|
LOJALNOŚĆ PRACOWNIKÓW WSPÓŁCZESNYCH ORGANIZACJI
ŚWIĄTEK-BARYLSKA I. / ISTOTA I ELEMENTY SKŁADOWE wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2013, wydanie I cena netto: 65.90 Twoja cena 62,61 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Lojalność pracowników współczesnych organizacji
Istota i elementy składowe
Lojalność pracowników należy do zagadnień w znacznej mierze pozostających
jeszcze poza obszarem współczesnej refleksji naukowej. Dotyczy to zwłaszcza opracowań
w formie zwartej na temat jej istoty, genezy, ewolucji, mechanizmów, wymiarów i modeli.
Przedstawiona monografia ma istotne znaczenie dla wypełnienia tej luki informacyjnej.
Autorka charakteryzuje lojalność pracowników nie tylko jako ich zachowania i postawy,
ale także odkrywa jej ścisłe powiązania z wartościami zatrudnionych jako uczestników
organizacji. Ukazuje również oddziaływanie otoczenia organizacyjnego na lojalność
pracowników współczesnych organizacji.
Jak zmieniała się istota lojalności pracowniczej w pespektywie czasu?
Jaki jest jej współczesny obraz w teorii i w praktyce?
I wreszcie, w jakim kierunku będzie przekształcać się lojalność pracownicza w
organizacjach przyszłości? – to podstawowe pytania, na które odpowiada Autorka w
niniejszej publikacji.
O wartości poznawczej monografii świadczą również badania empiryczne, które
pozwoliły na zidentyfikowanie elementów współczesnej lojalności oraz zbudowanie
modelu proponowanego do stosowania w przestrzeni organizacji.
Usytuowanie rozważań o lojalności pracowników na gruncie dyskusji dotyczącej zasobów
ludzkich organizacji stworzyło podstawy do przełamania, dominującego dotychczas w
literaturze naukowej i badaniach empirycznych, podejścia do lojalności pracowniczej
opartego na lojalności klientów. Oba ujęcia są bowiem odmienne, choć równie istotne
dla organizacji funkcjonujących w konkurencyjnym otoczeniu.
Wstęp
Rozdział 1. INTERPRETACJA POJĘCIA „LOJALNOŚĆ PRACOWNIKÓW” NA GRUNCIE
TEORETYCZNYM
1.1. Istota lojalności pracowników – przegląd definicji
1.2. Koncepcje opisu lojalności pracowników
1.2.1. Lojalność pracowników jako postawa i zachowanie
1.2.2. Lojalność pracowników jako relacja pracodawca–pracownik
1.2.3. Bierność i aktywność zachowań jako przejawy lojalności pracowników
1.3. Lojalność pracowników jako prawne zobowiązanie
1.3.1. Odpowiedzialność odszkodowawcza pracowników
1.3.2. Zakaz konkurencji jako podstawa lojalności pracowników
Rozdział 2. LOJALNOŚĆ PRACOWNIKÓW W PRZESTRZENI ORGANIZACJI
2.1. Adresaci lojalności pracowników
2.1.l. Lojalność wobec organizacji
2.1.2. Lojalność wobec członków organizacji
2.1.3. Lojalność wobec wartości
2.1.4. Lojalność wobec zawodu
2.2. Klasyfikacje lojalności pracowników
2.3. Znaczenie lojalności pracowników w funkcjonowaniu współczesnych organizacji
2.3.1. Lojalność pracowników w nowym modelu biznesu
2.3.2. Lojalność pracowników jako element systemu wartości organizacji
2.3.3. Lojalność jako charakterystyka zachowań pracowniczych
Rozdział 3. ŹRÓDŁA EWOLUCJI LOJALNOŚCI PRACOWNIKÓW
3.1. Lojalność w zarysie historycznym
3.2. Ewolucja charakteru relacji pracownik–organizacja
3.2.1. Percepcja roli pracownika w organizacji
3.2.2. Relacja cele pracownika – cele organizacji
3.2.3. Kontrakt psychologiczny
3.2.4. Realizacja funkcji personalnej
3.3. Zmiany w funkcjonowaniu organizacji
3.3.1. Globalizacja otoczenia współczesnych organizacji
3.3.2. Kluczowa rola wiedzy w zarządzaniu organizacjami
3.3.3. Elastyczność jako odpowiedź organizacji na wyzwania otoczenia
3.4. Lojalność pracownicza a stabilność zatrudnienia w zmieniających się
organizacjach
Rozdział 4. LOJALNOŚĆ PRACOWNIKÓW WSPÓŁCZESNYCH ORGANIZACJI W ŚWIETLE
BADAŃ WŁASNYCH
4.1. Metodyka badań własnych
4.2. Wyniki badań lojalności pracowników – etap diagnostyczny
4.2.1. Lojalność pracowników z perspektywy organizacji
4.2.2. Lojalność pracownicza z perspektywy zatrudnionych
4.3. Analiza lojalności pracowników – wyniki badań pogłębionych
4.3.1. Charakter relacji pracowników z firmą
4.3.2. Aktywność zachowań jako charakterystyka współczesnej lojalności pracowniczej
4.4. Elementy lojalności pracowników współczesnych organizacji
4.4.1. Zaangażowanie jako składowa modelu lojalności pracowników
4.4.2. Identyfikacja z firmąjako składowa modelu lojalności pracowniczej
4.4.3. Uczciwość jako składowa modelu lojalności
4.4.4. Uczestnictwo w organizacji jako składowa modelu lojalności pracowników
4.5. Tolerancja niepewności a znaczenie składowych modelu lojalności pracowników
Rozdział 5. LOJALNOŚĆ PRACOWNIKÓW W XXI WIEKU
5.1. Koncepcja modelu lojalności pracowników współczesnych organizacji
5.2. Model lojalności a cechy społeczno-demograficzne pracowników
5.3. Zastosowanie modelu lojalności pracowników współczesnych organizacji w praktyce
gospodarczej
5.4. Kierunki zmian lojalności pracowników
ZAKOŃCZENIE
ZAŁĄCZNIKI
LITERATURA
SPIS RYSUNKÓW I TABEL
OD REDAKCJI
286 stron, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|