ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

EMOCJE SPOŁECZNE W PRACY NAUCZYCIELA I PRZEDSTAWICIELA HANDLOWEGO


PAWŁOWSKA B.

wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 43.80 Twoja cena  41,61 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Emocje społeczne w pracy nauczyciela i przedstawiciela handlowego


Badanie emocji (odczuwanych uczuć) nie jest procesem łatwym i oczywistym. Pytanie o naturę emocji zostaje wciąż otwarte. Ze względu na fakt, że emocje pozostają w sferze indywidualnych doświadczeń jednostki, są naturalnym i spontanicznym wyposażeniem, do dziś nie ma jednoznacznych wskazań, czym są emocje, kiedy powstają, od czego zależą i jak nimi zarządzać.

Celem pracy jest opis emocji towarzyszących w codziennej pracy nauczycielom i przedstawicielom handlowym.

Główny nacisk teoretyczny położony został na teorie wyrosłe na gruncie perspektywy interakcjonistycznej. Szczególna uwaga zwrócona została na sposoby kierowania emocjami oraz strategie stosowane podczas radzenia sobie z powstającymi emocjami w obu grupach zawodowych.

Od autorki


Wstęp

Wprowadzenie
Co to są emocje?
Emocje podstawowe i pochodne
Proces regulacji emocji

ROZDZIAŁ I. Założenia metodologiczne
1.1. Inspiracje badawcze
1.2. Badanie emocji. Problemy metodologiczne
1.2.1. Zastosowanie obserwacji uczestniczącej do badania emocji
1.2.2. Zastosowanie wywiadu swobodnego i/lub narracyjnego do badania emocji
1.2.3. Zastosowanie studium przypadku do badania emocji
1.3. Cel i problematyka pracy
1.4. Metoda badawcza
1.4.1. Obserwacja uczestnicząca
1.4.2. Wywiad swobodny
1.4.3. Inne techniki badawcze zastosowane w pracy
1.5. Dobór próby oraz charakterystyka zbiorowości badanej
1.6. Trudności podczas zbierania danych w kontekście problemu badania emocji
1.7. Badanie emocji. Uwagi końcowe

ROZDZIAŁ II. Socjologiczne koncepcje emocji
2.1. Pierwsze koncepcje emocji
2.1.1. Arystotelesowska koncepcja umiaru jako złotego środka
2.1.2. Karol Darwin o emocjach
2.1.3. Emocje w koncepcji Emila Durkheima
2.2. Emocje a rytuały interakcyjne
2.2.1. Emocje w świetle dramaturgicznej koncepcji Ervinga Goffmana
2.2.2. Koncepcja łańcuchów rytuałów interakcyjnych Randalla Collinsa
2.3. Wstyd, duma i poczucie winy w wybranych koncepcjach socjo-psychologicznych
2.3.1. Koncepcja wstydu i dumy Thomasa Scheffa
2.3.2. Wstyd i poczucie winy w koncepcji June Tangney
2.4. Konstruktywistyczne podejście do emocji Jamesa Avrilla
2.5. Zarządzanie emocjami. Kulturowa koncepcja emocji Arlie Russell Hochschild
2.6. Władza i status w socjologicznej koncepcji strukturalnej Theodore D. Kempera

ROZDZIAŁ III. Praca jako źródło emocji
3.1. Praca w ujęciu socjologicznym
3.1.1. Praca w teorii strukturalno-funkcjonalnej
3.1.2. Praca w koncepcji Karola Marksa
3.1.3. Praca w koncepcjach interakcjonistycznych
3.1.4. Zwód jako pojęcie socjologiczne
3.2. Praca przedstawiciela handlowego - cechy charakterystyczne
3.3. Praca nauczyciela - cechy charakterystyczne

ROZDZIAŁ IV. Rytuały organizacyjne - wspólne odczuwanie emocji
4.1. Rytuał wśród innych typów zachowań
4.2. Reguły wśród innych typów zachowań
4.3. Rytuały i reguły w środowisku przedstawicieli handlowych i nauczycieli
4.3.1. Rytuały
4.3.2. Reguły
4.4. Rada pedagogiczna jako specyficzny typ rytuału organizacyjnego
4.5. Szkolenia przedstawicieli handlowych jako miejsce rytuałów oraz pracy emocjonalnej
4.5.1. Metody i techniki szkoleniowe
4.5.2. Szkolenia w percepcji uczestników

ROZDZIAŁ V. Sposoby motywowania jako źródło emocji
5.1. Motywacja, motyw, motywowanie - próba zdefiniowania pojęć
5.2. Krótka charakterystyka teorii motywacji
5.3. Motywy działań przedstawicieli handlowych oraz nauczycieli w odniesieniu do środowiska pracy
5.4. Rytualno-symboliczny system motywowania
5.5. Duma jako motywator

ROZDZIAŁ VI. Kierowanie własnymi emocjami w sytuacji pracy
6.1. Techniki radzenia sobie z emocjami w sytuacji pracy
6.1.1. Ukrywanie i pomijanie biograficznych faktów ze względu na wystąpienie negatywnych emocji
6.1.2. Racjonalizacje, radzenie sobie z emocjami oraz sterowanie emocjami
6.1.3. Działania podejmowane w sytuacji pojawienia się emocji. Wyniki badań kwestionariuszowych
6.2. Emocje społeczne jako emocje kierujące jednostką w sytuacji pracy
6.2.1. Czynniki wpływające na powstanie emocji w pracy nauczyciela
6.2.1.1. Autorytet jako czynnik ułatwiający radzenie sobie z negatywnymi emocjami w pracy nauczyciela
6.2.1.2. Wsparcie instytucji jako czynnik ułatwiający radzenie sobie z emocjami negatywnymi w pracy nauczyciela
6.2.2. Czynniki wpływające na powstanie emocji w pracy przedstawiciela handlowego

Zakończenie

Bibliografia

Spis tabel, rysunków, schematów, fotografii, wykresów

Od redakcji


252 strony, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022