Polityczne priorytety i elementy codzienności socjalistycznej szkoły
Wybór studiów poświęconych dziedzictwu edukacyjnemu PRL-u
Przedmiotem badań prezentowanych w książce jest szeroko rozumiane
dziedzictwo edukacyjne okresu PRL-u.
[...] Rezultatem intelektualnej i emocjonalnej konfrontacji z przeszłością, z jej
wybranymi składnikami, dobieranymi w drodze selekcji i reinterpretacji, jest tradycja
będąca tylko częścią dziedzictwa. Staje się nią to wszystko [...], co dla
współczesnych zachowuje aktualność znaczącego doświadczenia społecznego (w
przypadku pedagogiki - doświadczenia edukacyjnego). W odniesieniu do tradycji
najważniejsze jest bowiem ustosunkowanie się współczesnych do przeszłości, „ich
zgoda na dziedziczenie". Istotną rolę odgrywa tu wartościowanie, gdyż jedynie
opierając się na określonej hierarchii wartości, można dokonać wyboru tej części
dziedzictwa, którą włącza się do współczesności.
332 strony, Format: 16.0x22.5cm, oprawa miękka