|
SUPERWIZJA W PSYCHOTERAPII POZNAWCZO-BEHAWIORALNEJ
POPIEL A. PRAGŁOWSKA E. wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2013, wydanie I cena netto: 65.20 Twoja cena 61,94 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Superwizja w psychoterapii poznawczo-behawioralnej
Koncepcje, procedury, narzędzia
Książka wpisuje się w ogólnoświatową dyskusję na temat superwizji. Jest
wartościowym i pierwszym w Polsce podręcznikiem poświęconym zagadnieniom superwizji w
terapii poznawczo-behawioralnej. Prezentuje zestaw podstawowych problemów dotyczących
superwizji, które mogą być wykorzystane w różnych modelach/sposobach psychoterapii
(wykraczających poza terapię poznawczo-behawioralną). Praca ma wybitne walory
dydaktyczne nie tylko dla psychoterapeutów i superwizorów, ale także dla nauczycieli
akademickich i studentów, zwłaszcza takich kierunków jak psychologia kliniczna,
psychiatria czy pedagogika specjalna.
Z recenzji prof. dr hab. Magdaleny Marszal-Wiśniewskiej
Szkolenie w psychoterapii me może być już ujmowane jako przedsięwzięcie prywatne,
ale jako proces, który dotyczy zdrowia publicznego. Superwizja odgrywa główną rolę w
trakcie szkolenia, gwarantując, że psycho-terapeuci nieustannie zapewniają swoim
klientom wysoki standard opieki - są efektywni, skuteczni, z pasją zaangażowani w
problemy pacjenta i empatyczni oraz przestrzegają zasad etycznych.
Prof. Eduardo Keegan, Uniwersytet w Buenos Aires, Argentyna
Przedmowa: Agnieszka Popiel, Ewa Pragłowska 9
Podziękowania: Agnieszka Popiel, Ewa Pragłowska 17
I. SUPERWIZJA ZAGADNIENIA OGÓLNE
Rozdział 1. Znaczenie superwizji 21
Eduardo Keegan
Rozdział 2. Superwizja – zagadnienia ogólne i szczegółowe 49
Yona Teichman
Rozdział 3. Superwizja w terapii poznawczo-behawioralnej 69
Jaak Beckers
II. WYBRANE ASPEKTY PSYCHOTERAPII POZNAWCZO-BEHAWIORALNEJ ISTOTNE DLA PROCESU
SUPERWIZJI
Rozdział 4. Superwizja w psychoterapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży
91
Ida Derezińska
Rozdział 5. Występowanie objawów psychopatologicznych w schorzeniach ogólnoustrojowych
– znaczenie w konceptualizacji problemu pacjenta 103
Agnieszka Księżopolska
Rozdział 6. Podstawy psychofarmakologii w kontekście konceptualizacji poznawczej
119
Wiesław Jerzy Cubała
Rozdział 7. Terapeuta poznawczo-behawioralny jako terapeuta empatyczny 147
Magdalena Skąpska-Magdoń
Rozdział 8. Dopasowanie osobowości pacjent–terapeuta a skuteczność psychoterapii
163
Dorota Nowocin
Rozdział 9. Higiena psychiczna psychoterapeuty – jak skutecznie dbać o siebie
175
Małgorzata Bielak, Marzenna Kucińska
Rozdział 10. Terapia poznawczo-behawioralna i superwizja w kontekście wielokulturowym
193
Agnieszka Jasińska
III. ZAGADNIENIA ETYCZNE I PRAWNE W TERAPII I SUPERWIZJI
Rozdział 11. Filozoficzne aspekty kodeksu etycznego w zawodzie psychologa/psychoterapeuty
217
Magdalena Świeżaczyńska
Rozdział 12. Aspekty etyczne psychoterapii i superwizji terapii poznawczo-behawioralnej
227
Mariola Skowrońska
Rozdział 13. Prawne aspekty psychoterapii 259
Krystyna Fedorowicz
Posłowie Agnieszka Popiel, Ewa Pragłowska 277
IV. ANEKSY
Aneks 1. Niezbędnik superwizora 285
Agnieszka Popiel
Aneks 2. Kształcenie superwizorów – przykłady standardów i programu szkolenia
superwizorów Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej (PTTPB) 321
Aneks 3. Kodeks etyczny Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej im. Prof.
Zdzisława Bizonia 327
Bibliografia 335
O autorach 353
Spis tabel i rycin 359
364 strony, Format: 15.5x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|