Książka ta, powstawała w 1983 r., do dziś uchodzi za jedną z
najważniejszych pozycji na świecie poświęcone reklamie.
Jest uznawana za przewodnik po kreacji i elementarz dla każdego, kto wchodzi
do branży. David Ogilvy to prekursor nowoczesnego marketingu, twórca jednej z najważniejszych
– dziś bardzo wszechstronnej – sieciowej agencji. Ogilvy już we wstępie książki
obala jeden z największych, jak się zdaje, mitów krążących w reklamie, ten
mianowicie, że produkty wychodzące z agencji są dziełem sztuki, a przynajmniej
ocierają się o nią. Określenia „kreatywny” i „artystyczny” są przecież w
branży odmieniane przez wszystkie przypadki. Tymczasem Ogilvy deklaruje wprost, że tekst
reklamowy i cała kreacja ma być skuteczna, a więc: nie zachwycać pięknem czy
oryginalnością, lecz przekonać potencjalnych klientów do promowanej usługi, marki
albo produktu.
Opierając się na konkretnych przykładach, Ogilvy podpowiada, jak przeprowadzić
skuteczną kampanię w określonym medium albo – na jakie elementy przekazu kłaść
nacisk, zmagając się z produktami, w zależności od branż.
"Marketing & more"NR 10 (17) PAŹDZIERNIK 2008
226 stron, B5, twarda oprawa