ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 51.00 48,45   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MARKETING USŁUG TURYSTYCZNYCH


OLEKSIUK A.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 51.00 Twoja cena  48,45 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka zajmuje się szeroko rozumianymi problemami marketingu w turystyce. Rozwój rynku usług spowodował potrzebę adaptacji marketingu do usług turystycznych. Zadaniem autora było przedstawienie podstawowych zasad marketingowych i ich zastosowania w turystyce. 

Zainteresowania autora zostały skoncentrowane wokół pięciu wyszczególnionych w formie rozdziałów zagadnień.

Rozdział pierwszy poświęcono omówieniu najważniejszych zjawisk turystycznych. Zostały w nim poruszane takie kwestie jak: historyczne uwarunkowania rozwoju turystyki, jej rodzaje, cechy ją charakteryzujące, funkcje i dysfunkcje, rynek, popyt i podaż turystyczna oraz wiele innych. Poza tym zaprezentowano cele współczesnej turystyki i jej znaczenie dla gospodarki i społeczności lokalnej. 

W treści rozdziału drugiego omówiono specyfikę marketingu usług. W części tej zaprezentowano m. in. systemowe uwarunkowania usług, ich charakterystyczne cechy oraz zachowania i oczekiwania nabywców usług. Ważne miejsce w rozważaniach zajmują teoretyczne zagadnienia marketingu, które są niezbędne dla funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego. Nabiera to o tyle istotnego znaczenie, że ogólne zasady marketingu są takie same dla wszystkich towarów i usług. Osobne miejsce poświęcono usługom turystycznym, świadczonym przez różne podmioty.

Rozdział trzeci to omówienie dwóch instrumentów marketingu-mix tj. produktu i ceny w kontekście usług turystycznych. Obszar rozważań dotyczy istoty, składników oraz rodzajów produktu turystycznego również w aspekcie przestrzennym. Ważne miejsce zostało poświęcone takim zagadnieniom jak marka turystyczna czy segmentacja rynku. W części dotyczącej ceny poruszono m.in. zagadnienia funkcji i ich ekonomicznego znaczenia dla gospodarki. Szczególnie istotne są rozważania dotyczące polityki cen w turystyce w tym stosowanych strategii, metod ich ustalania czy zróżnicowania  poziomu cen.

Rozdział czwarty poświęcono problematyce promocji i dystrybucji w turystyce. W części tej dokonano omówienia promocji, jej znaczenia, narzędzi oraz podejmowanych działań, które prowadzą do zwiększenia zdolności i efektywności gospodarczej przedsiębiorstw. W sposób szczegółowy omówiono problematykę reklamy i jej zastosowania w przypadku usług turystycznych. Następnie scharakteryzowano najważniejsze zagadnienia związane z dystrybucją. W ramach tej problematyki poruszane są takie zagadnienia jak m.in.: pojęcie dystrybucji usług turystycznych, jej funkcje oraz ogniwa i wiele innych.

Piąty rozdział omawia kwestie związane z systemem informacyjnym przedsiębiorstwa turystycznego. Szczególne miejsce poświęcono jednostkom informacji turystycznej oraz roli kształtowania personelu pracującego w przedsiębiorstwach turystycznych.

Na końcu każdego rozdziału zamieszczono pytania kontrolne, które pozwalają na sprawdzenie przyswojonej wiedzy. Znajduje się tam również bibliografia zawierająca przykładowe pozycje literatury, w których można znaleźć rozszerzenie zagadnień omawianych w poszczególnych częściach pracy.

Książkę zamykają cztery aneksy zawierające słownik terminów turystycznych, wybrane pojęcia marketingu turystyki, ważniejsze atrakcje turystyczne Polski wg podziału na województwa oraz atrakcje turystyczne w wybranych krajach Europy.


Adam Oleksiuk - absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. W 2004r. uzyskał stopień doktora nauk ekonomicznych w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył Kurs dla Kandydatów na Członków Rad Nadzorczych JSSP zakończony zdaniem egzaminu państwowego. W latach 2004-2006 analityk gospodarczy Rządowego Centrum Studiów Strategicznych, zajmujący się m. in. problematyką rozwoju polskiej i międzynarodowej turystyki. Od 2006 r. kieruje Zespołem Analiz Społeczno- Ekonomicznych w Ministerstwie Rozwoju Regionalnym. Pracownik naukowo dydaktyczny. W latach 2001-2004 asystent w Wyższej Szkole Finansów i Bankowości w Radomiu.  Od 2004 r. adiunkt w Wyższej Szkole Umiejętności w Kielcach oraz wykładowca w Wyższej Szkole Biznesu im. bp. Jana Chrapka w Radomiu. Wykładowca przedmiotów: ekonomika turystyki, marketing usług turystycznych, międzynarodowych stosunków gospodarczych. Promotor prac dyplomowych z zakresu marketingu, turystyki, międzynarodowych stosunków gospodarczych i polityki regionalnej. Autor ponad 30 publikacji z zakresu marketingu, turystyki, międzynarodowych stosunków gospodarczych i polityki regionalnej m. in. książki "Konsument na rynku e-commerce".


Spis treści

Przedmowa

Rozdział 1. Istota turystyki i podstawowe pojęcia

1.1. Zarys historyczny, pojęcia i rodzaje turystyki
1.2. Popyt i podaż turystyczna
1.3. Funkcje i dysfunkcje turystyki
1.4. Biznes turystyczny w drodze do nowoczesności
1.5. Gospodarcze aspekty turystyki
1.6. Polityka turystyczna

Rozdział 2. Specyfika marketingu usług

2.1. Systemowe uwarunkowania rozwoju usług
2.2. Przedsiębiorczość w usługach
2.3. Oferta usługowa
2.4. Zachowania i oczekiwania nabywców usług
2.5. Istota i znaczenie marketingu turystycznego
2.6. Usługi turystyczne

Rozdział 3. Produkt i cena na rynku usług turystycznych

3.1. Istota i rodzaje produktu turystycznego
3.2. Produkt turystyczny w aspekcie regionalnym
3.3. Elementy produktu turystycznego
3.4. Cykl życia produktu
3.5. Profile segmentów w turystyce i ich charakterystyka       
3.6. Cena a popyt
3.7. Strategia cen w turystyce
3.8. Ceny podstawowe a ceny zróżnicowane

Rozdział 4. Promocja i dystrybucja na rynku usług turystycznych

4.1. Efektywna promocja sprzedaży produktów turystycznych
4.2. Marka turystyczna
4.3. Przekaz reklamowy w turystyce
4.4. Strategiczny plan reklamy
4.5. Pojęcie dystrybucji usług turystycznych
4.6. Typologia kanałów dystrybucji w turystyce

Rozdział 5. Zarządzanie informacją turystyczną

5.1. System informacyjny przedsiębiorstwa turystycznego
5.2. Zadania jednostek organizacyjnych systemu informacji turystycznej
5.3. Rodzaje informacji turystycznych w bazie systemu "it"
5.4. Wykorzystywanie programów komputerowych i Internetu w informacji turystycznej
5.5. Pozostałe narzędzia systemu informacji turystycznej    

Aneks 1. Słownik terminów turystycznych
Aneks 2. Wybrane pojęcia marketingu turystyki
Aneks 3. Ważniejsze atrakcje turystyczne Polski według podziału na województwa
Aneks 4. Atrakcje turystyczne w wybranych krajach Europy

Spis tabel
Spis rysunków
Spis literatury

326 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022