ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ETYKA MEDIÓW


CZARNECKI P.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 35.50 Twoja cena  33,73 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Normy etyczne funkcjonowania mediów są w zasadzie znane. Podają je liczne podręczniki i kodeksy etyki dziennikarskiej.

Celem niniejszej pracy jest wskazanie trudności, na jakie napotyka realizacja tych norm w praktyce.

Co ważne, etyka mediów nie może sprowadzać się jedynie do zbioru zasad. Przy ich ustalaniu i ocenie skuteczności należy wziąć pod uwagę przemiany, jakim podlegają media w wyniku konieczności dostosowania się do gwałtownych przemian całego społeczeństwa, a także rewolucję technologiczną w samych mediach. W książce autor stara się nie eksponować różnic pomiędzy mediami komercyjnymi a publicznymi.


Paweł Czarnecki,  prof. dr hab. - studiował w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, Uniwersy­tecie im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego, Chrześc?ańskiej Akademii Teologicznej, Papieskim Wydziale Teologicznym Bobolanum, Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie oraz Katolickim Uniwersytecie w Ružomberku na Słowacji. Ukończył studia podyplomowe MBA oraz Kościelny Licencjat Kanoniczny. W 2006 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego. Pracuje na stanowisku profesora nadzwyczajnego w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie, gdzie pełni także funkcję dyrektora Wydawnictwa Naukowego. Jest redaktorem naczelnym Zeszytów Naukowych WSEI. Autor wielu publikacji na tematy filozoficzne, etyczne i teologiczne.


Spis treści:  

Wstęp

Rozdział 1. Media w warunkach transformacji

Rozdział 2. Oddziaływanie środków przekazu

Rozdział 3. Wolność mediów

Rozdział 4. Media a władza. Etyczne aspekty relacji

Rozdział 5. Ekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania mediów

Rozdział 6. Etyka mediów w kontekście  zawodowych kodeksów etycznych

Uwagi końcowe

Bibliografia


144 strony, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022