Serce, inteligencja, odwaga i szczê¶cie
Co jest potrzebne ka¿demu przedsiêbiorcy i co jest niezbêdne do utworzenia
wspania³ej firmy
JAKI JEST TWÓJ PROFIL PRZEDSIÊBIORCY?
Czy dysponujesz cechami niezbêdnymi do zbudowania wspania³ej firmy?
Trzej znani przedsiêbiorcy i liderzy – obecnie inwestorzy kapita³owi i doradcy
kadry kierowniczej – dziel± siê w tej ksi±¿ce swoimi do¶wiadczeniami i wnioskami z
wieloletniej obserwacji ró¿nych przedsiêbiorców. Okazuje siê, i¿ osoby, które z
sukcesem osi±gaj± swoje cele maj± ze sob± wiele wspólnego. Powszechne cechy? Serce,
inteligencja, odwaga i szczê¶cie.
Po przeprowadzeniu wywiadów i przeanalizowaniu setek przedsiêbiorców z ca³ego
¶wiata, autorzy doszli do wniosku, i¿ wszyscy – od m³odych za³o¿ycieli swoich firm
po do¶wiadczonych prezesów – ³±cz± w sobie w jakim¶ stopniu wszystkie te cztery
atrybuty. W ka¿dym z nas który¶ z tych elementów przewa¿a – jeden zawsze jest
dominuj±cy i ma najwiêkszy wp³yw na podejmowane przez nas decyzje. Zrozumienie, który
jest to element pozwoli ci zyskaæ wiêksz± samo¶wiadomo¶æ i zwiêkszy szanse na
sukces w próbie otworzenia i rozwoju w³asnej firmy.
A wiêc, czy kierujesz siê przede wszystkim:
- sercem, tak jak uznana mistrzyni kuchni Alice Waters lub Howard Schultz, prezes
sieci Starbucks?
- inteligencj±, tak jak Jeff Bezos z Amazon lub legendarny inwestor Warren Buffett?
- odwag±, tak jak Nelson Mandela lub twórca VirginGroup, Richard Branson?
- a mo¿e najistotniejsze w twoim przypadku jest szczê¶cie, które sprzyja³o takim
ludziom, jak Tony Hsieh, prezesowi firmy Zappos (oraz zaskakuj±co wielu innym
przedsiêbiorcom odnosz±cym sukcesy)?
Niniejsza ksi±¿ka zawiera tak¿e pierwszy test atrybutów przedsiêbiorczo¶ci,
EntrepreneurialAptitude Test (E.A.T.), który pozwoli ci zbadaæ swój profil.
Chocia¿ nie ma jednego s³usznego przepisu na osi±gniêcie sukcesu w biznesie, ta
ksi±¿ka pomo¿e zrozumieæ, które cechy nale¿y „podkrêciæ”, a które nieco
„wygasiæ”, aby móc w pe³ni wykorzystaæ swój potencja³. Dowiesz siê tak¿e,
które cechy s± najbardziej i najmniej przydatne (a czasem nawet szkodliwe) na ró¿nych
etapach rozwoju firmy. Nauczysz siê nie tylko tego, w jaki sposób szybciej zbudowaæ
lepsz± firmê, ale te¿ jak przenie¶æ swój naturalny styl przywódczy na wy¿szy
poziom.
Nasz cel oraz krótki przewodnik po tej ksi±¿ce
1. Cechy i rodzaje wielkich biznesmenów
2. SERCE: Zwyciê¿aj sercem
3. INTELIGENCJA: bo IQ to dopiero pocz±tek
4. ODWAGA: Jak stworzyæ, utrzymaæ i rozwin±æ firmê
5. Rola SZCZʦCIA w budowaniu firmy
6. Biznesowe archetypy i obrazoburcy
7. Podsumowanie
8. Pytania pomagaj±ce wskazaæ Prawdziw± Pó³noc
9. Manifesty m±dro¶ci
10. E.A.T.: ankieta samooceny
Zakoñczenie
Podziêkowania
O autorach
244 strony, Format: 15.8x23.3cm, oprawa twarda z obwolut±