ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 145.80 138,51   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

NARUSZENIA DYSCYPLINY FINANSÓW PUBLICZNYCH W ZAMÓWIENIACH


GRABOWSKA-SZWEICER E. FILIPEK M. JACHOWSKA K. MICHAŁOWSKA M.

wydawnictwo: PRESSCOM , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 145.80 Twoja cena  138,51 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Naruszenia dyscypliny finansów publicznych w zamówieniach


Publikacja stanowi, dla osób udzielających zamówień publicznych, pomoc w przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowania, tak aby uniknęły zarzutu naruszenia dyscypliny finansów publicznych i odpowiedzialności z tego tytułu.

W opracowaniu poruszone zostały m.in. takie zagadnienia, jak: odpowiedzialność za zaniedbanie lub niewypełnienie obowiązków dotyczących zamówień publicznych, konsekwencje niewłaściwej decyzji o unieważnieniu postępowania, skutki nieprawidłowo zinterpretowanej przesłanki wyboru trybu.

Ponadto w publikacji: odpowiedzi na trzynaście najtrudniejszych pytań w zakresie odpowiedzialności podmiotowej i przedmiotowej i analiza kluczowych przykładów naruszeń.


Wykaz skrótów

Wstęp

Rozdział 1
Odpowiedzialność podmiotowa
1.1. Osoby odpowiedzialne za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
1.2. Odpowiedzialność kierownika zamawiającego za zaniedbanie lub niewypełnienie obowiązków dotyczących zamówień publicznych

Rozdział 2
Odpowiedzialność przedmiotowa
2.1. Przygotowanie postępowania
2.1.1. Opisanie przedmiotu zamówienia oraz ustalenie wartości zamówienia a dyscyplina finansów publicznych
2.1.2. Opisanie sposobu dokonania oceny spełniania warunków jako naruszenie dyscypliny finansów publicznych
2.1.3. Określenie kryteriów oceny ofert i ich wptyw na naruszenie dyscypliny finansów publicznych
2.2. Prowadzenie postępowania
2.2.1. Niedopełnienie obowiązków związanych z publikacją ogłoszeń
2.2.2. Niezawiadomienie w terminie Prezesa UZP o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
2.2.3. Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z naruszeniem przepisów o zamówieniach publicznych określających przesłanki upoważniające do unieważnienia postępowania
2.2.4. Niezłożenie oświadczenia o braku lub istnieniu okoliczności powodujących wyłączenie z postępowania oraz niewyłączenie z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego osoby podlegającej wyłączeniu
2.3. Udzielenie zamówienia
2.3.1. Naruszenie przepisów dotyczących przesłanek stosowania wybranych trybów niekonkurencyjnych
2.3.2. Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego bez zachowania formy pisemnej na czas dłuższy niż określony w przepisach o zamówieniach publicznych lub przed ogłoszeniem orzeczenia przez Krajową Izbę Odwoławczą
2.3.3. Zmiana umowy o zamówienie publiczne z naruszeniem przepisów o zamówieniach publicznych
2.4. Inne naruszenia związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
2.4.1. Naruszenie przepisów o zamówieniach publicznych w inny sposób niż określony wart. 17 ust. 1 i 1b undfp, jeżeli miało ono wpływ na wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
2.4.2. Naruszenie dyscypliny związane z wydatkowaniem środków unijnych

Rozdział 3
Pytania i odpowiedzi
3.1. Czy zawarcie w siwz informacji o posiadanych urządzeniach narusza uczciwą konkurencję?
3.2. Czy szczegółowe określenie parametrów fizykochemicznych i atestów, w sytuacji gdy istnieje wiele podmiotów mogących zaoferować dany produkt, może ograniczać konkurencję?
3.3. Czy w trybie z wolnej ręki odstąpienie od negocjacji może być uznane za przesłankę unieważnienia postępowania?
3.4. Czy wykluczenie z postępowania za wniesienie wadium gotówką jest naruszeniem dyscypliny finansów publicznych?
3.5. Czy ryzyko utraty środków przyznawanych w formie dotacji może stanowić podstawę udzielenia zamówienia z wolnej ręki?
3.6. W jaki sposób powinno się formułować warunki udziału w postępowaniu?
3.7. Czy faksymile może zastąpić podpis kierownika zamawiającego?
3.8. Dlaczego niezłożenie oświadczenia o braku lub istnieniu okoliczności wyłączających z postępowania traktowane jest jako naruszenie dyscypliny?
3.9. Kto ponosi odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, w przypadku gdy umowa o zamówienie zostaje podpisana przez dwie osoby na stanowiskach kierowniczych?
3.10. Czy można postawić zarzut naruszenia dyscypliny finansów publicznych w odniesieniu do zamówienia, które nie podlega pzp?
3.11. Jak prawidłowo przypisać wagi kryteriom oceny ofert?
3.12. Czy zmiana wzoru umowy po wyborze oferty najkorzystniejszej, a przed podpisaniem umowy może narazić zamawiającego na zarzut naruszenia dyscypliny finansów publicznych?
3.13. Czy można zamawiać obsługę prawną w trybie zapytania o cenę?

Rozdział 4
Dyscyplina finansów publicznych w świetle orzecznictwa GKO. Analiza wybranych przykładów naruszeń
4.1. Opis przedmiotu zamówienia
4.2. Warunki udziału w postępowaniu
4.3. Kryteria oceny ofert
4.4. Obowiązki związane z przekazywaniem ogłoszeń
4.5. Udzielenie zamówienia publicznego wykonawcy, który nie został wybrany w trybie określonym w przepisach o zamówieniach publicznych
4.6. Udzielenie zamówienia publicznego z naruszeniem przesłanek dotyczących trybu
4.7. Naruszenie przepisów, jeżeli miało wpływ na wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
4.8. Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego bez zachowania formy pisemnej
4.9. Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego na czas dłuższy niż określony w przepisach o zamówieniach publicznych lub na czas nieoznaczony
4.10. Zawarcie umowy przed ogłoszeniem orzeczenia przez KIO z naruszeniem przepisów o zamówieniach publicznych
4.11. Unieważnienie postępowania jako czyn naruszający dyscyplinę finansów publicznych
4.12. Naruszenia związane z niezłożeniem oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz zaniechaniem wykluczenia
4.13. Zmiana umowy w sprawie zamówienia publicznego a czyn naruszający dyscyplinę finansów publicznych

O Autorach

Bibliografia


215 stro, A5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022