ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 26.40 25,08   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZWIĄZKI MIŁOSNE W SIECI POSZUKIWANIE PARTNERA ŻYCIOWEGO


LERRERT R. KACPRZAK K. / NA PORTALACH RANDKOWYCH

wydawnictwo: IMPULS , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 26.40 Twoja cena  25,08 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Związki miłosne w sieci

Poszukiwanie partnera życiowego na portalach randkowych


Książka porusza ważne zagadnienie społeczne jakim jest obecnie nawiązywanie, tworzenie i utrzymywanie przez młodych ludzi relacji partnerskich za pomocą internetu.

Twórcy „Związków miłosnych w sieci” pozwalają nam zapoznać się z mechanizmami wpływającymi na decyzję o wyborze partnera z punktu widzenia psychologicznego i społecznego. Pokazują zarazem jak wyglądało to zjawisko na przestrzeni wieków. Szczególnie dużo miejsca poświęcają portalom randkowym, miejsca gdzie nawiązuje się nowe znajomości, ale także buduje swój wizerunek oraz zaspakaja swoje potrzeby. Pokazują perspektywy rozwoju portali randkowych oraz ukazują zagrożenia związane z poszukiwaniem miłości w sieci.

Autorzy opisując cyberprzestrzeń nie zaniedbują opisu tradycyjnego funkcjonowania związków partnerskich. Przedstawiony materiał oparty jest na rzetelnych badaniach empirycznych, o charakterze eksploracyjnym.

Jest on podstawą do odpowiedzi na pytania dotyczące procesu podejmowania decyzji o zarejestrowaniu się na portalu randkowym, długości i częstotliwości korzystania z tego miejsca, nawiązywania kontaktu pomiędzy użytkownikami i ich doświadczeń. Publikacja ta będzie stanowiła cenną pozycję dla osób próbujących zrozumieć współczesny świat, który jest dzisiaj równocześnie światem online i offline, a zarazem samego człowieka próbującego znaleźć bliskość, szczęście i zrozumienie w związku z drugim człowiekiem. Książka zawiera bogatą bibliografię oraz netografię.


Wstęp      7


Rozdział 1. Internet jako miejsce nawiązywania kontaktów


1.1. Krótka historia powstania sieci     11

1.2. Różne sposoby definiowania pojęcia Internetu     13

1.3. Cyberprzestrzeń jako miejsce nawiązywania kontaktów     14

1.4. Komunikacja w Internecie     21

1.5. Tożsamość w sieci     25

1.6. Teorie potwierdzające lub negujące możliwości budowania wartościowych relacji w Internecie     30


Rozdział 2. Dobór partnerów


2.1. Ogólna charakterystyka okresu wczesnej dorosłości     35

2.2. Eksplikacja pojęcia partnera życiowego     36

2.3. Przemiany w sposobach poszukiwania partnera życiowego     39

2.4. Czynniki wpływające na atrakcyjność interpersonalną partnera       42


Rozdział 3. Miłość w Internecie


3.1. Rodzaje i opis intymnych relacji online     49

3.1.1. Głębokie związki uczuciowe online     50

3.1.2. Powierzchowny cyberflirt i cyberseks     53

3.2. Charakterystyka portali randkowych     54

3.3. Przestrzeń Internetu jako wyzwolenie od ograniczeń wewnętrznych i zewnętrznych w nawiązywaniu kontaktów     57

3.4. Strategie budowania profilu dostępnego w serwisie randkowym      59

3.5. Przeniesienie relacji online do świata offline     62

3.6. Reguły gry, czyli zasady randek online     63

3.7. Zagrożenia czyhające na internautów szukających miłości w sieci      65

3.8. Przyszłość randek internetowych     68


Rozdział 4. Projekt badawczy


4.1. Typ badań naukowych     71

4.2. Pytania badawcze     72

4.3. Charakterystyka obiektu badań     73

4.4. Schemat badań naukowych     75

4.5. Metody zbierania i analizowania danych     75


Rozdział 5. Wyniki badań własnych


5.1. Stosunek respondentów do świata wirtualnego      77

5.2. Podejmowanie przez respondentów decyzji o zarejestrowaniu się na portalu randkowym      83

5.3. Strategie budowania profilu wykorzystywane przez respondentów      90

5.4. Doświadczenia respondentów związane z korzystaniem z portalu randkowego     106

5.5.Doświadczenia respondentów w nawiązywaniu kontaktów z innymi osobami na portalu randkowym    114

5.6.Doświadczenia respondentów związane z poszukiwaniem partnera życiowego     143

5.7. Długość i częstotliwość korzystania z oferty portalu randkowego przez respondentów    151

5.8. Wnioski z badań    156


Zakończenie    167

Bibliografia    171

Netografia    174

Spis tabel    177


178 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022