ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 43.00 40,85   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MERCHANDISING W MAŁYCH I DUŻYCH FIRMACH HANDLOWYCH


WITEK L.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 43.00 Twoja cena  40,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Nie sztuką jest zachęcić klienta, żeby wszedł do naszego sklepu. Sztuka jest sprawić, żeby wracał i namawiał innych.

Z badań wynika, że 70% decyzji nabywczych podejmowanych jest przed półką sklepową. Fakt ten powinien skłaniać producentów i handlowców do zgłębiania wiedzy, nabywania umiejętności oraz poszukiwania narzędzi i metod, w celu zaspokajania potrzeb klientów w punkcie sprzedaży.

Autorka odpowiada między innymi na pytania:

  • jak poprowadzić klienta po sklepie i jak wpływać na wybory konsumentów w miejscu sprzedaży?
  • jak uprzyjemnić klientom robienie zakupów?
  • jak zaaranżować powierzchnie sprzedażową i witrynę sklepową?
  • jakie formy promocji zastosować, żeby osiągnąć najlepszy efekt?
  • jak wykorzystać merchandising w tworzeniu przewagi konkurencyjnej małego sklepu?

Praca oparta jest na badaniach z zakresu marketingu, handlu oraz psychologii, jak również na licznych doświadczeniach wielu firma handlowych.

Autorka omawia w sposób pogłębiony i kompleksowy, z duża starannością i znawstwem szerokie spektrum zagadnień konstytuujących merchandising. Niniejsza propozycja wydawnicza powinna być inspiracją i pomocą fachową nie tylko dla środowiska akademickiego, słuchaczy kursów doskonalących umiejętności menedżerskie w zakresie sprzedaży, ale przede wszystkim dla firma handlowych, w szczególności małych firm rodzinnych, albowiem daje ona podstawy od samodzielnego stosowania merchandisingu.

Z recenzji prof. dr hab. Jacka Otto, Dziekana Wydziału Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej, Kierownika Katedry Integracji Europejskiej i Marketingu Międzynarodowego

Książka uświadamia potrzeby, identyfikuje błędy i niedociągnięcia oraz radzi i podaje cenne wskazówki praktyczne, jak poprawić sytuacje konkurencyjną. Publikacja o takiej treści może być użyteczna do projektowania działań marketingowych w punkcie sprzedaży oraz służyć jako pomoc dla studentów kierunków ekonomicznych. Demaskuje większość technik manipulacyjnych, stad książka może być przydatne każdemu człowiekowi.


Z recenzji prof. dr hab. Jana Adamczyka, Kierownika Katedry Marketingu Politechniki Rzeszowskiej


Lucyna Witek jest doktorem nauk ekonomicznych. Prowadzi wykłady w Katedrze Marketingu Politechniki Rzeszowskiej. Współpracuje ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie i Uniwersytetem Humanistycznym Zidmu w Zaporożu. Jest autorem 60 publikacji, głównie z zakresu merchandisingu, marketingu ekologicznego, a także współautorem podręcznika pt. Marketing. Ponadto interesuje się marketingiem międzynarodowym i nowoczesnymi formami komunikacji marketingowej oraz problematyką zachowań konsumentów. Uzyskała dwie nagrody Rektora Politechniki Rzeszowskiej.


Spis treści

Rozdział I. Istota i znaczenie merchandisingu

1.1. Istota i ewolucja merchandisingu
1.2. Funkcje i zadania merchandisingu
1.3. Merchandising producenta a merchandising handlowy
1.4. Instrumenty merchandisingu
1.5. Strategie merchandisingowe
1.6. Merchandising wizualny
1.7. Przypisy

Rozdział II. Zachowania konsumentów w miejscu sprzedaży

2.1. Rodzaje produktów a sposoby zachowań konsumentów
2.2. Typy decyzji zakupu konsumentów
2.3. Zakupy impulsowe
2.4. Uwarunkowania zachowań konsumentów w miejscu sprzedaży
2.5. Proces decyzyjny konsumenta
2.6. Przypisy

