Webwriting
Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu
Książka i blog. Szpalta gazety i strona WWW. Notka prasowa i tweet. Tu słowa i tu
słowa. Tu tekst i tu tekst. Jednak tekst internetowy czyta się inaczej niż drukowany.
Internauta ledwie skanuje go wzrokiem, podświadomie szuka miejsc przyciągających wzrok,
czasami ogranicza się jedynie do pierwszego akapitu, a nawet samego tytułu! Jeśli zatem
chcesz, by Twój przekaz dotarł do internauty, musisz nauczyć się pisać tak, by go
zadowolić. Nadszedł czas, by stać się webwriterem.
Zacznij od poznania zasad funkcjonalności stron internetowych. Dzięki temu łatwiej
Ci będzie zrozumieć, jak tworzyć funkcjonalne teksty.
Następnie zapoznaj się z najważniejszymi zasadami rządzącymi webwritingiem.
Później przejdź do szczegółów: opanuj zasady pisania internetowych tekstów
dziennikarskich i perswazyjnych e-maili.
Dowiedz się, jak sprawić, by Google pokochało Twoje teksty, i jak tworzyć
perfekcyjne tweety. Wszak tweet to jedynie 140 znaków - sama esencja, istota treści
tworzonych dla internetu. Spróbuj przekazać to, co chcesz powiedzieć, w 140 znakach…
Dodatkowo autorka przygotowała dla Ciebie prawie 30 praktycznych ćwiczeń, w których
wykorzystała autentyczne teksty, zaczerpnięte ze stron internetowych.
Wstęp (5)
Funkcjonalność stron internetowych (7)
- Badania eyetracking (9)
- Funkcjonalna strona główna (12)
Wprowadzenie do webwritingu (27)
- Czytelnik, czytelnik! (29)
- Tworzenie persony (31)
- Jak czytają internauci? (34)
- Co to jest tekst funkcjonalny? (39)
Dziennikarstwo internetowe (95)
- Tytuł (101)
- Lead (105)
- Tekst główny (112)
Tekst reklamowy w Internecie (119)
- Perswazyjne słowa (121)
- Perswazyjne zdania (126)
- Perswazyjny tekst (134)
Pisanie SEO (137)
Perswazyjne e-maile (155)
- Pole "od" (156)
- Temat wiadomości (158)
- Powitanie (163)
- Pierwszy akapit (166)
- Tekst główny (168)
- Podpis (169)
- PS (170)
- Stopka e-maila (173)
Komunikat prasowy w Internecie, czyli e-PR (175)
- Tytuł (178)
- Lead (178)
- Zakończenie komunikatu (179)
Perfekcyjne tweety (183)
- 1. Pisz tak krótko, jak to możliwe (186)
- 2. To, co ważniejsze, na początku tweetu (187)
- 3. Myśl o czytelniku (189)
- Skuteczne nagłówki tweetów (190)
Zakończenie (195)
200 stron, Format: 14.0x21.0cm, oprawa miękka