|
PROCESY UMIĘDZYNARODOWIENIA PRZEMYSŁU SAMOCHODOWEGO
ŁASAK P. / ROLA RYNKÓW WSCHODZĄCYCH wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2013, wydanie I cena netto: 41.60 Twoja cena 39,52 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Procesy umiędzynarodowienia przemysłu samochodowego
Rola rynków wschodzących
W ciągu ostatniego ćwierćwiecza zaszły duże zmiany w rozwoju światowego
przemysłu samochodowego. Nastąpiło przyśpieszone umiędzynarodowienie, na które
wpłynęły procesy globalizacji oraz towarzyszące jej: zmiana sposobu produkcji,
ekspansja korporacji transnarodowych i aktywna polityka rynków wschodzących,
zainteresowanych rozwojem własnego przemysłu samochodowego.
Do najważniejszych rynków dołączyły rynki wschodzące, a wśród nich kraje BRIC
(Brazylia, Rosja, Indie, Chiny). Prognozy wskazują, że przekształcenia będą trwałe,
a w przyszłości nastąpi dalszy wzrost znaczenia krajów BRIC w produkcji i sprzedaży
samochodów.
Wprowadzenie
1. Teoretyczne podstawy procesu umiędzynarodowienia przemysłu samochodowego
1.1. Eklektyczna teoria produkcji międzynarodowej Dunninga
1.2. Teoria przewagi konkurencyjnej
1.3. Model łańcucha wartości dodanej
1.4. Teoria latających gęsi
1.5. Formy międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw
2. Etapy i kierunki rozwoju światowego przemysłu samochodowego
2.1. Pionierskie czasy przemysłu samochodowego
2.2. Rozwój przemysłu motoryzacyjnego po II wojnie światowej
Stany Zjednoczone
Europa Zachodnia
2.3. Japoński model "just in time" i jego udoskonalanie
2.4. Rynki poza krajami wysoko rozwiniętymi - Korea Południowa, Meksyk, Europa
Środkowo-Wschodnia
Korea Południowa
Meksyk
Europa Środkowa i Wschodnia
2.5. BRIC - nowe potęgi na globalnym rynku
3. Wpływ procesów globalizacji i regionalizacji na zmiany w światowym
przemyśle samochodowym
3.1. Charakter przemysłu samochodowego w dobie globalizacji
3.2. Szczupły system produkcyjny
3.3. Znaczenie outsourcingu i modularyzacji dla procesów produkcyjnych
4. Modele rozwoju przemysłu samochodowego na rynkach wschodzących
4.1. Brazylijski model otwartego rynku
4.2. Indyjski model oparty na protekcjonizmie państwowym
4.3. Model stopniowego rozwoju w Chinach
5. Rola rynków wschodzących w światowym przemyśle samochodowym
5.1. Wzrost znaczenia krajów BRIC na rynku samochodowym
5.2. Czynniki kształtujące rozwój przemysłu samochodowego w krajach BRIC
5.3. Perspektywy dalszej ekspansji
6. Procesy umiędzynarodowienia przemysłu samochodowego
Zakończenie
Aneks 1. Dziesięciu największych producentów samochodów w 2010 roku, zmiany wielkości
produkcji oraz udziału na najważniejszych rynkach na skutek globalizacji
Aneks 2. Dziesięciu największych globalnych dostawców części i komponentów w 2010
roku
Aneks 3. Najważniejsze połączenia i alianse producentów samochodów w latach 1970-2000
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
126 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|