ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 41.80 39,71   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KIERUNKI ROZWOJU PEDAGOGIKI SPECJALNEJ TOM.1


ŻYWANOWSKA A. KOSAKOWSKI CZ. ĆWIRYNKAŁO K. / HORYZONTY PEDAGOGICZNE

wydawnictwo: IMPULS , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 41.80 Twoja cena  39,71 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej

Horyzonty Pedagogiczne. Tom 1


Książkę tę chcielibyśmy polecić pedagogom specjalnym, nauczycielom praktykom, studentom kierunków pedagogicznych i wszystkim osobom zainteresowanym problematyką niepełnosprawności. Rozważania w niej podjęte zmierzają do znalezienia odpowiedzi na pytanie o kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej.

Zarówno na gruncie teorii, jak i praktyki pedagogiki specjalnej nie da się ich przeanalizować bez uwzględnienia zmian, jakie zaszły w terminologii tej dyscypliny naukowej oraz w kierunkach oddziaływań rehabilitacyjnych czy integracyjnych po 1989 roku, a później po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej. Zmiana stosunku do osób z niepełnosprawnością i wyobrażeń o samej niepełnosprawności, postrzeganie jednostki jako autonomicznego podmiotu, pluralizm zachowań i wyborów oraz przemiany w prawodawstwie to niektóre z konsekwencji tych przeobrażeń dla funkcjonowania osób z niepełnosprawnością omawiane w tomie.

Redaktorzy

Niniejsza książka rozpoczyna nowy cykl zbiorowych publikacji przygotowywanych w Katedrze Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, zatytułowany „Horyzonty Pedagogiczne”. Jest to początek trzeciej już serii prac naukowych, po „Dyskursach Pedagogiki Specjalnej” i „Heurystycznym Wymiarze Ludzkiej Egzystencji”. „Horyzonty Pedagogiczne” będą stanowić cykl podejmujący problemy z różnych obszarów pedagogiki specjalnej oraz dyscyplin pokrewnych. Oddawana w ręce Czytelnika publikacja zawiera teksty dotyczące zarówno teorii, jak i praktyki pedagogiki specjalnej, a także podmiotu tej dziedziny nauki, którego rozumienie obecnie ulega rozszerzeniu (odnosi się do osób w każdym wieku i z różnego rodzaju odstępstwami od normy in minus oraz in plus).


Wprowadzenie

Część I  Z teorii pedagogiki specjalnej Zagadnienia terminologiczne i kierunki rozwoju

Katarzyna Parys, Sławomir Olszewski
Przeobrażenia terminologiczne w pedagogice specjalnej. Jaka pedagogika?

Katarzyna Ćwirynkało, Agnieszka Żyta
Nowe tendencje i kierunki rozwoju pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną - zmiany paradygmatów

Grażyna Gunia
Ustawa o języku migowym - implikacje dla surdopedagogiki

Marzenna Zaorska
Dlaczego dziecko ze sprzężoną niepełnosprawnością sensoryczną oraz sprzężoną niepełnosprawnością intelektualną (nie) może być autystyczne?

Część II Z praktyki subdyscyplin pedagogiki specjalnej

Katarzyna Ćwirynkało, Agnieszka Żyta
Czy praktyka pedagogiczna dotrzymuje kroku zmianom w teorii pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną?

Bernadeta Szczupał
Architektoniczne i urbanistyczne działania w kontekście potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową - dylematy legislacyjne

Iwona Jagoszewska
Przygotowanie nauczycieli szkół masowych do pracy z dziećmi z uszkodzonym słuchem

Monika Włodarczyk-Dudka
Interakcja uczeń - pies w edukacji i rehabilitacji Empiryczna analiza poglądów przyszłych pedagogów specjalnych na wykorzystanie zwierząt w pracy z osobami z niepełnosprawnością

Aneta Mróz
Formy aktywizacji osób niepełnosprawnych intelektualnie mieszkających w Domu Pomocy Społecznej im. bł. Jana Pawła II w Krasnymstawie

Część III Podmiot pedagogiki specjalnej

Aniela Korzon
Ewolucja stosunku rodziców do dziecka niepełnosprawnego

Beata Cytowska
Wydarzenia i osoby znaczące w biografii jako źródło samoświadomości osób z niepełnosprawnością intelektualną

Irena Ramik-Mażewska
Wybrane obszary samooceny dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną w integracyjnym systemie edukacji

Agnieszka Żywanowska
Niepełnosprawność intelektualna w obszarze wybranych mechanizmów stygmatyzacji społecznej

Barbara Winczura
Kompetencja emocjonalna dzieci z autyzmem

Joanna Żeromska-Charlińska
Obawa czy niebyt? Dysonans relacji w terminalnym okresie choroby

Hanna Szczerbicz
Odpowiedzialne ojcostwo - samotne wychowywanie dziecka z niepełnosprawnością

Katarzyna Plutecka
Rola ojca w rehabilitacji dziecka niesłyszącego z implantem ślimakowym

Bożena Sidor-Piekarska
Funkcjonowanie społeczne dzieci z trudnościami w rozwoju w percepcji ich rodziców

Małgorzata Obara-Gołębiowska
Walka z otyłością jako problem psychospołeczny XXI wieku Wpływ implementacji intencji celu na samoregulację odżywiania się


318 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022