Twórz porywające historie, o których warto mówić
Miasto, które przyjęło... nazwę firmy. Szalona kampania reklamowa na... sitkach do
pisuarów. Kultowy spot reklamowy emitowany bezpłatnie... na żądanie tysięcy
telewidzów. Bajecznie skuteczny marketing bez dużego budżetu, możliwy dzięki
pomysłowości i wiedzy o tym, jak działają massmedia. To marketing
szeptany - sztuka reklamy bez reklamy.
Marketing szeptany to bezprecedensowy podręcznik kreowania szumu medialnego.
Nauczy cię:
- znajdować nowe, jeszcze wolne od zgiełku media reklamowe, dawać dziennikarzom
historie na pierwszą stronę,
- kalkulować rzeczywiste koszty i zwrot z inwestycji w reklamę,
- operować tym, czym ludzie i media karmią się najchętniej: tabu,
komizmem, skandalem,
- tworzyć kultowe marki, które zapiszą się w historii.
Autor tej książki, Mark Hughes, zna sekrety marketingu szeptanego
z pierwszej ręki. Za sprawą jego pomysłowości i intuicji medialnej serwis
internetowy Half.com zdobył 8 milionów użytkowników w trzy lata, i to przy
minimalnych nakładach na płatną reklamę. Magazyn "Time" nazwał to
"jednym z największych podbojów opinii publicznej" w historii.
Firmy, które powierzyły swój marketing Hughesowi, doskonale na tym wyszły - stały
się magnesami medialnymi i z małych zmieniły się w duże. Po prostu
przeczytaj, co radzi Hughes i zrób to.
Książka jest znakomitym wprowadzeniem do tematyki szeroko rozumianego buzzmarketingu.
Mark Hughes należy do tych praktyków, którzy traktują marketing szeptany
(buzzmarketing) nie jako zestaw narzędzi, ale jako sposób myślenia, który ma
natchnąć całą marketingową komunikację. Autor prowokuje do myślenia
i inspiruje, dlatego książka ta powinna stać się lekturą obowiązkową nie tylko
dla osób zarządzających marką i planujących strategie komunikacyjne, ale także
dla działów kreatywnych w agencjach reklamowych. - Piotr Gotkowski prezes Streetcom
Mark Hughes jest dyrektorem zarządzającym firmy konsultingowej
Buzzmarketing i gospodarzem programu radiowego The Buzz Factor. Uczy
przedsiębiorców i zarządzających, jak kreować szum medialny wokół ich marek.
Hughes zarządzał marketingiem takich firm, jak Half.com (spółka zależna od eBay),
PepsiCo i PepBoys.
Spis treści:
Przedmowa
Wprowadzenie
ROZDZIAŁ 1. Unikać owczego pędu
ROZDZIAŁ 2. Dać miastu nową nazwę
ROZDZIAŁ 3. Sekret pierwszy - wciśnij sześć przycisków szumu
ROZDZIAŁ 4. Piwo Miller Lite - marka wyprzedzająca swoje czasy
ROZDZIAŁ 5. Zacząć od zera - kariera Jeffa Greenfielda
ROZDZIAŁ 6. Historia programu American Idol
ROZDZIAŁ 7. Sekret drugi - przyciągnij uwagę mediów
ROZDZIAŁ 8. Atak Apple Macintosh. Nieznana prawda o szumnej kampanii reklamowej
ROZDZIAŁ 9. Firma ClearPlay - sądy, kontrowersje i krzyki
ROZDZIAŁ 10. Sekret trzeci - przyciągaj uwagę reklamą
ROZDZIAŁ 11. Szum wokół Britney Spears
ROZDZIAŁ 12. Sekret czwarty - zdobądź Szum Everest
ROZDZIAŁ 13. PepsiCo kontra Coca-Cola - historia stojąca za historią
ROZDZIAŁ 14. Sekret piąty - odkryj moc tworzenia
ROZDZIAŁ 15. Szum wokół modelu Mustang
ROZDZIAŁ 16. Sekret szósty - ulepszaj swój produkt
Posłowie
Podziękowania
Źródła i komentarze
Indeks
271 stron, miękka oprawa