|
OCHRONA PRZED NIEZAMÓWIONĄ KORESPONDENCJĄ W KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ
KUREK J. wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2013, wydanie I cena netto: 99.00 Twoja cena 94,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Ochrona przed niezamówioną korespondencją w komunikacji elektronicznej
Publikacja poświęcona jest ochronie przed niezamówioną korespondencją w
komunikacji elektronicznej.
Jest to pierwsze monograficzne opracowanie tego tematu o charakterze
interdyscyplinarnym. Obejmuje aspekty administracyjnoprawne, cywilnoprawne i karnoprawne.
Uwzględnia także techniczne i organizacyjne środki ochrony przed spamem. Analiza
obowiązujących przepisów identyfikuje przyczyny niewystarczającej skuteczności
regulacji prawnej. Autorka postuluje korektę modelu ochrony, przedstawia koncepcję zmian
regulacji prawnej, optymalnego podziału zadań między organy publiczne zaangażowane w
przeciwdziałanie spamowi. Podejmuje też próbę określenia zakresu koniecznego
zaangażowania podmiotów prywatnych – głównie dostawców usług telekomunikacyjnych i
internetowych oraz użytkowników końcowych – w walkę przeciwko spamowi.
Wykaz schematów
Wykaz skrótów
Wykaz literatury
Wykaz aktów normatywnych
Wykaz orzecznictwa
Wykaz decyzji administracyjnych
Wykaz dokumentów urzędowych
Wykaz innych dokumentów
Wykaz stron WWW
Wprowadzenie
Rozdział I. Komunikacja elektroniczna
§ 1. Kształtowanie się społeczeństwa informacyjnego
§ 2. Pojęcia komunikacji i informacji
§ 3. Zarys rozwoju środków komunikacji
§ 4. Środki komunikacji elektronicznej
§ 5. Regulacje prawne komunikacji elektronicznej
§ 6. Organy ochrony prawnej w komunikacji elektronicznej
§ 7. Podsumowanie
Rozdział II. Pojęcie spamu i jego formy
§ 1. Zagadnienia wstępne
§ 2. Pozaprawne definicje niezamówionej korespondencji
§ 3. Ewolucja zjawiska niezamówionej korespondencji
§ 4. Spam jako praktyka marketingowa
§ 5. Spam jako przejaw cyberprzestępczości
§ 6. Podsumowanie
Rozdział III. Ochrona przed spamem w prawie Unii Europejskiej i problemy
implementacji do prawa polskiego
§ 1. Zagadnienia wstępne
§ 2. Pojęcie skuteczności regulacji unijnych
§ 3. Harmonizacja norm prawa Unii Europejskiej w dziedzinie ochrony antyspamowej
§ 4. Spam a unijna ochrona usług społeczeństwa informacyjnego i jej implementacja do
prawa polskiego
§ 5. Spam i unijna ochrona danych osobowych oraz sposób jej implementacji do prawa
polskiego
§ 6. Spam a szczególna ochrona konsumentów w prawie Unii Europejskiej i sposób jej
implementacji do prawa polskiego
§ 7. Podsumowanie
Rozdział IV. Cywilnoprawna ochrona przed spamem
§ 1. Zagadnienia wstępne
§ 2. Spam a ochrona dóbr osobistych
§ 3. Spam a ochrona przed deliktami nieuczciwej konkurencji
§ 4. Spam a ochrona przed nieuczciwymi praktykami handlowymi w obrocie konsumenckim
§ 5. Podsumowanie
Rozdział V. Karnoprawna ochrona przed spamem
§ 1. Zagadnienia wstępne
§ 2. Spam a problem bezpieczeństwa teleinformatycznego
§ 3. Szczególna ochrona w prawie wykroczeń
§ 4. Ochrona w przepisach ustaw szczególnych
§ 5. Podsumowanie
Rozdział VI. Administracyjnoprawna ochrona przed spamem
§ 1. Zagadnienia wstępne
§ 2. Spam a szczególna ochrona ekonomicznych interesów konsumentów
I. Spam a ochrona przed naruszeniem zbiorowego interesu konsumentów
II. Spam a ochrona przed wewnątrzwspólnotowym naruszeniem interesów konsumentów
§ 3. Spam a reklama w środkach komunikacji elektronicznej
§ 4. Spam a ochrona bezpieczeństwa telekomunikacyjnego
§ 5. Spam a ochrona danych osobowych w komunikacji elektronicznej
§ 6. Podsumowanie
Rozdział VII. Pozanormatywna ochrona przed spamem
§ 1. Zagadnienia wstępne
§ 2. Techniczne środki ochrony przed spamem
§ 3. Wybrane inicjatywy polityczne
I. Spam a działania sieci Contact Network for Spam Authorities
II. Spam a działania sieci ICPEN (Zombie Action Plan, London Action Plan)
§ 4. Podsumowanie
Rozdział VIII. Modele i metody ochrony antyspamowej
§ 1. Zagadnienia wstępne
§ 2. Skuteczność ochrony antyspamowej opartej na modelach opt-in i opt-out
§ 3. Synergiczna ochrona przed spamem według koncepcji OECD
§ 4. Postulowany model ochrony antyspamowej
§ 5. Podsumowanie
§ 6. Propozycja nowelizacji ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną
Podsumowanie i wnioski
Indeks rzeczowy
244 strony, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|