|

ZARZĄDZANIE DOKUMENTACJĄ W URZĘDZIE INSTRUKCJA KANCELARYJNA
REGLIŃSKI A. / RZECZOWY WYKAZ AKT I INSTRUKCJA ARCHIWALNA W PRAKTYCE wydawnictwo: PRESSCOM , rok wydania 2013, wydanie I cena netto: 159.90 Twoja cena 151,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zarządzanie dokumentacją w urzędzie
Instrukcja kancelaryjna, rzeczowy wykaz akt i instrukcja archiwalna w praktyce
Każdy dokument wpływający do jednostki administracji publicznej musi pozostawić
ślad w stosowanym systemie ewidencji dokumentacji.
Dlatego przy ogromie spraw prowadzonych w wielu urzędach niezbędne jest gromadzenie,
przechowywanie i archiwizowanie dokumentacji w sposób przemyślany i zgodny z
obowiązującymi przepisami.
Z opracowania czytelnicy dowiedzą się między innymi, jak zbudowany jest wykaz akt,
co należy wiedzieć, żeby sprawnie z niego korzystać, jak zorganizować skuteczny obieg
pism w jednostce, jakie są praktyczne różnice między dziennikowym i bezdziennikowym
systemem kancelaryjnym, a także czy warto wybrać Elektroniczne Zarządzanie
Dokumentacją.
Autor omawia szczegółowe zagadnienia związane z funkcjonowaniem w praktyce
normatywów kancelaryjnych: instrukcji kancelaryjnej, rzeczowego wykazu akt oraz
instrukcji archiwalnej. Wyjaśnia zasady rejestracji dokumentów, znakowania spraw i
prowadzenia ich metryki oraz podziału dokumentacji. Opisuje także procedury
przekazywania dokumentacji do archiwów, późniejszego jej udostępniania oraz
przechowywania w sposób zapewniający ochronę przed zniszczeniem.
Opracowanie zawiera przykłady instrukcji, wzorów i formularzy przydatnych w organizacji
systemów kancelaryjnych i archiwalnych. Jest przeznaczone dla pracowników administracji
państwowej i samorządowej oraz innych instytucji publicznych, odpowiedzialnych za obieg
dokumentów w jednostce.
Wykaz skrótów
Słownik podstawowych pojęć
Wstęp
Rozdział 1. Organizacja nowoczesnej kancelarii - rola normatywów kancelaryjnych
1.1. Zarządzanie dokumentacją
1.2. Rodzaje i funkcje normatywów kancelaryjnych
1.3. Wewnętrzne przepisy jednostek administracji publicznej w sprawie postępowania z
dokumentacją
1.4. Rodzaje systemów kancelaryjnych
1.4.1. Dziennikowy system kancelaryjny
1.4.2. Bezdziennikowy system kancelaryjny
1.4.3. Mieszany system kancelaryjny
1.5. System tradycyjny
1.6. System EZD
Rozdział 2. Podstawy prawne i regulacje dotyczące normatywów kancelaryjnych
2.1. Podstawowe przepisy prawa archiwalnego
2.2. Podział dokumentacji
2.2.1. Materiały archiwalne
2.2.2. Dokumentacja niearchiwalna
2.3. Wprowadzanie i opiniowanie normatyw ów kancelaryjnych
Rozdział 3. Instrukcja kancelaryjna
3.1. Czynności kancelaryjne
3.2. Zapisy instrukcji kancelaryjnej
3.3. Obieg pism i przesyłek
3.4. Rejestr przesyłek
3.5. Znak sprawy
3.6. Gromadzenie i przechowywanie akt spraw
3.6.1. Dokumentacja tworząca akta sprawy, dokumentacja nietworząca akt sprawy
3.6.2. Metryka sprawy
3.7. Archiwizacja
3.7.1. Czynności poprzedzające przekazanie dokumentacji do archiwum
3.7.2. Porządkowanie wewnętrzne
3.8. Ewidencja dokumentacji
3.8.1. Ewidencja tradycyjna (spis zdawczo-odbiorczy)
3.8.2. Ewidencja elektroniczna (bazy danych)
3.9. Przekazywanie dokumentacji do archiwum zakładowego (składnicy akt)
3.10. Postępowanie z dokumentacją w przypadku ustania działalności podmiotu lub
reorganizacji
Rozdział 4. Rzeczowy wykaz akt
4.1. Klasyfikacja i i klasyfikacja dokumentacji
4.2. Budowa rzeczowego wykazu akt
4.3. Cechy dobrego wykazu akt
4.3.1. Zgodność z wykazem akt typowych
4.3.2. Poprawność merytoryczna i formalna
4.3.3. Kompletność
4.3.4. Stabilność
4.3.5. Błędy w wykazach akt
Rozdział 5. Instrukcja archiwalna
5.1. Organizacja i zadania archiwum zakładowego
5.1.1. Archiwum zakładowe i składnica akt
5.1.2. Outsourcing
5.1.3. Instrukcja o organizacji i zakresie działania archiwum zakładowego (składnicy
akt)
5.2. Przyjmowanie dokumentacji
5.2.1. Porządkowanie materiałów archiwalnych (kategoria A)
5.2.2. Porządkowanie dokumentacji niearchiwalnej (kategoria B)
5.2.3. Przejmowanie dokumentacji w EZD
5.2.4. Wycofywanie dokumentacji
5.3. Przechowywanie i zabezpieczanie dokumentacji
5.3.1. Ewidencja tradycyjna
5.3.2. Ewidencja elektroniczna
5.3.3. Lokal archiwum zakładowego (składnicy akt)
5.4. Ochrona danych i udostępnianie dokumentacji
5.5. Wyposażenie i materiały archiwizacyjne
5.5.1. Regały archiwalne i pozostałe wyposażenie
5.5.2. Pudła i opakowania archiwizacyjne
5.6. Profilaktyka warunków przechowywania
5.7. Brakowanie i niszczenie dokumentacji
5.8. Przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego
5.9. Sprawozdawczość archiwum zakładowego
Wzory
Bibliografia
206 stron, A5, oprawa twarda + CD ROM
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|