|
NARUSZENIA DYSCYPLINY FINANSÓW PUBLICZNYCH W ZAMÓWIENIACH
GRABOWSKA-SZWEICER E. FILIPEK M. JACHOWSKA K. MICHAŁOWSKA M. wydawnictwo: PRESSCOM , rok wydania 2013, wydanie I cena netto: 145.80 Twoja cena 138,51 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Naruszenia dyscypliny finansów publicznych w zamówieniach
Publikacja stanowi, dla osób udzielających zamówień publicznych, pomoc w
przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowania, tak aby uniknęły zarzutu naruszenia
dyscypliny finansów publicznych i odpowiedzialności z tego tytułu.
W opracowaniu poruszone zostały m.in. takie zagadnienia, jak: odpowiedzialność za
zaniedbanie lub niewypełnienie obowiązków dotyczących zamówień publicznych,
konsekwencje niewłaściwej decyzji o unieważnieniu postępowania, skutki nieprawidłowo
zinterpretowanej przesłanki wyboru trybu.
Ponadto w publikacji: odpowiedzi na trzynaście najtrudniejszych pytań w zakresie
odpowiedzialności podmiotowej i przedmiotowej i analiza kluczowych przykładów
naruszeń.
Wykaz skrótów
Wstęp
Rozdział 1
Odpowiedzialność podmiotowa
1.1. Osoby odpowiedzialne za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
1.2. Odpowiedzialność kierownika zamawiającego za zaniedbanie lub niewypełnienie
obowiązków dotyczących zamówień publicznych
Rozdział 2
Odpowiedzialność przedmiotowa
2.1. Przygotowanie postępowania
2.1.1. Opisanie przedmiotu zamówienia oraz ustalenie wartości zamówienia a dyscyplina
finansów publicznych
2.1.2. Opisanie sposobu dokonania oceny spełniania warunków jako naruszenie dyscypliny
finansów publicznych
2.1.3. Określenie kryteriów oceny ofert i ich wptyw na naruszenie dyscypliny finansów
publicznych
2.2. Prowadzenie postępowania
2.2.1. Niedopełnienie obowiązków związanych z publikacją ogłoszeń
2.2.2. Niezawiadomienie w terminie Prezesa UZP o wszczęciu postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego
2.2.3. Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z naruszeniem
przepisów o zamówieniach publicznych określających przesłanki upoważniające do
unieważnienia postępowania
2.2.4. Niezłożenie oświadczenia o braku lub istnieniu okoliczności powodujących
wyłączenie z postępowania oraz niewyłączenie z postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego osoby podlegającej wyłączeniu
2.3. Udzielenie zamówienia
2.3.1. Naruszenie przepisów dotyczących przesłanek stosowania wybranych trybów
niekonkurencyjnych
2.3.2. Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego bez zachowania formy pisemnej na
czas dłuższy niż określony w przepisach o zamówieniach publicznych lub przed
ogłoszeniem orzeczenia przez Krajową Izbę Odwoławczą
2.3.3. Zmiana umowy o zamówienie publiczne z naruszeniem przepisów o zamówieniach
publicznych
2.4. Inne naruszenia związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
2.4.1. Naruszenie przepisów o zamówieniach publicznych w inny sposób niż określony
wart. 17 ust. 1 i 1b undfp, jeżeli miało ono wpływ na wynik postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego
2.4.2. Naruszenie dyscypliny związane z wydatkowaniem środków unijnych
Rozdział 3
Pytania i odpowiedzi
3.1. Czy zawarcie w siwz informacji o posiadanych urządzeniach narusza uczciwą
konkurencję?
3.2. Czy szczegółowe określenie parametrów fizykochemicznych i atestów, w sytuacji
gdy istnieje wiele podmiotów mogących zaoferować dany produkt, może ograniczać
konkurencję?
3.3. Czy w trybie z wolnej ręki odstąpienie od negocjacji może być uznane za
przesłankę unieważnienia postępowania?
3.4. Czy wykluczenie z postępowania za wniesienie wadium gotówką jest naruszeniem
dyscypliny finansów publicznych?
3.5. Czy ryzyko utraty środków przyznawanych w formie dotacji może stanowić podstawę
udzielenia zamówienia z wolnej ręki?
3.6. W jaki sposób powinno się formułować warunki udziału w postępowaniu?
3.7. Czy faksymile może zastąpić podpis kierownika zamawiającego?
3.8. Dlaczego niezłożenie oświadczenia o braku lub istnieniu okoliczności
wyłączających z postępowania traktowane jest jako naruszenie dyscypliny?
3.9. Kto ponosi odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, w
przypadku gdy umowa o zamówienie zostaje podpisana przez dwie osoby na stanowiskach
kierowniczych?
3.10. Czy można postawić zarzut naruszenia dyscypliny finansów publicznych w
odniesieniu do zamówienia, które nie podlega pzp?
3.11. Jak prawidłowo przypisać wagi kryteriom oceny ofert?
3.12. Czy zmiana wzoru umowy po wyborze oferty najkorzystniejszej, a przed podpisaniem
umowy może narazić zamawiającego na zarzut naruszenia dyscypliny finansów publicznych?
3.13. Czy można zamawiać obsługę prawną w trybie zapytania o cenę?
Rozdział 4
Dyscyplina finansów publicznych w świetle orzecznictwa GKO. Analiza wybranych
przykładów naruszeń
4.1. Opis przedmiotu zamówienia
4.2. Warunki udziału w postępowaniu
4.3. Kryteria oceny ofert
4.4. Obowiązki związane z przekazywaniem ogłoszeń
4.5. Udzielenie zamówienia publicznego wykonawcy, który nie został wybrany w trybie
określonym w przepisach o zamówieniach publicznych
4.6. Udzielenie zamówienia publicznego z naruszeniem przesłanek dotyczących trybu
4.7. Naruszenie przepisów, jeżeli miało wpływ na wynik postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego
4.8. Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego bez zachowania formy pisemnej
4.9. Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego na czas dłuższy niż określony w
przepisach o zamówieniach publicznych lub na czas nieoznaczony
4.10. Zawarcie umowy przed ogłoszeniem orzeczenia przez KIO z naruszeniem przepisów o
zamówieniach publicznych
4.11. Unieważnienie postępowania jako czyn naruszający dyscyplinę finansów
publicznych
4.12. Naruszenia związane z niezłożeniem oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz
zaniechaniem wykluczenia
4.13. Zmiana umowy w sprawie zamówienia publicznego a czyn naruszający dyscyplinę
finansów publicznych
O Autorach
Bibliografia
215 stro, A5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|