Normy etyczne funkcjonowania mediów są w zasadzie znane. Podają je liczne
podręczniki i kodeksy etyki dziennikarskiej.
Celem niniejszej pracy jest wskazanie trudności, na jakie napotyka
realizacja tych norm w praktyce.
Co ważne, etyka mediów nie może sprowadzać się jedynie do zbioru zasad.
Przy ich ustalaniu i ocenie skuteczności należy wziąć pod uwagę przemiany, jakim
podlegają media w wyniku konieczności dostosowania się do gwałtownych przemian całego
społeczeństwa, a także rewolucję technologiczną w samych mediach. W książce autor
stara się nie eksponować różnic pomiędzy mediami komercyjnymi a publicznymi.
Paweł Czarnecki, prof. dr hab. - studiował w Katolickim
Uniwersytecie Lubelskim, Uniwersytecie im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego,
Chrześc?ańskiej Akademii Teologicznej, Papieskim Wydziale Teologicznym Bobolanum,
Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie oraz Katolickim Uniwersytecie w
Ružomberku na Słowacji. Ukończył studia podyplomowe MBA oraz Kościelny Licencjat
Kanoniczny. W 2006 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego. Pracuje na stanowisku
profesora nadzwyczajnego w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie, gdzie pełni
także funkcję dyrektora Wydawnictwa Naukowego. Jest redaktorem naczelnym Zeszytów
Naukowych WSEI. Autor wielu publikacji na tematy filozoficzne, etyczne i teologiczne.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Media w warunkach transformacji
Rozdział 2. Oddziaływanie środków przekazu
Rozdział 3. Wolność mediów
Rozdział 4. Media a władza. Etyczne aspekty relacji
Rozdział 5. Ekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania mediów
Rozdział 6. Etyka mediów w kontekście zawodowych kodeksów etycznych
Uwagi końcowe
Bibliografia
144 strony, B5, miękka oprawa