ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MARKETING W ORGANIZACJACH NON-PROFIT


LIMAŃSKI A. DRABIK I.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 53.00 Twoja cena  50,35 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W publikacji zaprezentowano sposoby tworzenia strategii marketingowej i formułowania celów marketingu-mix, dokonano m.in. przeglądu przesłanek "myślenia strategicznego" w organizacjach non-profit oraz interesująco opisano proces formułowania strategii marketingowej takich organizacji.

Pojęcie organizacji non-profit czy też organizacji "niekomercyjnej" staje się także i u nas coraz bardziej popularne. Dobrze więc, że Autorzy - znani od lat jako wybitni specjaliści od marketingu - podjęli się trudnego zadania przybliżenia szerszemu gronu czytelników wielu pojęć, definicji, charakterystyki wykorzystywanych narzędzi i przykładów zastosowania organizacji non-profit. Ten nowy typ organizacji przedkładającej motywację humanitarną nad ekonomiczną i zorientowanej na realizację celów społecznie użytecznych staje się nieodłącznym elementem współczesnego życia społecznego i gospodarczego. W celu funkcjonowania takich organizacji, a także ich rozwoju niezbędnym staje się przyjęcie dla nich orientacji marketingowej uwzględniającej zaspokojenie oczekiwań i potrzeb odbiorców, ale i umożliwiającej pozyskiwanie donatorów (darczyńców) wspierających ten typ działalności.    

Autorzy wykorzystując swoją wiedzę i erudycję oraz własne doświadczenia starają się nam przybliżyć bardzo ważny problem funkcjonowania organizacji non-profit we współczesnej gospodarce. Książka może też być cennym podręcznikiem dla szerokiego grona studentów i doktorantów zajmujących się problematyką marketingu i zarządzania marketingowego.


Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Funkcjonowanie organizacji non-profit w gospodarce rynkowej

1. Organizacja non-profit - istota i charakterystyka
   1.1. Istota organizacji non-profit
   1.2. Klasyfikacja organizacji non-profit
2. Dobra publiczne i społeczne
   2.1. Charakterystyka dóbr publicznych i społecznych
   2.2. Dobra publiczne w opinii Polaków
3. Rozwój organizacji non-profit w sektorze społecznym
   3.1. Powstanie i znaczenie sektora społecznego w gospodarce
   3.2. Sektory gospodarki - relacje i zależności
   3.3. Sektor społeczny w Polsce

Rozdział 2. Przesłanki wdrożenia marketingu w organizacjach non-profit

1. Interdyscyplinarne ujęcie marketingu jako podstawa jego wykorzystania w organizacjach non-profit
   1.1. Definicja i podstawowe cechy marketingu
   1.2. Adaptacja marketingu w organizacjach non-profit
2. Uwarunkowania stosowania marketingu w organizacjach non-profit
   2.1. Zróżnicowanie odbiorców
   2.2. Różnorodność celów
   2.3. Przewaga usługowego charakteru oferty
   2.4. Kontrola społeczna
3. Orientacja marketingowa organizacji non-profit
   3.1. Podstawowe założenia orientacji marketingowej

   3.2. Kompozycja marketingu-mix
4. Marketing społeczny - kształtowanie postaw i zachowań społecznie pożądanych
   4.1. Społeczna odpowiedzialność marketingu
   4.2. Marketing idei społecznych
   4.3. Orientacja społeczna marketingu a strategie organizacji non-profit
5. Zachowania konsumentów organizacji non-profit
   5.1. Zmiany zachowań konsumentów w warunkach globalizacji
   5.2. Potrzeby jako podstawa zachowań konsumentów
   5.3. Proces decyzyjny konsumentów indywidualnych
   5.4. Proces decyzyjny konsumentów instytucjonalnych
   5.5. Kształtowanie zachowań konsumentów w aspekcie marketingu społecznego
6. Badania marketingowe i segmentacja rynku w działalności organizacji non-profit
   6.1. Badania marketingowe w systemie informacji marketingowej
   6.2. Segmentacja rynku
7. Marketing relacji jako koncepcja rozwoju organizacji non-profit
   7.1. Istota marketingu relacji
   7.2. Marketing relacji jako efekt ewolucji koncepcji marketingu
   7.3. Internet w marketingu relacji
8. Opinie na temat adaptacji marketingu w organizacjach non-profit
   8.1. Korzyści i trudności adaptacji marketingu
   8.2. Krytyka adaptacji marketingu

Rozdział 3. Pozyskiwanie donatorów jako obszar decyzji marketingowych organizacji non-profit

1. Rola i znaczenie donacji w działalności organizacji non-profit
   1.1. Orientacja marketingowa w pozyskiwaniu donatorów
   1.2. Proces stawania się donatorem
2. Pozyskiwanie zasobów finansowych i rzeczowych
   2.1. Źródła publiczne
   2.2. Donatorzy indywidualni
      2.2.1. Metody przekazywania wsparcia przez donatorów indywidualnych
      2.2.2. Sposoby pozyskiwania i utrzymywania donatorów indywidualnych
   2.3. Współdziałanie organizacji non-profit i podmiotów komercyjnych
      2.3.1. Istota paradygmatów "odpowiedzialnej postawy" i "wykorzystania okazji"
      2.3.2. Proces i formy współdziałania
3. Wolontariat w działalności organizacji non-profit
   3.1. Współczesne rozumienie wolontariatu
   3.2. Rodzaje, formy i miejsca świadczenia pracy na zasadach wolontariatu
   3.3. Wolontariat w Polsce
   3.4. Proces pozyskiwania i utrzymywania wolontariuszy
      3.4.1. Określenie potrzeb organizacji non-profit i oczekiwań względem wolontariuszy
      3.4.2. Określenie potrzeb wolontariuszy
      3.4.3. Formy i strategie pozyskiwania wolontariuszy
      3.4.4. Organizacja pracy wolontariuszy

Rozdział 4. Zarządzanie marketingowe w organizacjach non-profit

1. Przesłanki "myślenia strategicznego" w organizacjach non-profit
   1.1. Zarządzanie organizacjami non-profit jako dyscyplina nauki o zarządzaniu
   1.2. Marketing jako funkcja zarządzania organizacjami non-profit
2. Proces formułowania strategii marketingowej organizacji non-profit
   2.1. Misja organizacji non-profit
   2.2. Analiza zewnętrznego i wewnętrznego środowiska marketingowego - analiza sytuacji
      2.2.1. Analiza makrootoczenia
      2.2.2. Analiza mikrootoczenia
      2.2.3. Analiza potencjału organizacji non-profit
      2.2.4. Analiza SWOT i podsumowanie analizy środowiska marketingowego
   2.3. Formułowanie celów marketingowych
   2.4. Formułowanie marketingu-mix
      2.4.1. Produkt
         2.4.1.1. Kształtowanie oferty produktowej
         2.4.1.2. Kształtowanie asortymentu
         2.4.1.3. Wprowadzanie i wycofywanie produktów
      2.4.2. Cena
         2.4.2.1. Typologia cen
         2.4.2.2. Sposoby ustalania cen
      2.4.3. Dystrybucja
         2.4.3.1. Lokalizacja a dostępność oferty
         2.4.3.2. Wybór kanałów dystrybucji
      2.4.4. Promocja
         2.4.4.1. Proces komunikacji marketingowej
         2.4.4.2. Środki promocji
         2.4.4.3. Komunikacja marketingowa w wirtualnej przestrzeni rynkowej
   2.5. Organizacja i wdrożenie
   2.6. Kontrola efektów

Bibliografia

Spis rysunków

Spis tablic

232 strony, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022