Podstawy finansów i rachunkowości
Podręcznik dla menedżerów
W obrocie produktami ekonomicznymi uczestniczą dziś praktycznie wszyscy:
właściciele przedsiębiorstw, inwestorzy, menedżerowie, inżynierowie, specjaliści,
robotnicy, emeryci, studenci… MY wszyscy. Dlatego wiedza z zakresu zarządzania
finansami - prywatnymi, firmowymi i państwowymi - powinna być dla nas łatwo dostępna.
Tymczasem zarówno język ekonomii, jak i metody oraz prawa, którymi rządzi się ta
dziedzina, nie są proste do zrozumienia. Celowo? Z pewnością. Wystarczy przyjrzeć się
bliżej rynkowi usług doradztwa finansowego: nowe firmy wyrastają jak grzyby po deszczu
po to tylko, by zarabiać na naiwności klientów, wierzących, że ekspert „zawsze wie
lepiej”. A przecież Warren Buffet, guru inwestorów na całym świecie, od pół wieku
podpowiada: inwestuj tylko w biznesy i produkty, które rozumiesz!
Jeśli przymierzasz się do zainwestowania własnych pieniędzy, zarządzasz firmą i
odpowiadasz za jej finanse albo po prostu chcesz mieć własne, poparte rzetelną wiedzą
zdanie na temat kolejnych wzlotów i upadków naszej gospodarki, sięgnij po tę
książkę.
Dzięki niej poznasz mechanizmy świata rachunkowości, finansów i ekonomii, opisane
językiem, którego nie będziesz musiał tłumaczyć „na nasze”. Poza tym uzyskasz
wiedzę czysto praktyczną - o zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa, zasadach jego
wyceny, podstawach analizy finansowej oraz procesach inwestycyjnych.
Te informacje otworzą przed Tobą świat finansów, w którym 2 + 2 nie zawsze równa
się 4, choć teoretycznie ekonomia opiera się na matematyce…
Maciej Skudlik jest absolwentem Akademii Ekonomicznej w Katowicach, praktykiem w
dziedzinie controllingu. Od kilkunastu lat związany jest z ekonomią, zarządzaniem i
finansami. Wykłada w Fundacji Rozwoju Rachunkowości w Katowicach i Warszawie. Podczas
kolejnych edycji szkoleń z zakresu finansów wyszkolił już kilka tysięcy osób.
Wśród uczestników jego kursów znaleźli się pracownicy największych firm
działających na polskim rynku.
Wstęp (5)
Rozdział 1. Zasady rachunkowości finansowej (9)
Rozdział 2. Ustalenie wartości przedsiębiorstwa oraz zarządzanie tą
kategorią (23)
Rozdział 3. Analiza procesów inwestycyjnych oraz dochodowa metoda wyceny
przedsiębiorstw (61)
Rozdział 4. Zarządzanie kosztami w przedsiębiorstwie oraz ustalenie progu
rentowności wraz z decyzjami produktowymi (97)
Rozdział 5. Podstawy analizy finansowej (137)
Rozdział 6. Ważne aspekty związane z nabyciem pakietu kontrolnego w
przedsiębiorstwie oraz zasady właściwego postępowania przy sprzedaży
przedsiębiorstwa (165)
Rozdział 7. Zasady ewidencji wartości firmy, ujemnej wartości firmy lub
zysku z okazyjnego nabycia (181)
Spis rysunków i tabel (189)
Skorowidz (195)
198 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka