Wspomaganie funkcjonowania psychospołecznego osób z niepełnosprawnością
W jaki sposób wspomagać rozwój i funkcjonowanie psychospołeczne osób z
niepełnosprawnością?
Czy pomoc, którą otrzymują te osoby oraz ich bliscy jest wystarczająca? Jak radzą
sobie w trudnościach codziennych?
Czy istniejące rozwiązania są satysfakcjonujące?
Na łamach niniejszej publikacji autorzy poszczególnych rozdziałów starają się
odpowiedzieć na powyższe pytania.
Ujęcie teoretyczne oraz egzemplifikacja podejmowanych zagadnień mogą posłużyć do
lepszego zrozumienia problemów osób z niepełnosprawnością, szczególnie w zakresie
ich funkcjonowania psychospołecznego.
Wprowadzenie
CZĘŚĆ I
Bożena Grochmal-Bach
Terapia, neurorehabilitacja i wsparcie społeczne osób z zespołami otępiennymi
Joanna Konarska
Formy wsparcia rehabilitacji osób z niesprawnością wzrokową
Aneta Kochanowicz
Odkrywanie ekspresji językowej dziecka niemówiącego
Alicja Rakowska
Dwujęzyczność niesłyszących a bilingwalne konteksty procesów edukacyjnych
Piotr Majewicz
Wspomaganie psychomotorycznego rozwoju dzieci i młodzieży z
niepełnosprawnością ruchową
CZĘŚĆ II
Anna Seredyńska
Complex-PTSD i zaburzenie osobowości z pogranicza w diagnozie osób z
doświadczeniem przemocy w dzieciństwie
Anna Skoczek
Specyfika terapii logopedycznej u dzieci z SLI
Anna Grzebinoga
Wsparcie społeczne rodzin wychowujących niesłyszące dzieci w percepcji
słyszącego rodzeństwa
Anna Czyż
Poczucie jakości życia osób z uszkodzonym narządem słuchu w kontekście
psychospołecznych wskaźników
Małgorzata Alberska
Udział rodziny w procesie rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością
intelektualną
Anna Grzebinoga, Nina Szałas
Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne ucznia zagrożonego niedostosowaniem
społecznym
342 strony, Format: 15.6x23.2cm, oprawa miękka