|
POLSKA OŚWIATA W MIĘDZYNARODOWYCH BADANIACH UMIEJĘTNOŚCI UCZNIÓW
DOLATA R. POKROPEK A. JAKUBOWSKI M. / PISA OECD wydawnictwo: WYD UW , rok wydania 2013, wydanie I cena netto: 31.80 Twoja cena 30,21 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Polska oświata w międzynarodowych badaniach umiejętności uczniów PISA OECD
Wyniki, trendy, kontekst i porównywalność
Książka ma na celu przedstawienie wyników rozszerzonych, krytycznych analiz
wybranych danych z badań międzynarodowych umiejętności uczniów, ze szczególnym
uwypukleniem wyników polskich uczniów.
Analizy te opierają się na zaawansowanych metodach statystycznych, jednak ich opis
autorzy starali się ograniczyć do niezbędnego minimum, skupiając się na omówieniu
głównych rezultatów i ich interpretacji. Szczegółowe informacje dotyczące
metodologii analiz dostępne są w artykułach, do których podano odnośniki.
Wprowadzenie
ROZDZIAŁ 1. Wyniki polskich piętnastolatków w perspektywie porównawczej
1.1. Problemy skalowania
1.2. Korekta wyników uwzględniająca status spoleczno-ekonomiczny rodziny ucznia
1.3. Wyniki PISA 2009
1.4. Zmiany w poziomie umiejętności w latach 2000-2009
1.5. Trendy w zróżnicowaniu poziomu umiejętności
ROZDZIAŁ 2. Osiągnięcia uczniów w szkole podstawowej i ich dalszy rozwój -
między PIRLS a PISA
2.1. Badanie umiejętności czytania w PIRLS i PISA
2.2. Miary międzynarodowej wartości dodanej na podstawie PIRLS i PISA
2.3. Problemy z porównywalnością testów
2.4. Szacowanie błędów ekwiwalentności konstruktów oraz modelu skalowania
2.5. Łączenie oszacowanych błędów
2.6. Metody korekty parametrów
2.7. Wyniki analiz rozwoju umiejętności czytania
Załącznik
ROZDZIAŁ 3. Przyrost poziomu umiejętności mierzonych w PISA W kolejnych latach
nauki szkolnej
3.1. Wyniki PISA 2000 i 2006 z podziałem na typy szkół
3.2. Ektywność nauczania w różnych typach szkół ponadgimnazjalnych - model wartości
dodanej
ROZDZIAŁ 4. Rodzinne uwarunkowania poziomu umiejętności:pieniądze czy
książki?
4.1. Dane wykorzystane w analizie uwarunkowań rodzinnych
4.2. Metoda analizy uwarunkowań rodzinnych
4.3. Uwarunkowania rodzinne na poziomie gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej
4.4. Analiza porównawcza uwarunkowań rodzinnych
ROZDZIAŁ 5. Motywacja do uczenia się a umiejętności z zakresu przedmiotów
przyrodniczych
5.1. Główne podejścia teoretyczne do badania motywacji
5.2. Motywacja do nauki przedmiotów przyrodniczych a wyniki testu PISA 2006 - analiza
porównawcza
Podsumowanie
ANEKS. Wyniki egzaminacyjne na skali PISA 2006
A.1. Wyrażanie wyników egzaminacyjnych na skalach PISA
A.2. Egzamin gimnazjalny a test PISA
A.3. Wiązanie egzaminu gimnazjalnego z PISA
A.4. Wyniki egzaminacyjne na skali PISA w województwach
A.5. Wyniki egzaminacyjne na skali PISA w powiatach
Literatura
Spis tabel
Spis wykresów
Spis rysunków
166 stron, Format: 14.0x20.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|