ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 65.90 62,61   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

E-USŁUGI ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ W WARUNKACH ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI


KACZOROWSKA A.

wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 65.90 Twoja cena  62,61 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

E-usługi administracji publicznej w warunkach zarządzania projektami


Rozwój e-government, czyli administracji świadczącej usługi na drodze elektronicznej warunkowany jest inicjatywami i działaniami, jakie zostały podjęte w naszym kraju dla przestawienia jego gospodarki na tory społeczeństwa informacyjnego, informatyzacji sektora publicznego oraz obowiązującymi aktami prawnymi, na podstawie których urzędy wykonują swoje zadania. O rzeczywistym rozwoju e-government świadczy oferowanie usług publicznych - oczekiwanych przez klientów administracji - na coraz wyższych poziomach, a więc odchodzenie od świadczenia usług wyłącznie na zasadzie udostępniania informacji, na rzecz coraz bardziej zaawansowanych sposobów załatwiania spraw urzędowych.

Szansą na większą dojrzałość e-usług jest wdrożenie nowych metod zarządzania w jednostkach z sektora publicznego, uwzględniających dynamiczne zmiany potrzeb swoich klientów, kompletność usług i sposobu ich świadczenia oraz posiadanie niezawodnych systemów informatycznych zarządzania każdego szczebla. Administracja publiczna, chcąc racjonalizować wydatki na Informatyzację państwa przez dotacje unijne, dostrzegła potencjał tkwiący w zarządzaniu projektami i dała temu oficjalnie wyraz uchwalając, w 2005 r., ustawę o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne i rok później przygotowując pierwszy w historii Polski plan informatyzacji państwa.

Mając na względzie wielość projektów realizowanych w sektorze publicznym, skalę zaangażowanych w nie środków UE, zapóźnienia Polski w zakresie wdrażania e-usług administracji w stosunku do innych krajów, a także fakt, że do tej pory sektor ten nie wypracował jednolitego standardu zarządzania przedsięwzięciami, w książce przedstawiono krytyczną analizę metodyk zarządzania projektami pod kątem ich implementacji do projektów związanych z rozwojem e-government. Ponadto, zaproponowano koncepcję wsparcia organizacyjno-informatycznego dla metodyki najczęściej wykorzystywanej przez administrację publiczną przy realizacji projektów z dofinansowaniem unijnym.


Wstęp

I. Usługi elektronicznej administracji w Polsce
1.1. E-government - pojęcie, podejścia i terminologia
1.2. Kalendarium e-government w Polsce na gruncie prawa europejskiego i krajowego
1.3. Polskie osiągnięcia w zakresie e-government
1.3.1. Krajowy e-government w rankingach europejskich
1.3.2. Polska w europejskim łańcuchu efektywności e-government
1.3.3. Krajowy e-government w rankingach światowych
1.4. Potrzeba informatyzacji administracji publicznej z zastosowaniem odpowiedniej metodyki zarządzania projektami

II. Zarządzanie projektami
2.1. Wprowadzenie
2.2. Projekty i ich specyfika
2.2.1. Projekty - terminologia i fundamentalne koncepty
2.2.2. Projektowa struktura organizacyjna
2.2.2.1. Ramowa organizacja projektu
2.2.2.2. Funkcje w strukturze organizacyjnej projektu
2.2.3. Portfele, programy i rodziny projektów
2.2.4. Specyfika projektów informatycznych
2.2.5. Specyfika projektów publicznych i europejskich
2.3. Zarządzanie procesem projektowania
2.3.1. Definicje i fundamentalne koncepcje
2.3.2. Cykl życia projektu
2.3.3. Tradycyjne i zwinne podejście do zarządzania projektami
2.4. Podsumowanie

III. Projekty informatyczne i zarządzanie nimi na rzecz rozwoju krajowego e-government
3.1. Wprowadzenie
3.2. Analiza historycznych i obowiązujących uregulowań prawnych związanych z informatyzacją administracji publicznej i świadczeniem e-usług
3.2.1. Inicjatywy przed ustawą o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
3.2.2. Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
3.2.3. Pierwsza nowelizacja ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
3.2.3.1. Dodane, zmienione i uchylone przepisy ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
3.2.3.2. Przepisy zmieniające Kodeks postępowania administracyjnego
3.2.3.3. Przepisy zmieniające Ordynację podatkową
3.2.4. Projekt kolejnej nowelizacji ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
3.2.4.1. Przepisy zmieniające ustawę o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
3.2.4.2. Przepisy zmieniające Kodeks postępowania administracyjnego i Ordynację podatkową
3.2.4.3. Przepisy zmieniające ustawę Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi
3.2.5. Plan informatyzacji państwa na rok 2006
3.2.6. Plan informatyzacji państwa na lata 2007-2010
3.2.7. Projekt planu informatyzacji państwa na lata 2011-2015
3.3. Ocena dotychczasowego stanu prac nad informatyzacją państwa
3.3.1. Ocena informatyzacji administracji publicznej
3.3.2. Ocena zarządzania projektami IT
3.4. Podsumowanie

