje zmian i wnioski

Zakończenie

Załącznik

Bibliografia

Indeks


256 stron, Format: 16.5x23.8cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022