ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 79.40 75,43   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KREDYTOWANIE PRZEDSIĘBIORCÓW INDYWIDUALNYCH


CZAJKOWSKA A. / SPECYFIKA PROCESY POLITYKA

wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 79.40 Twoja cena  75,43 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kredytowanie przedsiębiorców indywidualnych

specyfika, procesy, polityka


Problematyka pracy dr Agnieszki Czajkowskiej jest bez wątpienia aktualna, ważna, a przy tym interesująca zarówno z poznawczego, jak i głównie praktycznego punktu widzenia.

Autorka próbuje przeanalizować z różnych punktów widzenia problematykę kredytowania przedsiębiorców indywidualnych w kontekście doświadczenia banków oraz przedsiębiorców.

Projekt monografii zasługuje na miano poważnego przedsięwzięcia edytorskiego. Zamysł Autorki jest czytelny: chodzi w gruncie rzeczy o pionierską próbę zaprezentowania – opartej na kilkuletnich badaniach i analizach – nowej koncepcji podejścia do kwestii kredytowania przedsiębiorców indywidualnych przez banki. Jest to pierwsza tego rodzaju zwarta, kompleksowa publikacja w polskim piśmiennictwie naukowym.
Praca […] adresowana jest głównie do środowiska akademickiego, ale i do praktyków, przede wszystkim związanych z sektorem bankowo-finansowym. […] odznacza się niewątpliwymi walorami merytorycznymi i metodycznymi.

Z recenzji prof. zw. dr hab. Stanisława Flejterskiego


Wstęp

ROZDZIAŁ 1. Specyfika przedsiębiorców indywidualnych oraz polityka kredytowa banków - przegląd teorii
1.1. Identyfikacja przedsiębiorców indywidualnych jako podsektora gospodarstw domowych oraz mikroprzedsiębiorców
1.2. Wpływ form organizacyjno-prawnych przedsiębiorców indywidualnych na współpracę z bankami
1.3. Rola mikroprzedsiębiorstw w gospodarce
1.4. Mikroprzedsiębiorstwa w Polsce na tle krajów Unii Europejskiej
1.5. Znaczenie kredytów bankowych w porównaniu z innymi źródłami finansowania działalności przedsiębiorców indywidualnych
1.6. Rodzaje kredytów bankowych dla przedsiębiorców indywidualnych
1.7. Istota misji oraz strategii działania w kontekście kształtowania polityki kredytowej banków
1.7.1. Konkurencyjne uwarunkowania działalności kredytowej banków
1.7.2. Misja i cele banków
1.7.3. Rodzaje strategii marketingowych banków
1.7.4. Istota polityki kredytowej
1.8. Determinanty współpracy przedsiębiorców indywidualnych i kredytodawców w świetle polityk banków
1.8.1. Problemy wyboru banku-kredytodawcy
1.8.2. Współczesne trendy polityk banków w zakresie współpracy z przedsiębiorcami
1.8.3. Segmentacja przedsiębiorców indywidualnych

ROZDZIAŁ 2. Procesy oceny zdolności kredytowej i obsługi kredytów przedsiębiorców indywidualnych
2.1. Procesy negocjacji i zakres weryfikacji formalno-prawnej dokumentacji kredytowej
2.2. Pojęcie i metodyka badania zdolności kredytowej przedsiębiorców indywidualnych
2.2.1. Idea oceny zdolności kredytowej
2.2.2. Specyfika oceny zdolności kredytowej przedsiębiorców indywidualnych
2.2.3. Kategorie zdolności kredytowej i metody jej oceny
2.3. Wstępna analiza uproszczonej sprawozdawczości finansowej
2.3.1. Sprawozdawczość przedsiębiorców indywidualnych jako podstawa analizy
2.3.2. Celowość analizy ekonomiczno-finansowej w procesie oceny zdolności kredytowej
2.3.3. Wykorzystanie analizy wskaźnikowej do oceny czynników obiektywnych
2.4. Ocena zdolności kredytowej przedsiębiorców w oparciu o metodę punktową
2.5. Prawa i obowiązki wynikające z zawarcia umowy kredytu
2.6. Monitoring kredytów udzielonych przedsiębiorcom indywidualnym
2.7. Identyfikacja barier kredytowych
2.7.1. Zakres barier ograniczających powstawanie i rozwój przedsiębiorstw
2.7.2. Bariery związane z uzyskaniem kredytów przez mikroprzedsiębiorstwa
2.7.3. Przyczyny ograniczeń kredytowych w opiniach banków
2.8. Specyfika ryzyka kredytowania przedsiębiorców indywidualnych
2.8.1. Istota ryzyka kredytowego
2.8.2. Rodzaje i źródła ryzyka kredytowania przedsiębiorców
2.8.3. Konsekwencje kredytowania podmiotów rozpoczynających oraz rozwijających działalność gospodarczą
2.9. Preferencje banków i przedsiębiorców indywidualnych w zakresie doboru zabezpieczeń spłaty kredytów

ROZDZIAŁ 3. Analiza polityki kredytowania przedsiębiorców indywidualnych w świetle badań
3.1. Uwarunkowania popytu i podaży kredytów
3.1.1. Zapotrzebowanie przedsiębiorców indywidualnych na kredyty
3.1.2. Czynniki kształtujące podaż kredytów
3.2. Struktura zadłużenia przedsiębiorców indywidualnych
3.2.1. Kredyty oferowane przez banki przedsiębiorcom indywidualnym
3.2.2. Struktura walutowa kredytów dla przedsiębiorców indywidualnych
3.3. Jakość należności bankowych od przedsiębiorców indywidualnych
3.4. Wpływ polityki kredytowej banków na popyt przedsiębiorców na kredyty
3.5. Wykorzystanie kredytów bankowych przez sektor MMSP w krajach Unii Europejskiej
3.6. Ocena polityki kredytowej banków przez przedsiębiorców indywidualnych - wyniki własnych badań ankietowych
3.6.1. Zakres i metodyka badań oraz charakterystyka respondentów
3.6.2. Ocena wyników i wnioski z badań
3.6.3. Analiza postulatów przedsiębiorców indywidualnych wobec polityki kredytowej banków
3.7. Model metody punktowej oceny zdolności kredytowej przedsiębiorców indywidualnych
3.7.1. Metodyka badania
3.7.2. Studia przypadków

Zakończenie

Załącznik

Spis tabel, wykresów i schematów

Summary

Bibliografia

Od Redakcji


384 strony, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022