ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

OCHRONA PRZED NIEZAMÓWIONĄ KORESPONDENCJĄ W KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ


KUREK J.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 99.00 Twoja cena  94,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Ochrona przed niezamówioną korespondencją w komunikacji elektronicznej


Publikacja poświęcona jest ochronie przed niezamówioną korespondencją w komunikacji elektronicznej.

Jest to pierwsze monograficzne opracowanie tego tematu o charakterze interdyscyplinarnym. Obejmuje aspekty administracyjnoprawne, cywilnoprawne i karnoprawne.

Uwzględnia także techniczne i organizacyjne środki ochrony przed spamem. Analiza obowiązujących przepisów identyfikuje przyczyny niewystarczającej skuteczności regulacji prawnej. Autorka postuluje korektę modelu ochrony, przedstawia koncepcję zmian regulacji prawnej, optymalnego podziału zadań między organy publiczne zaangażowane w przeciwdziałanie spamowi. Podejmuje też próbę określenia zakresu koniecznego zaangażowania podmiotów prywatnych – głównie dostawców usług telekomunikacyjnych i internetowych oraz użytkowników końcowych  – w walkę przeciwko spamowi.


Wykaz schematów

Wykaz skrótów

Wykaz literatury

Wykaz aktów normatywnych

Wykaz orzecznictwa

Wykaz decyzji administracyjnych

Wykaz dokumentów urzędowych

Wykaz innych dokumentów

Wykaz stron WWW

Wprowadzenie

Rozdział I. Komunikacja elektroniczna
§ 1. Kształtowanie się społeczeństwa informacyjnego
§ 2. Pojęcia komunikacji i informacji
§ 3. Zarys rozwoju środków komunikacji
§ 4. Środki komunikacji elektronicznej
§ 5. Regulacje prawne komunikacji elektronicznej
§ 6. Organy ochrony prawnej w komunikacji elektronicznej
§ 7. Podsumowanie

Rozdział II. Pojęcie spamu i jego formy
§ 1. Zagadnienia wstępne
§ 2. Pozaprawne definicje niezamówionej korespondencji
§ 3. Ewolucja zjawiska niezamówionej korespondencji
§ 4. Spam jako praktyka marketingowa
§ 5. Spam jako przejaw cyberprzestępczości
§ 6. Podsumowanie

Rozdział III. Ochrona przed spamem w prawie Unii Europejskiej i problemy implementacji do prawa polskiego
§ 1. Zagadnienia wstępne
§ 2. Pojęcie skuteczności regulacji unijnych
§ 3. Harmonizacja norm prawa Unii Europejskiej w dziedzinie ochrony antyspamowej
§ 4. Spam a unijna ochrona usług społeczeństwa informacyjnego i jej implementacja do prawa polskiego
§ 5. Spam i unijna ochrona danych osobowych oraz sposób jej implementacji do prawa polskiego
§ 6. Spam a szczególna ochrona konsumentów w prawie Unii Europejskiej i sposób jej implementacji do prawa polskiego
§ 7. Podsumowanie

Rozdział IV. Cywilnoprawna ochrona przed spamem
§ 1. Zagadnienia wstępne
§ 2. Spam a ochrona dóbr osobistych
§ 3. Spam a ochrona przed deliktami nieuczciwej konkurencji
§ 4. Spam a ochrona przed nieuczciwymi praktykami handlowymi w obrocie konsumenckim
§ 5. Podsumowanie

Rozdział V. Karnoprawna ochrona przed spamem
§ 1. Zagadnienia wstępne
§ 2. Spam a problem bezpieczeństwa teleinformatycznego
§ 3. Szczególna ochrona w prawie wykroczeń
§ 4. Ochrona w przepisach ustaw szczególnych
§ 5. Podsumowanie

Rozdział VI. Administracyjnoprawna ochrona przed spamem
§ 1. Zagadnienia wstępne
§ 2. Spam a szczególna ochrona ekonomicznych interesów konsumentów
I. Spam a ochrona przed naruszeniem zbiorowego interesu konsumentów
II. Spam a ochrona przed wewnątrzwspólnotowym naruszeniem interesów konsumentów
§ 3. Spam a reklama w środkach komunikacji elektronicznej
§ 4. Spam a ochrona bezpieczeństwa telekomunikacyjnego
§ 5. Spam a ochrona danych osobowych w komunikacji elektronicznej
§ 6. Podsumowanie

Rozdział VII. Pozanormatywna ochrona przed spamem
§ 1. Zagadnienia wstępne
§ 2. Techniczne środki ochrony przed spamem
§ 3. Wybrane inicjatywy polityczne
I. Spam a działania sieci Contact Network for Spam Authorities
II. Spam a działania sieci ICPEN (Zombie Action Plan, London Action Plan)
§ 4. Podsumowanie

Rozdział VIII. Modele i metody ochrony antyspamowej
§ 1. Zagadnienia wstępne
§ 2. Skuteczność ochrony antyspamowej opartej na modelach opt-in i opt-out
§ 3. Synergiczna ochrona przed spamem według koncepcji OECD
§ 4. Postulowany model ochrony antyspamowej
§ 5. Podsumowanie
§ 6. Propozycja nowelizacji ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną

Podsumowanie i wnioski

Indeks rzeczowy


244 strony, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022