Celem pracy jest pokazanie, w jaki sposób tworzy się konkurencyjną markę micmetową
w oparciu o wiedzę z zakresu marketingu internetowego.
Tekst opracowania składa się z sześciu rozdziałów. W pierwszym przedstawiono
podstawowe założenia teoretyczne marketingu internetowego, zdefiniowano pojęcie rynku
oraz rynku usług ubezpieczeniowych, wprowadzono pojęcie pioduktu, produktu
ubezpieczeniowego oraz ubezpieczeniowego produktu internetoowego. Na zakończenie
przedstawiono etapy procesu tworzenia konkurencyjnej marki internetowej.
W rozdziale drugim zajęto się zagadnieniem przewagi konkurencyjnej. Umiejętność
jej kształtowania bierze się ze znajomości praw rządzących zachowaniami tynkowymi
klientów. Omówiono podstawowe prawa i wynikające z nich zasady rządzące tymi
zachowaniami oraz wyjaśniono, jak na ich podstawie buduje się przewagę konkurencyjną.
Proces budowania konkurencyjnej marki internetowej składa się z czterech etapów. Ich
liczba oraz zawarte w nich reguły postępowania stały się podstawą podziału
pozostałego tekstu na cztery dalsze rozdziały.
W trzecim rozdziale przedstawiono pierwszy etap procesu budowania konkurencyjnej marki
internetowej. Jest nim rozpoznanie wymagań i oczekiwań klientów. Bez ich znajomości
niemożliwe jest zaplanowanie produktu, który stanowić będzie gwarancję utworzenia
konkurencyjnej marki. W rozdziale przedstawiono podstawowe metody identyfikacji wymagań i
oczekiwań klientów, posługując się przykładami z rynku usług ubezpieczeniowych. Ich
rozpoznanie stanowi podstawę, w oparciu o którą ustala się następnie, jaki powinien
być produkt internetowy, na bazie którego tworzona będzie konkurencyjna marka.
Jaki powinien być ten produkt i jak dzięki niemu powstaje marka internetowa pokazano
w rozdziale czwartym. Podstawową cechą produktu jest to, że powinien prezentować
więcej korzyści w oczach klientów niż pozostałe produkty na rynku. Najpierw
przedstawiono metodę identyfikacji tych korzyści, a następnie proces wykorzystujący je
dla utworzenia marki internetowej.
Nowa marka może wprawdzie prezentować więcej korzyści niż inne na rynku, nie
będzie ona jednak tak długa konkurencyjna, jak długo o jej walorach nie dowiedzą się
klienci. A dowiedzą się tylko wtedy, gdy marce nada się rozgłos. Wymaga on
przeprowadzenia właściwej kampanii promocyjnej. Na czym polega taka kampania i jakimi
zasadami należy się kierować, aby ją właściwie przeprowadzić, pokazano w piątym
rozdziale.
Rezultatem kampanii promocyjnej powinno być pojawienie się marki internetowej w
świadomości klientów. Gdy to nastąpi, należy podtrzymywać i wzmacniać jej wizerunek
w taki sposób, aby zajęła trwałe miejsce w tej świadomości. Służy temu
interaktywna natura Intemetu. W rozdziale szóstym przedstawiono, jak wykorzystując tę
naturę, stworzyć witrynę o zawartości dopasowanej do oczekiwań oraz preferencji
klientów, którzy dzięki temu pozostają jej lojalnymi nabywcami.
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. MARKETING INTERNETOWY I PROCES TWORZENIA MARKI INTERNETOWEJ
1.1. Marketing internetowy
1.2. Rynek usług ubezpieczeniowych
1.3. Internetowy produkt ubezpieczeniowy
1.4. Proces tworzenia konkurencyjnej marki internetowej
Rozdział 2. ZASADY OSIĄGANIA PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ NA RYNKU
2.1. Zasada pierwszeństwa na rynku
2.2. Zasada pierwszeństwa w świadomości
2.3. Zasada koncentracji
2.4. Zasada drabiny
2.5. Zasada alternatywnego wyboru
2.6. Zasada trzech
Rozdział 3. SEGMENTACJA JAKO METODA IDENTYFIKACJI SZANS RYNKOWYCH
3.1. Szansa rynkowa jako najważniejsza spośród aktywów przedsiębiorstwa
3.2. Segmentacja rynku jako metoda identyfikacji szans rynkowych
Rozdział 4. PROCES TWORZENIA MARKI INTERNETOWEJ
4.1. Identyfikacja najważniejszych korzyści
4.2. Proces tworzenia marki
Rozdział 5. PROMOCJA NOWEJ MARKI NA RYNKU INTERNETOWYM
5.1. Narzędzia promocji na rynku intemetowym i ich specyfika
5.2. Public relations jako metoda promocji marki internetowej
Rozdział 6. PODTRZYMYWANIE I WZMACNIANIE JAKOŚCI MARKI W OPARCIU O INTERAKTYWNĄ
NATURĘ INTERNETU
6.1. Marketing zindywidualizowany i personalizacja kontaktów z klientami
6.2. Przykład personalizacji kontaktów z klientami na rynku usług ubezpieczeniowych
6.2. Działalność reklamowa
Zakończenie
Spis literatury
100 stron, B5, miękka oprawa