ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 48.20 45,79   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

FUNKCJONALNOŚĆ APLIKACJI MOBILNYCH NOWOCZESNE STANDARDY UX I UI


NIELSEN J.

wydawnictwo: HELION , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 48.20 Twoja cena  45,79 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Funkcjonalność aplikacji mobilnych

Nowoczesne standardy UX i UI


Urządzenia mobilne pomimo rosnących rozmiarów wciąż są zdecydowanie mniejsze od naszych laptopów i komputerów stacjonarnych. Zaprojektowanie funkcjonalnego i eleganckiego interfejsu użytkownika na tak ograniczonej przestrzeni wymaga nie lada kunsztu. Obecnie jednak urządzenia te dają programistom nowe możliwości, a wśród nich dostęp do ekranów dotykowych. Warto dobrze wykorzystać ich potencjał!

Dzięki tej książce, napisanej przez najlepszych specjalistów w branży, dowiesz się, jak najlepiej przygotować aplikację lub stronę internetową dla małych ekranów.

Poznasz zalety i wady smartfonów, tabletów oraz czytników e-booków. Ponadto nauczysz się rozpoznawać typowe błędy, które obniżają doznania Twoich użytkowników w trakcie korzystania z Twojego oprogramowania, i unikać ich. A potem spojrzysz w przyszłość i przekonasz się, co może nas czekać wkrótce w dziedzinie urządzeń mobilnych.

Ta książka to niezbędna pozycja dla każdego projektanta stron i aplikacji przeznaczonych na mniejsze ekrany.

Poznaj:

  • zalety i wady urządzeń mobilnych

  • zasady tworzenia stron internetowych i aplikacji dla telefonów czy tabletów

  • typowe problemy powodujące irytację użytkowników

  • przyszłość branży mobilnej


O autorach (7)

Przedmowa (9)

 

  • Dlaczego mobilne znaczy różne (9)
  • Zrzuty ekranu to jedynie przykłady (11)

 

1. Nasze badania: jak przeprowadzaliśmy testy oceniające funkcjonalność (15)

 

  • Badania bezpośrednie (17)
  • Testowanie funkcjonalności (17)
  • Jakościowe badanie użytkowników (19)

 

2. Strategia mobilna (25)

 

  • Funkcjonalność na urządzeniach mobilnych różnego rodzaju (31)
    • Odrębne doświadczenie mobilne jest najlepsze (33)
  • Strona mobilna a strona pełna (34)
    • Strony zoptymalizowane pod kątem komórek (37)
    • Dlaczego pełne strony nie sprawdzają się na urządzeniach mobilnych (38)
    • Strony mobilne wybaczają mniej niż stacjonarne (41)
    • Projekt responsywny (44)
    • Wskazówki dotyczące funkcjonalności rzadko są dychotomiczne (49)
  • Strony mobilne a aplikacje: nadchodząca zmiana strategii (51)
    • Obecna strategia mobilna: najlepsze są aplikacje (52)
    • Przyszła strategia mobilna: najlepsze są strony (53)
    • Kiedy nastąpi zmiana strategii? (57)
  • Aplikacje mobilne (59)
    • Aplikacje mobilne są używane okresowo (59)
  • Połowiczny postęp, nadzieja na horyzoncie (62)

 

3. Projektowanie na małe ekrany (67)

 

  • Zmarnowana przestrzeń mobilna (70)
    • Chrom (74)
    • Polecenia przeładowane a polecenia generyczne (82)
    • Studium: optymalizacja ekranu do użytku mobilnego (86)
  • Pisanie na telefonie komórkowym (96)
  • Czas pobierania (98)
  • Wczesna rejestracja musi umrzeć (100)
    • Przykład: aplikacja do zamawiania pizzy (105)
  • Studium: aplikacja mobilna "WSJ" (108)
    • Mylący ekran początkowy (109)
    • Degradacja marki (111)
    • Lepszy projekt (112)
    • Nowe etapy działania w aplikacji "WSJ" (115)
    • Zmiany na lepsze w kolejnym roku (116)

 

4. Pisanie stron na telefony komórkowe (123)

 

  • Treść mobilna jest dwukrotnie trudniejsza (124)
    • Dlaczego czytanie na telefonie jest wyzwaniem (126)
  • Jeśli masz wątpliwości, zrezygnuj z tego (129)
    • Wypełniacz = zło (131)
    • Stare słowa są najlepsze (133)
    • Dane autora w treściach mobilnych? (135)
  • Przekieruj drugorzędne informacje na drugorzędne ekrany (137)
    • Przykład 1: kupony mobilne (138)
    • Przykład 2: odkrycia postępowe na Wikipedii (141)
    • Przekierowanie informacji = przycisk czytaj więcej (142)
  • Mini-IA: strukturyzacja treści (144)
    • Strona linearna? Zazwyczaj zły wybór (146)
    • Sortowanie alfabetyczne musi (najczęściej) umrzeć (147)
    • Przykład: struktura według ważności użycia (150)
    • Funkcjonalne struktury (153)

 

5. Tablety i czytniki e-booków (155)

 

  • Funkcjonalność iPada (156)
    • Tablety to urządzenia współdzielone (159)
    • Do czego używa się iPada? (161)
    • Potrójne zagrożenie dla projektów na iPada (162)
    • Niespójny projekt interakcji (169)
    • Metafora druku (176)
    • Karty kontra przewijanie (178)
    • Niejasne przewracanie stron (181)
    • ZDN: zbyt dużo nawigacji (184)
    • Ekran powitalny i dźwięki uruchomienia (190)
    • Położenie pionowe bądź poziome (191)
    • Dążąc do lepszego doświadczenia użytkownika na iPadzie (192)
  • Funkcjonalność Kindle'a (194)
    • Kindle: czytnik e-książek (194)
    • Funkcjonalność Kindle Fire (197)

 

6. Rzut oka w przyszłość (207)

 

  • Projekt transmedialny na trzy ekrany (208)
    • PC pozostanie ważny (209)
    • Trzeci ekran: telewizor (210)
    • Transmedialne doświadczenie użytkownika (210)
  • Poza płaskim ekranem (212)
  • W przyszłości każdy z nas będzie jak Harry Potter (215)
    • Magia nowej generacji (215)
    • Nie krzywdź mugoli (217)

 

Dodatek. Trochę historii (219)

 

  • Badanie terenowe z 2000 roku (221)
  • WAP nie działa (221)
  • Déja vu: rok 1994 raz jeszcze (222)
  • Zwycięzca wśród aplikacji: zabijanie czasu (224)

 

Skorowidz (227)


Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022