IV. Czynniki krytyczne rozwoju e-government w Polsce
4.1. Wprowadzenie
4.2. Cel analizy wyników badań i dokumentów krajowych i zagranicznych oraz ankiety dla słuchaczy Podyplomowego Studium Zarządzanie w Jednostkach Samorządu Terytorialnego
4.3. Czynniki przyspieszające rozwój i poziom korzystania z e-usług
4.3.1. Projekty i zarządzanie nimi w sektorze publicznym
4.3.2. Nowelizacje ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
4.3.3. Platforma ePUAP
4.3.4. Kontakty elektroniczne z administracją poprzez serwisy społecznościowe typu
4.3.5. Zewnętrzne finansowanie projektów e-government
4.4. Czynniki opóźniające rozwój e-government
4.4.1. Ograniczony dostęp do szerokopasmowego Internetu
4.4.2. Bariery legislacyjne
4.4.3. Niejednolity model uwierzytelniania użytkowników w kontaktach z urzędami
4.4.4. Elektroniczny obieg dokumentów i portale internetowe w urzędach
4.4.5. Rejestry publiczne, typy e-formularzy oraz ich format i struktura
4.4.6. Nieprawidłowości w zarządzaniu projektami
4.4.7. Niewystarczająca promocja e-urzędów
4.4.8. Bezpieczeństwo komunikacji elektronicznej pomiędzy urzędami i ich klientami
4.4.9. Edukacja i świadomość urzędników oraz odbiorców e-usług publicznych
4.4.10. Obsługa informatyczna urzędów i wysokość wydatków na informatyzację
4.5. Analiza wyników ankiety dla słuchaczy Podyplomowego Studium Zarządzanie w Jednostkach Samorządu Terytorialnego
4.6. Podsumowanie

V. Metodyczne zarządzanie projektami w sektorze publicznym w Polsce
5.1. Wprowadzenie
5.2. Metodyka zarządzania projektami dofinansowywanymi ze środków UE
5.2.1. Cel i konstrukcja metodyki Project Cycle Management
5.2.2. Instrumentarium metodyki Project Cycle Management
5.2.3. Zarządzanie kosztami w metodyce Project Cycle Management
5.2.4. Wsparcie softwarowe
5.3. Analiza standardu zarządzania projektami Project Management Institute
5.3.1. Cel i konstrukcja metodyki Project Management Institute
5.3.2. Instrumentarium standardu Project Management Institute
5.3.3. Zarządzanie kosztami w metodyce Project Management Institute
5.3.4. Wsparcie softwarowe
5.4. Analiza metodyki PRINCE2
5.4.1. Cel i konstrukcja metodyki PRINCE2
5.4.2. Instrumentarium metodyki PRINCE2
5.4.3. Zarządzanie kosztami w PRINCE2
5.4.4. Wsparcie softwarowe
5.5. Zalecenia odnośnie do stosowania porównywanych metodyk
5.6. Koncepcja wsparcia organizacyjno-informatycznego dla metodyki zarządzania projektami stosowanej przez administrację publiczną
5.6.1. Wymagania wobec metodyki zarządzania projektami w administracji publicznej
5.6.2. Koncepcja wsparcia organizacyjnego metodyki Project Cycle Management
5.6.3. Koncepcja wsparcia informatycznego metodyki Project Cycle Management
5.6.3.1. Informatyczna infrastruktura zarządzania projektami
5.6.3.2. Transmisja danych z Ms Excel do Ms Project Professional 2010
5.6.3.3. Implementacja analizy trendu kamieni milowych
5.7. Podsumowanie

Zakończenie

Bibliografia

Wykaz skrótów

Załącznik 1. Pojęcia zdefiniowane w ustawie o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
Załącznik 2. Projekty finansowane w ramach 7. osi priorytetowej PO IG 2007-2013
Załącznik 3. Wzór ankiety dla słuchaczy Podyplomowego Studium Zarządzanie w Jednostkach Samorządu Terytorialnego
Załącznik 4. Wyniki ankiety dla słuchaczy Podyplomowego Studium Zarządzanie w Jednostkach Samorządu Terytorialnego
Załącznik 5. Czasowa wartość pieniądza

Spis rysunków i wykresów

Spis tabel

Od redakcji


324 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022