|
E-BIZNES W WYMIARZE GLOBALNYM I LOKALNYM ANALIZA I PRÓBA OCENY
ŻURAK-OWCZAREK C. wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2013, wydanie I cena netto: 41.60 Twoja cena 39,52 zł + 5% vat - dodaj do koszyka E-biznes w wymiarze globalnym i lokalnym
Analiza i próba oceny
Zdanie “nie ma biznesu bez e-biznesu” wypowiedziane przez Samuela Palmisano prezesa
firmy IBM staje się obecnie wyzwaniem nie tylko dla przedsiębiorstw ale także dla
regionów i krajów. Termin e-biznes stosowany jest współcześnie w kontekście
strategii zarządzania przedsiębiorstwem w celu zwiększania jego konkurencyjności oraz
określenia przedsiębiorstwa, które funkcjonuje głównie w Internecie, minimalizując
jednocześnie swoją „fizyczną” obecność na rynku i tradycyjną obsługę klienta.
Przesłaniem książki jest przedstawienie e-biznesu i jego infrastruktury jako
platformy komunikacji i współpracy zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz
przedsiębiorstwa oraz zaprezentowanie zagadnień związanych z metodami pomiaru
nowoczesności i gotowości e-biznesowej gospodarki, a ponadto dokonanie analizy
porównawczej rozwoju e-biznesu w przedsiębiorstwach wybranych krajów.
Od Autorki
Wstęp
ROZDZIAŁ 1. E-BIZNES I JEGO INFRASTRUKTURA
1.1. Wprowadzenie
1.2. Infrastruktura e-biznesu
1.2.1. Aplikacje usługowe e-biznesu
1.2.1.1. Zarządzanie relacjami z klientami - CRM i partnerami biznesowymi - PRM
1.2.1.2. Zarządzanie łańcuchem dostaw - SCM
1.2.1.3. Planowanie potrzeb materiałowych i zasobów produkcyjnych - MRP
1.2.1.4. Planowanie zasobów przedsiębiorstwa - ERP
1.2.1.5. Business Intelligence - BI
1.2.2. Standardy i technologie Internetu
1.2.2.1. Intranet
1.2.2.2. Ekstranet
1.2.3. Koncepcja Web 2.0
1.2.4. Przetwarzanie w chmurze
1.2.4.1. Cechy przetwarzania w chmurze
1.2.4.2. Przetwarzanie w chmurze - bariery wdrażania
1.3. Podsumowanie
ROZDZIAŁ 2. INDEKSY ZŁOŻONE W BADANIU POZIOMU ROZWOJU ICT I GOTOWOŚCI
E-BIZNESOWEJ GOSPODAREK
2.1. Wprowadzenie
2.2. Analiza wybranych indeksów złożonych w zakresie badania poziomu rozwoju ICT i
e-biznesu
2.2.1. Indeks gospodarki opartej na wiedzy (Knowledge Economy - KE)
2.2.2. Procedura normalizacyjna wskaźników w metodologii KAM (Knowledge Assessment
Methodology)
2.2.3. ICT w kontekście indeksu gospodarki opartej na wiedzy
2.3. Indeks Gotowości Sieciowej (Networked Readiness Index - NRI)
2.3.1. Makroindeksy wskaźnika NRI
2.3.2. Procedura tworzenia Indeksu Gotowości Sieciowej NRI
2.3.3. Filar ICT w strukturze Indeksu Gotowości Sieciowej NRI
2.4. Indeks Globalnej Konkurencyjności (Global Competitiveness Index - GCI)
2.5. Indeks Konkurencyjności Cyfrowej (Digital Competitiveness Index - DCI) krajów UE
2.6. Indeks e-gotowości (e-readiness Index)
2.7. Podsumowanie
ROZDZIAŁ 3. WIELOWYMIAROWA ANALIZA PORÓWNAWCZA POZIOMU ROZWOJU E-BIZNESU I
INFRASTRUKTURY INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNEJ W WYBRANYCH KRAJACH
3.1. Wprowadzenie
3.2. Taksonomiczna miara rozwoju Z. Hellwiga
3.3. Metody hierarchiczne analizy skupień
3.4. Taksonomiczna analiza poziomu rozwoju e-biznesu i infrastruktury
informacyjnokomunikacyjnej w wybranych krajach
3.4.1. Wprowadzenie teoretyczne
3.4.2. Analiza poziomu rozwoju e-biznesu w przedsiębiorstwach wybranych krajów
3.4.3. Analiza poziomu rozwoju infrastruktury informacyjno-komunikacyjnej w wybranych
krajach
3.5. Podsumowanie
ROZDZIAŁ 4. ANALIZA I OCENA STANU E-BIZNESU W PRZEDSIĘBIORSTWACH - REGION
ŁÓDZKI VERSUS POLSKA
4.1. Metodologia badań
4.2. Ocena i analiza stanu e-biznesu - wyniki przeprowadzonych badań
4.2.1. Przedsiębiorstwa wykorzystujące komputery i mające dostęp do Internetu w Polsce
4.2.2. Wykorzystanie technologii sieciowej w regionie łódzkim i w Polsce
4.2.3. Wybrane rodzaje połączeń internetowych w przedsiębiorstwach regionu łódzkiego
i w Polsce
4.2.4. Wybrane usługi internetowe oraz cele korzystania z Internetu w przedsiębiorstwach
regionu łódzkiego i w Polsce
4.2.5. Strona internetowa i jej przeznaczenie w przedsiębiorstwach regionu łódzkiego i
w Polsce
4.2.6. Metody zabezpieczenia danych i prowadzonych transakcji w przedsiębiorstwach
regionu łódzkiego i w Polsce
4.2.7. Aplikacje e-biznesowe wspomagające działalność przedsiębiorstw w regionie
łódzkim i w Polsce
4.2.8. Korzyści wynikające z użytkowania Internetu przez przedsiębiorstwa w regionie
łódzkim
4.2.9. Internet jako narzędzie wspomagające procesy zaopatrzenia w przedsiębiorstwach
regionu łódzkiego
4.2.10. Internet w kontaktach przedsiębiorstwa z administracją publiczną w regionie
łódzkim i w Polsce
4.3. Poziom infrastruktury informacyjno-komunikacyjnej i aplikacji e-biznesowych w
przedsiębiorstwach regionu łódzkiego - próba pomiaru
4.4. Podsumowanie
ROZDZIAŁ 5. LUKI W ROZWOJU E-BIZNESU W POLSCE NA TLE WYBRANYCH KRAJÓW UE -
ANALIZA I P RÓBA OCENY
5.1. Gospodarka oparta na wiedzy a rozwój e-biznesu
5.2. Innowacyjność gospodarki a rozwój e-biznesu
5.3. Konkurencyjność gospodarki a rozwój e-biznesu
5.4. Infrastruktura informacyjno-komunikacyjna a rozwój e-biznesu
5.4.1. Połączenie z Internetem
5.4.2. Korzystanie z Internetu
5.4.3. Sposoby wykorzystania Internetu
5.4.4. Korzystanie z usług e-administracji
5.4.5. Zakres wykorzystania handlu elektronicznego
5.4.6. Aplikacje e-biznesowe w przedsiębiorstwach
5.5. Podsumowanie
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
NETOGRAFIA
SPIS RYSUNKÓW
SPIS TABEL
SPIS WYKRESÓW
ANEKSY
Od Redakcji
271 stron, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|