Rozdział III. Zagospodarowanie przestrzeni sprzedażowej

3.1. Typy aranżacji i ich zastosowanie w punktach handlowych
3.2. Zagospodarowanie przestrzeni sprzedażowej a ekspozycja
3.3. Urzadzenia ekspozycyjne - ich dobór i zagospodarowanie
3.4. Przypisy

Rozdział IV. Sterowanie ruchem nabywców

4.1. Prawostronny i lewostronny ruch klienta
4.2. Wejście do sklepu
4.3. Strefa kasy
4.4. Przypisy

Rozdział V. Atmosfera sklepu

5.1. Istota i elementy atmosfery
5.2. Funkcje kolorystyki
5.3. Zapach
5.4. Muzyka
5.5. Oświetlenie
5.6. Przypisy

Rozdział VI. Ekspozycja produktów na półce

6.1. Istota i rodzaje ekspozycji towarów
6.2. Ekspozycje promocyjne
6.3. Zasady i techniki ekspozycji produktu na półce
6.4. Błędy w zarządzaniu półką
6.5. Facing
6.6. Opakowanie a ekspozycja
6.7. Zarządzanie kategorią
6.8. Planogram jako narzędzie zarządzania półką
6.9. Crossmerchandising
6.10. Przypisy

Rozdział VII. Promocja w miejscu sprzedaży

7.1. Materiały POS
7.2. Display
7.3. Gazetki reklamowe
7.4. Nowoczesne formy reklamy w miejscu sprzedaży
7.5. Degustacje
7.6. Wybór nośników reklamowych i ich efektywność
7.7. Przypisy

Rozdział VIII. Tworzenie witryn sklepowych

8.1. Znaczenie i rodzaje wystaw sklepowych
8.2. Cechy perswazyjnej wystawy sklepowej
8.3. Zasady ekspozycji towaru w witrynie
8.4. Proces projektowania wystaw sklepowych
8.5. Przypisy

Rozdział IX. Psychologia w merchandisingu

9.1. Wywieranie wpływu na klientów w sklepie
9.2. Komunikacja czy manipulacja w merchandisingu?
9.3. Strategie i techniki cenowe
9.4. Zakupy kompulsywne
9.5. Przypisy

Rozdział X. Efektywność i kontrola w merchandisingu

10.1. Miary efektywności
10.2. Kontrola w merchandisingu
10.3. Rola pracowników w systemie merchandisingu
10.4. Monitoring działań konkurencji
10.5. Przypisy

Rozdział XI. Merchandising w małym sklepie

11.1. Obszary budowania przewagi konkurencyjnej w małym sklepie
11.2. Ruch klientów i ekspozycja na półce
11.3. Błędy w merchandisingu w małym sklepie
11.4. Rola komunikacji w małym sklepie
11.5. Przypisy

Rozdział XII. Najczęściej popełniane błędy i szybkie działania zaradcze

12.1. Błędy w zagospodarowaniu półki
12.2. Niewłaściwa komunikacja w sklepie
12.3. Przypisy

Rozdział XIII. Kierunki i perspektywy rozwoju merchandisingu

13.1. Społeczna odpowiedzialność w handlu
13.2. Merchandising kierowany do dzieci i produktów dziecięcych
13.3. Marki własne
13.4. Programy lojalnościowe w handlu
13.5. Perspektywy merchandisingu
13.6. Przypisy

Rozdział XIV. Merchandising wybranych produktów

14.1. Merchandising półki śniadaniowej
14.2. Merchandising słodyczy i słonych przekąsek
14.3. Merchandising napojów
14.4. Merchandising kawy i herbaty
14.5. Merchandising makaronów, kasz i ryżu
14.6. Merchandising przypraw
14.7. Merchandising mrożonek
14.8. Merchandising środków chemicznych i higienicznych oraz kosmetyków
14.9. Merchandising leków i prezerwatyw
14.10. Merchandising pościeli, szlafroków i ręczników
14.11. Merchandising wyrobów tytoniowych i prasy
14.12. Merchandising biżuterii
14.13. Przypisy

Bibliografia

Indeks


291 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022