ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

POLSKA OŚWIATA W MIĘDZYNARODOWYCH BADANIACH UMIEJĘTNOŚCI UCZNIÓW


DOLATA R. POKROPEK A. JAKUBOWSKI M. / PISA OECD

wydawnictwo: WYD UW , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 31.80 Twoja cena  30,21 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Polska oświata w międzynarodowych badaniach umiejętności uczniów PISA OECD

Wyniki, trendy, kontekst i porównywalność


Książka ma na celu przedstawienie wyników rozszerzonych, krytycznych analiz wybranych danych z badań międzynarodowych umiejętności uczniów, ze szczególnym uwypukleniem wyników polskich uczniów.

Analizy te opierają się na zaawansowanych metodach statystycznych, jednak ich opis autorzy starali się ograniczyć do niezbędnego minimum, skupiając się na omówieniu głównych rezultatów i ich interpretacji. Szczegółowe informacje dotyczące metodologii analiz dostępne są w artykułach, do których podano odnośniki.


Wprowadzenie

ROZDZIAŁ 1. Wyniki polskich piętnastolatków w perspektywie porównawczej
1.1. Problemy skalowania
1.2. Korekta wyników uwzględniająca status spoleczno-ekonomiczny rodziny ucznia
1.3. Wyniki PISA 2009
1.4. Zmiany w poziomie umiejętności w latach 2000-2009
1.5. Trendy w zróżnicowaniu poziomu umiejętności

ROZDZIAŁ 2. Osiągnięcia uczniów w szkole podstawowej i ich dalszy rozwój - między PIRLS a PISA
2.1. Badanie umiejętności czytania w PIRLS i PISA
2.2. Miary międzynarodowej wartości dodanej na podstawie PIRLS i PISA
2.3. Problemy z porównywalnością testów
2.4. Szacowanie błędów ekwiwalentności konstruktów oraz modelu skalowania
2.5. Łączenie oszacowanych błędów
2.6. Metody korekty parametrów
2.7. Wyniki analiz rozwoju umiejętności czytania
Załącznik

ROZDZIAŁ 3. Przyrost poziomu umiejętności mierzonych w PISA W kolejnych latach nauki szkolnej
3.1. Wyniki PISA 2000 i 2006 z podziałem na typy szkół
3.2. Ektywność nauczania w różnych typach szkół ponadgimnazjalnych - model wartości dodanej

ROZDZIAŁ 4. Rodzinne uwarunkowania poziomu umiejętności:pieniądze czy książki?
4.1. Dane wykorzystane w analizie uwarunkowań rodzinnych
4.2. Metoda analizy uwarunkowań rodzinnych
4.3. Uwarunkowania rodzinne na poziomie gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej
4.4. Analiza porównawcza uwarunkowań rodzinnych

ROZDZIAŁ 5. Motywacja do uczenia się a umiejętności z zakresu przedmiotów przyrodniczych
5.1. Główne podejścia teoretyczne do badania motywacji
5.2. Motywacja do nauki przedmiotów przyrodniczych a wyniki testu PISA 2006 - analiza porównawcza

Podsumowanie

ANEKS. Wyniki egzaminacyjne na skali PISA 2006
A.1. Wyrażanie wyników egzaminacyjnych na skalach PISA
A.2. Egzamin gimnazjalny a test PISA
A.3. Wiązanie egzaminu gimnazjalnego z PISA
A.4. Wyniki egzaminacyjne na skali PISA w województwach
A.5. Wyniki egzaminacyjne na skali PISA w powiatach

Literatura

Spis tabel

Spis wykresów

Spis rysunków


166 stron, Format: 14.0x20.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022