Początkujący menedżer
Zostałeś menedżerem? Gratulacje! A teraz do roboty!
Czy jesteś w stanie tak pokierować swoimi ludźmi, by osiągali jak najlepsze
wyniki, a Twój dział funkcjonował bez zarzutu?
Czy Twoi podwładni są zmotywowani, a budżet dopięty? Co wiesz na temat
zatrudniania, zwalniania i dyscyplinowania ludzi?
Czy potrafisz właściwie komunikować się z przełożonymi?
Czy jesteś gotowy na to, by stawić czoła nowym wyzwaniom?
Tysiące pytań, a w odpowiedzi tylko jedna książka, należąca już do klasyki
zarządzania. Pomogła wielu świeżo upieczonym menedżerom, pokazując w jasny i
zrozumiały sposób, jak odnaleźć się w tej nowej roli. Pełna cennych uwag, które
obejmują szerokie spektrum zagadnień - od budowania pozytywnej atmosfery w zespole,
przez ocenianie wyników podwładnych i zarządzanie czasem, po przywództwo i delegowanie
obowiązków - pomoże Ci szybko osiągnąć wspaniałe rezultaty.
Wydanie szóste zostało wzbogacone o rozdziały na temat pozyskiwania zaangażowania
podwładnych, pomagania im w jak najlepszym wykorzystywaniu swoich talentów, prowadzenia
zebrań, radzenia sobie z problematycznymi członkami zespołu, szkolenia nowych
członków zespołu i wypracowywania własnego stylu zarządzania.
Jim McCormick był dyrektorem operacyjnym piątego największego biura
architektonicznego w Stanach Zjednoczonych. Obecnie udziela konsultacji takim firmom jak
Accenture, Bank of America, FedEx, Hewlett-Packard, PepsiCo czy Verizon. Mieszka w Estes
Park w Kolorado. Zdobył tytuł MBA na Uniwersytecie Kalifornijskim.
Loren B. Belker przez prawie 30 lat pełnił funkcję dyrektora dużej firmy
ubezpieczeniowej w środkowozachodniej części Stanów Zjednoczonych. Jest autorem
poprzednich wydań Początkującego menedżera.
Gary S. Topchik był partnerem zarządzającym SilverStar Enterprises, Inc.,
firmy konsultingowej specjalizującej się w rozwojem zarządzania. Jest autorem książek
The Accidental Manager oraz Managing Workplace Negativity.
- Przedmowa do szóstego wydania (7)
- Podziękowania (8)
- Wstęp (9)
Część I. A więc zamierzasz zarządzać ludźmi (11)
- Droga do zarządzania (13)
- Pierwsze kroki (17)
- Budowanie zaufania i pewności siebie (25)
- Okazywanie uznania (29)
- Aktywne słuchanie (32)
- Zadania nowego menedżera i pułapki, których powinien unikać (37)
- Postępowanie z przełożonymi (41)
- Wybór stylu zarządzania (47)
Część II. Zmagania z nowymi obowiązkami (51)
- Budowanie dynamiki zespołu (53)
- Postępowanie z trudnymi pracownikami (58)
- Rekrutacja (64)
- Szkolenie członków zespołu (74)
- Zarządzanie zmianą (80)
- Dyscyplinowanie pracownika (83)
- O mój Boże! Nie mogę nikogo zwolnić! (92)
- Świadomość obowiązującego prawa (102)
Część III. Praca z ludźmi, budowanie relacji i zarządzanie ryzykiem (109)
- Żadnych sekretów (111)
- Dział zarządzania zasobami ludzkimi (113)
- Lojalność (116)
- Motywowanie (118)
- Gotowość do podejmowania ryzyka (124)
- Zachęcanie do inicjatywy i innowacji (129)
- Doskonalenie procesów (134)
- Różnice pokoleniowe (139)
Część IV. Opisy stanowisk, oceny okresowe i wysokość wynagrodzenia (143)
- Sporządzanie opisów stanowisk (145)
- Oceny okresowe (148)
- Ustalanie wynagrodzeń (159)
Część V. Rozwój i samodoskonalenie (163)
- Inteligencja emocjonalna (165)
- Budowanie pozytywnego obrazu samego siebie (168)
- Zarządzanie czasem (184)
- Słowo pisane (192)
- Poczta pantoflowa (195)
- Delegowanie obowiązków (197)
- Poczucie humoru (201)
- Organizowanie i prowadzenie zebrań (204)
- Na mównicy (211)
Część VI. Człowiek spełniony (217)
- Pokonać stres (219)
- Równowaga życiowa (223)
- To jest klasa... (226)
- Podsumowanie (229)
232 strony, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka